Rob dikke HT :)

Started by Syphon, March 24, 2013, 17:31:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

je kleed ligt scheef
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Syphon

Goed gezien, hij ligt nu gelukkig al recht. Gisteren de speedbox aangesloten op de project debut 3.
Werkt erg fijn. Hoef nu nooit meer handmatig de snelheid te veranderen. Luister ieder dag na me werk een LP.
Geluid blijft me iedere keer positief verbazen.

Heb gisteren de serie Inside combat rescue gekeken, heel heel vet, kijk tip!
Unieke beelden die je zelden ziet. Het gaat over een team die soldaten op haalt met een helikopter uit het veld.

Syphon








Betere foto en de boxen iets gedraaid



Zie dat de foto's erg slecht gelukt door het licht, zal morgen middag wat mooiere foto's posten.

TV - Pansonic 65ST50
Receiver - Yamaha RX-V773
Front Speakers - Dali Zensor 7
Center Speaker - Dali Vokal
Rear Speakers - Dali Zensor 1
Subwoofer - AudioEngine S8
Mediaplayer - Dune Base 3D
Platenspeler - Project Debut 3

Ben net verhuist waardoor mijn set er tien keer mooier uit ziet. Moet nog een paar kleine dingen doen. De subwoofer aansluiten en instellen. Iets kopen voor de achterste twee speakers zodat ze iets hoger staan alleen weet nog niet echt wat, wat zeggen de kenners, gewoon een stuk hout? Ben verder super tevreden met alles. Heb net alles bekabeld in huis dus alles gaat lekker snel. Download nu met 24MB/s :) Heb ooit nog is een wens voor een beamer maar dat komt nog wel is. De TV is pas een half jaartje oud. Geluid ben ik ook heel tevreden over. Kom van en goedkoop 5.1 setje dus dan is dit echt genieten.

W.Otter

ziet er goed uit man! mooi stekkie zo  :D
gruwelijke tv  :pompom: en je bank is ook een stuk mooier  :coffee:

misschien is het een idee om je fotos even door paint heen te sjeesen en het formaat te wijzigen naar 30%
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MaLa

Mooie TV en speakers! Misschien als tip om de fronts wat van de muur te zetten, de zetel wat naar voor te zetten en de rears wat in te draaien, die spelen nu gewoon langs je oren door.
XTZ - BK - Marantz

Syphon

#30
Quote from: MaLa on September 12, 2013, 23:42:28
Mooie TV en speakers! Misschien als tip om de fronts wat van de muur te zetten, de zetel wat naar voor te zetten en de rears wat in te draaien, die spelen nu gewoon langs je oren door.

Heb ik gedaan, weer een stukje beter. Al een tijdje twijfel ik over mijn huidige subwoofer. Destijds kocht ik de subwoofer voor mijn PC maar hij staat nu tijdelijk in de woonkamer, het is de AudioEngine S8 met de volgende stats

Quote
Type: actieve subwoofer
Vermogen: 250 W piekvermogen totaal (125W RMS), AES
Versterker type: Dual Class AB monolithische
Ingangen: 1/8 "(3,5 mm) stereo mini-jack en RCA L/R
Uitgangen: RCA L/R, full-range
Voltages: 110-240V, 50/60Hz
Driver: 8 "(25,4 cm) lange slag woofer, downfiring ontwerp
Poorten: Voor
Signaal-geluid:> 95dB (typische A-gewogen)
THD: 0,05% op alle energie-instellingen
Frequentiebereik: 27 Hz - 180 Hz (+ /-1.5dB)
Gevoeligheid: 88 dB SPL (1W @ 1m)
Ingangsimpedantie: 10K Ohm ongebalanceerd
Crossover Frequentie: 50Hz - 130Hz
Fase: 0 - 180 graden
Stand-by verbruik: 8W
Bescherming: Output stroombegrenzing, thermisch, aan / uit overspanningsbeveiliging
Afmetingen (HxBxD): 28,58 cm x 28,58 cm" x 28,58 cm
Gewicht: 12.7kg (28 pond)
Verzend gewicht: 13,6 kg (30 pond)

Nu is mijn oog gevallen op de Dali Sub E-12F, mooie sub, past bij mijn Dali 5.0 set maar is dit echt een vooruitgang? Wat zeggen de kenners? Dit zijn de stats.

Quote
Frequentiebereik +/- 3dB: 28 Hz - 190 Hz
Nominale Impedantie: 25 kOhm
Maximum SPl: 112 dB
Maximale versterker vermogen: 220 Watt
Continue versterker vermogen: 170 Watt
Crossover Frequentie: 40/120 Hz
Woofer: 1 x 12" Lange slag
Bass reflex Frequentie: 36Hz
Aanbevolen opstelling: op de vloer bij een muur of in een hoek
Afmetingen (H x B x D): 370 x 340 x 380 mm
Gewicht: 11,9 kg

De subwoofer wordt aangesloten op de YAMAHA RX-V771.
Budget voor de subwoofer is ruim 500e.

Witalik

#31
Hoe duur is die Dali ? Er zijn meerdere subs te koop voor ruim 500 euro met meer vermogen al op de versterker zeg maar. Als hij persee wit moet zijn kan je de BK 400XXLS overwegen. Ik moet ook een witte hebben en eigenlijk zijn er niet veel smaken dan . Ja SVS heeft de 1000 volgens mij nu ook in het wit maar dan heeft de versterker weer minder vermogen als de BK. Mijn BK moet ergens deze week of volgende week binnen komen dus ik kan je geen gebruikers ervaringen geven nog, maar het forum staat er vol mee.

