Rob dikke HT :)

Started by Syphon, March 24, 2013, 17:31:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valkyrie

Mooi voorbeeld! ;)
Ik mis alleen wel de speakers :sly:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Syphon

Ik ook maar de rest is top.

Syphon

Vraagje aan de kenners. Mijn HTPC schijf van 2TB is al vol. Nu heb ik gekeken naar een NAS alleen is dat te uitgebreid en zonde van mijn geld. Ik zoek alleen extra schijf ruimte voor mijn HTPC en ik hoef het niet ergens anders vandaan te halen. Zijn er externe harde schijven met 2 bays? Ben al aan het zoeken maar kan niks vinden, zie http://tweakers.net/categorie/334/externe-harde-schijven/producten/

2e vraag, blurays kan ik vanaf een externe schijf toch prima kijken op mijn HTPC?

Witalik

Maar zijn er geen dingen die je er vanaf kunt gooien? Want als je zo iemand bent die alles graag wilt houden zul je op een gegeven moment toch op die NAS uitkomen denk ik. Is toch qua het makkelijkst kwa gebruik. Als je er dan eentje neemt met 2 of 4 bays kan je zeker weer een tijdje vooruit. Anders hang je er weer een schijfje naast en dan zijn dalijk je poorten op en dan kan je er alleen dingen aan hangen als je andere eraf hebt.

Ik weet de snelheid van je USB porten niet. Je zou het eens moeten vergelijken wat bluray vraagt. Dan kan je vergelijke of het lukt. Moet wel lukken in de regel.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Syphon

Kan maar een beetje bibliotheek in XBMC is wel leuk. Heb een betere oplossing en dat is gewoon 2 schijven toevoegen in de HTPC. Heb volgens mij nog wel wat ruimte. Gebruik sowieso de dvd drive niet dus daar kan ik twee schijven plaatsen. Zodra dit gebeurt is heb ik 7 TB, dat is wel genoeg.

Wacht nu nog even met de grote films zoals Tron Legancy, Pacific Rim. Top Gun, U-571. Wil deze film liever kijken met subwoofer.



Monolith plus in hoogglas wit, nog twee weken.... :pompom: :coffee: :clapping:

Witalik

Ja als je ruimte in je HTPC heb, dan is het logisch dat je er gewoon schijven bij zet in de behuizing. Maar ik begreep eigenlijk dat je dat juist niet had.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Syphon

Volgens mij maar eerst niet aan gedacht. Ga vanavond de HTPC even open schroeven.

Raymond187

Neem aan dat je een stille HTPC hebt gebouwd met weinig FAN's. Hou er dan rekening mee dat de HDDs ook warmte afgeven. Dus als er de ruimte voor is nie tde HDD boven elkaar plaatsen, maar steeds met 1 HDD ruimte ertussen.

Witalik

Ik weet ook niet welke HDD's je op het oog had maar zorg er ook voor de je degene neemt met lagere RPM. Scheelt weer geluid en warmte.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"


Syphon

#60
Snap ik, ben voor deze gegaan Seagate 4TB HDD SATA ST4000DM000.
Bij hardware.info waren ze positief, zuinig en stil. Verder heb ik dan wel 4 schijven maar de schijven die ik niet gebruik staan in standby.
Super handig tijdens het film kijken. Heb straks 7 TB ipv 2 TB, super relax want nu ben ik niet meer beperkt met het opslaan.

Pacific Rim
The bourne serie
Doom
Serie Pacific

Hiermee zit je al aan 500GB dus wat ruimte is wenselijk.
Morgen alles inbouwen en heb voor de zekerheid een 80mm fan erbij gekocht.

Quote from: Raymond187 on October 29, 2013, 10:04:19
Neem aan dat je een stille HTPC hebt gebouwd met weinig FAN's. Hou er dan rekening mee dat de HDDs ook warmte afgeven. Dus als er de ruimte voor is nie tde HDD boven elkaar plaatsen, maar steeds met 1 HDD ruimte ertussen.

Hier kan je mijn HTPC zien http://tweakers.net/gallery/95711/#tab:wenslijst
Hoor hem zelden en met films kijken gelukkig niet.

Mijn grootste probleem nu is dat mijn HTPC reageert op de afstandsbediening van mijn receiver, heel irritant :devil:
Wanneer ik de receiver harder of zachter wil zetten spoelt XBMC terug.

Raymond187

Pacific vind ik een gave serie  :thumbs-up:

Syphon

Quote from: Raymond187 on October 29, 2013, 10:59:32
Pacific vind ik een gave serie  :thumbs-up:

Lijkt mij ook, BoB vorige maand nog gezien, heel gaaf.

Raymond187

:D
2 x 7970 voor een htpc :P

Game PC met mooi specs  :thumbs-up:

CPU OCed?

Syphon

Thnx, nee niet OC. Heeft voor mij geen meerwaarde. Wel vorige week Windows 8 geinstalleerd ivm Battlefield 4.
Alle games die ik speel is de videokaart de bottleneck ipv de CPU daarom heb ik alweer gekeken naar de nieuwste kaart van AMD, de 290X
Echt een beest van een kaart, check deze review http://nl.hardware.info/reviews/4899/amd-radeon-r9-290x-review-incl-frametimes-eyefinity-en-4k-amds-nieuwe-high-end-hawaii-gpu-getest

Als de kaart rond de 400e is wil ik er graag 2 aanschaffen ben alleen bang dat ik niks meer krijg voor mijn 7970. Wel heb ik de snelste versie van 7970 voor wat het waard is. Merk nu dat ik soms bij Borderlands 2 met veel actie FPS mis wat natuurlijk ook niet zo gek is met 3 schermen.

Dit is mijn setup

Raymond187

 :worship: vette setup hoor.

Ja als je 3 x op een hoge resolutie gaat spelen heb je flinke VGA kaarten nodig  O0

Speelt dat veel fijner op 3 schermen?

Zie dta je een standaard keyboard gebruikt. Speelt dat wel fijn tov een game keyboard.

Witalik

Quote from: Syphon on October 29, 2013, 10:57:03
Snap ik, ben voor deze gegaan Seagate 4TB HDD SATA ST4000DM000.
Bij hardware.info waren ze positief, zuinig en stil. Verder heb ik dan wel 4 schijven maar de schijven die ik niet gebruik staan in standby.
Super handig tijdens het film kijken. Heb straks 7 TB ipv 2 TB, super relax want nu ben ik niet meer beperkt met het opslaan.

Pacific Rim
The bourne serie
Doom
Serie Pacific

Hiermee zit je al aan 500GB dus wat ruimte is wenselijk.
Morgen alles inbouwen en heb voor de zekerheid een 80mm fan erbij gekocht.

Hier kan je mijn HTPC zien http://tweakers.net/gallery/95711/#tab:wenslijst
Hoor hem zelden en met films kijken gelukkig niet.

Mijn grootste probleem nu is dat mijn HTPC reageert op de afstandsbediening van mijn receiver, heel irritant :devil:
Wanneer ik de receiver harder of zachter wil zetten spoelt XBMC terug.

Uhh als jij die kast voor je HTPC gebruikt heb je toch 6x3,5inch bays ? Uitbreidings mogelijkheden zat. Of die link klopt niet en je iets anders gebruikt als HTPC?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Syphon

Quote from: Witalik on October 29, 2013, 11:52:48
Uhh als jij die kast voor je HTPC gebruikt heb je toch 6x3,5inch bays ? Uitbreidings mogelijkheden zat. Of die link klopt niet en je iets anders gebruikt als HTPC?

Sorry, dit is de goede link http://tweakers.net/gallery/95711/#tab:inventaris maar volgens mij moet het lukken. Morgen ochtend heb ik alles al binnen.

Quote from: Raymond187 on October 29, 2013, 11:23:25
:worship: vette setup hoor.

Ja als je 3 x op een hoge resolutie gaat spelen heb je flinke VGA kaarten nodig  O0

Speelt dat veel fijner op 3 schermen?

Zie dta je een standaard keyboard gebruikt. Speelt dat wel fijn tov een game keyboard.

Speelt geweldig, echt niet normaal. De beleving is zoveel beter en qua beeld zie je veel meer dan de rest. Vooral handig met BF3/BF4 en bij een game als Borderlands 2 is de beleving veel beter. Mijn toetsenbord is juist niet standaard, het is een mechanisch toetsenbord. Dit houdt dat je veel meer gevoel heb tijdens het typen. Je voelt als ware de aanslag die je doet met je vingers. Gevolg is dat je veel sneller kan typen en het werkt voor mij veel fijner. Eigenlijk zou je het is een keertje moet testen. Hier heb je wat info http://plazilla.com/alles-over-mechanische-toetsenborden

Raymond187

ahh vanaf de foto leek het voor mij zo'n standaard Dell toetsenbord. Vond het al vreemd ivm je andere HW ;)

Ik was een gameconsole gamer dus nooit zo'n zware PC gebouwd. Ik vind het wel kicke 3 schermen.