Edit :  Zie dat die Dali wel ported is,  ik weet niet waar je hem voor wilt hebben film of muziek of iets meer van het ene ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Syphon

#32
De Dali is € 650 dus niet goedkoop. Voornamelijk films en mijn is het vooral dance. Qua vinly heb ik veel van Daft Punk, Prodigy en wat soundstracks.
Maar kunnen jullie begrijpen dat ik de power een beetje mis met mijn huidige sub? Mijn woonkamer is ongeveer 25/30 m2.

Wist niet dat de BK 400XXLS in wit te leveren is, ga direct even kijken. Als ik wissel dan gaat de huidige sub naar de game pc. Daar staan twee A5 van AudioEngine dus dat combineert mooi.

Witalik

Ja ik weet alleen niet of je wat punch gaat missen omdat die gesloten is ipv gepoort. Het vermogen is wel wat hoger als van die Dali. Ze hebben ook een Monolith, die is wel gepoort.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Syphon

Ga op korte termijn een afspraak maken bij een winkel. Dan kan ik de verschillen horen. Heb nu niet echt een beeld wat de verschillen zijn tussen een gepoort/gesloten sub in ieder bedankt voor je antwoord.

Witalik

Gepoort gaat dieper en harder op laag , dichte sub is sneller en wat muzikaler schijnt. Als je snelle muziek luistert kan het zijn dat de bass niet meer strak is en juist een continu toon wordt als het ware. Gesloten geeft meer een kick en gepoort dan iets meer een woosh.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Syphon

Volgende week de XXLS400 en de Monolith (+) luisteren bij BK Subwoofers. Het voordeel van dit merk is dat je de subwoofer in het wit kan bestellen.
Hopelijk gaat de levering een beetje snel straks. Gisteren een vette blueray disc gedownload met vette scenes voor de subwoofer.

Afgelopen week aardig wat plaatjes gedraaid:

Daft Punk - Homework
Daft Punk - Discovery
Daft Punk - Human After All
Daft Punk - Daft Club
Daft Punk - Random Access Memories

Van Daft Punk zoek ik alleen nog het album Alive 1997/2007 alleen deze zijn momenteel weer erg duur. Dat komt door de hype van Random Access Memories.

Verder net twee albums van Skrillex besteld, heel vet

Skrillex - Bangarang http://www.amazon.de/Bangarang-Vinyl-LP-Skrillex/dp/B005FLX1KK/ref=sr_1_1?s=music&ie=UTF8&qid=1380013589&sr=1-1&keywords=Skrillex
Skrillex - More Scary Monsters & Sprites http://www.amazon.de/More-Scary-Monsters-Sprites-Vinyl/dp/B009FB3WNC/ref=sr_1_3?s=music&ie=UTF8&qid=1380013589&sr=1-3&keywords=Skrillex

LuPo

Ik ben benieuwd welke je beter gaat vinden. De Monolith of de XLS400. Hangt er vanaf waarvoor je hem gaat gebruiken. Meer film of meer muziek?

Syphon

90% films dus ben heel benieuwd. Ben ook benieuwd naar verschil tussen de twee Monoliths.

Atmoz


Ziet er goed uit :)
Mooie speakers, en hele mooie tv O0

enne... "mooi wit is niet lelijk" he ;)

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Syphon

BAM! Net een super dikke subwoofer besteld, Monolith plus in hoogglans wit.
Vanmorgen demo gehad bij Ralf thuis en was diep onder de indruk. Wat een ziekelijk vette subwoofer. Ongelofelijk wat een laag werd geproduceerd. Nu weet ik wat ik mis. Nog drie weken en dan komt die.

LuPo

Mooi man! Ik had al zoiets verwacht. :D

Syphon

Quote from: LuPo on October 20, 2013, 08:55:07
Mooi man! Ik had al zoiets verwacht. :D

De keus was niet moeilijk, grootste verschil (hoe leg je zoiets uit) dat het bij de Monolith plus allemaal een stuk makkelijker gaat.
Had niet verwacht dat een subwoofer zoveel zou toevoegen aan surround geluid. Nu goed inlezen hoe ik straks alles kan instellen.

Syphon

Als ik naar de locatie kijk adviseren jullie de sub rechts in de hoek te zetten, heb een FF model of links in het midden van de muur. Neig naar links maar ben benieuwd wat kenners zeggen. Rechts zou kunnen maar wordt aardig krap.

JANJWJMC

Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Syphon

#45
Bedankt.



Zal ik hem links zetten waar nog aardig wat ruimte plaatsen of rechts in de hoek?
Excuus dat de foto heeft een beetje rare verhouding maar zo kijk ik ernaar, dit is 65inch maar lijkt een stuk  kleiner.

JANJWJMC

Laat je oren het beslissen als ik zou moeten gokken dan denk ik dat  rechts het beste klinkt want glas dempt meer laage tonen en als je hem links plaatst kan de hal als klankkast gaan werken.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Syphon

Duidelijk, begin links en zal rechts daarna proberen.

Heb net deze review gelezen alleen de grafieken zeggen mij helemaal niks, als iemand tijd heeft, wat houdt het allemaal in?

http://www.hometheatershack.com/forums/subwoofer-tests-archived/974-bk-monolith-df.html

Raymond187

Quote from: Syphon on October 19, 2013, 21:56:11
BAM! Net een super dikke subwoofer besteld, Monolith plus in hoogglans wit.
Vanmorgen demo gehad bij Ralf thuis en was diep onder de indruk. Wat een ziekelijk vette subwoofer. Ongelofelijk wat een laag werd geproduceerd. Nu weet ik wat ik mis. Nog drie weken en dan komt die.
hehehe BAM  :headbanging:
Feli met de aankoop.

Film kijken is met een sub onmisbaar wat mij betreft. Zelfs als je een drama gaat kijken. Dicht slaande deur of voetstappen  :thumbs-up:

Syphon

Inspiratie voor de toekomst