Syphon

Kom net dit bericht tegen, nostalgie  :)

Quote

Dragon Ball Z: Season 1 Uncut Blu-ray      

FUNimationFUNimation Entertainment has detailed the Blu-ray release of Dragon Ball Z: Season 1, which features the first 39 episodes of the classic anime series, presented in remastered high definition. The 4-disc Season 1 set arrives on Blu-ray on December 31st.

Synopsis: The Saiyans, the last survivors of a cruel, warrior race, have carved a path of destruction across the galaxy. Now they have set their sights on Earth and will stop at nothing to obtain the wish-granting powers of the seven magic Dragon Balls for their very own. With the fate of his family, friends, and the entire human race hanging in the balance, Goku, the Earths greatest hero, must rise to meet the approaching threat. As he prepares for the fight of his life, Goku embarks on n epic journey that will take him to other worlds, pit him against new and old enemies alike, and force him to confront the dark secrets of his own past. At the end of this path, the most powerful opponent he has ever faced awaits: the evil Saiyan prince, Vegeta.

FUNimation is making the original Dragon Ball Z seasons available on Blu-ray for the first time. Season 1 includes the first thirty-nine episodes, remastered and presented in 1080p at a 16:9 aspect ratio. The set also features Japanese audio and two English tracks: the U.S. English broadcast version and English dialogue with Japanese music.

Extras include:
Textless Opening Song
Textless Closing Song
U.S. Trailer
Spoken Languages: English, Japanese, English subtitles.   


http://www.blu-ray.com/news/?id=12353

RalphH

Quote from: Syphon on October 29, 2013, 12:58:12
Hier heb je wat info http://plazilla.com/alles-over-mechanische-toetsenborden

VET!! zijn die nog te koop? Kan me de oude IBM keyboards  :headbanging: nog herinneren, dat was inderdaad zoveel fijner typen als al die softe aanslag meuk.

Stoere setup trouwens, zowel pc als woonkamer. Gaaf die gekleurde woofers.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Syphon

Ja, kijk dit maar is http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1492723
Oude IBM lijkt er inderdaad op. Wil zelf nooit meer wat anders. Je zou toch misschien hier komen ivm de sub, dan kan je gelijk het toetsenbord testen. Kom trouwens liever een keer bij jou langs nadat ik je topic heb gezien :sarcasm:. Heb nog nooit zo'n high end installatie gehoord/gezien.

Thnx voor de complimenten, ben super blij met beide plekken.

Nog 1.5 wachten op de Monolith

RalphH

Ik schiet deze week even een pmmetje rond mbt december, kan maar vastliggen. Prikken we ook een locatie.

High end? Bij ons ;D? Dank voor het compliment, maar valt zeer mee hoor. Desalnietteplus klinkt het zeker OK. Film zeeer tevreden, stereo niet helemaal. Maar je moet wat te wensen overhouden ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: Syphon on October 30, 2013, 16:52:55
Kom net dit bericht tegen, nostalgie  :)

http://www.blu-ray.com/news/?id=12353
Eyyyy zeker cool. Die komt wel in de collectie. Ik vind alleen de eerste paar seizoenen leuk. Kijk al 22 jaar anime dus heb er al aardig wat gezien :)

Ralph heeft zeker een hele gave kamer  :worship: Enige nadeel van zijn kamer is dat de kamer in zijn huis staat en niet bij mij  O0
hehehe

Quote from: Syphon on October 30, 2013, 20:15:27

Nog 1.5 wachten op de Monolith
Welke heb je besteld?

Syphon

Monolith plus FF hoogglas wit. Als je het doet moet je het goed doen  ;) Wit past het beste bij de inrichting en dat vind de vriendin ook mooi.
Verder heeft de plus 200 watt meer en dat voor 100e extra. Dit wordt mijn eerste echt subwoofer dus zal wel overdonderd zijn.

Gisteren 4TB binnen gekregen, denk even snel aansluiten op mijn HTPC. Heeft de voeding maar 2 stroomaansluitingen voor SATA dus heb de schijf nog niet kunnen installeren. Straks even een verloopje halen van molex naar SATA.

Sowieso de eerste die ik ga opzetten is Tron Legacy. Ralph had deze opgezet toen ik ging luisteren, damn wat een geluid. Had echt het gevoel dat ik in de film zat, zelden zoiets mee gemaakt. Dacht dat een subwoofer alleen voor wat trillingen zorgt maar het is ook ruimte, heel mooi.

Heb jij Kickass 2 al gezien? Weet niet of je 1 hebt gezien maar deze is nog veel beter. In 2 zit echt alles, mooie vrouwen, vette muziek, veel humor en ziekelijk veel geweldig. Heb hem in de bioscoop gezien maar straks nog even een tweede keer kijken als die op bluray uit is. 17 december is de release lees ik net.