Rob dikke HT :)

Started by Syphon, March 24, 2013, 17:31:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Syphon

Linkerbuurman een beetje echter sinds de mat gelukkig niet meer. De andere buurman meerdere keren, had zaterdag om 1:30 de scene van Finding Nemo gedaan, zelfs de gordijnen gingen wapperen  ;) Vanavond Project X kijken, hopelijk doet de tegel zijn werk en kan de film wat harder.

Witalik

En wat voor mat bedoel je dan precies ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

yorkie13

Hard draaien is leuk, maar als je iedere keer de buurman aan de deur hebt staan .

Syphon

Quote from: Witalik on November 27, 2013, 19:27:30
En wat voor mat bedoel je dan precies ?

Dit is een mat bedoeld voor wasmachines.
Eens Ralf, moet even in middenweg vinden maar wat een geweldige sub heb je verkocht.
Alle reacties zijn echt geweldig, vooral de scène van Finding Nemo :headbanging:
Beste koop van 2013

Syphon

Gisteren bij de buren geweest en ze waren heel relax  :pompom:
Kan dus gelukkig weer normaal film kijken en muziek luisteren.
Gelukkig mag de subwoofer blijven, hehehe.

quattronl

Quote from: Syphon on November 29, 2013, 10:21:38
Gisteren bij de buren geweest en ze waren heel relax  :pompom:
Kan dus gelukkig weer normaal film kijken en muziek luisteren.
Gelukkig mag de subwoofer blijven, hehehe.
Goed contact is in deze zooooo belangrijk!
Ik vraag ook af en toe aan mijn buren of ze écht geen last van me hebben ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

LuPo

Quote from: Syphon on November 29, 2013, 10:21:38
Gisteren bij de buren geweest en ze waren heel relax  :pompom:
Kan dus gelukkig weer normaal film kijken en muziek luisteren.
Gelukkig mag de subwoofer blijven, hehehe.

Was er sprake dat hij weg moest dan? :P

Witalik

Ik heb de vorige keer een live test gedaan met me buurman :-)  Toen ik zo hard aan het draaien was dat ik echt bang was dat ik overlast zou veroorzaken stuurde ik hem een sms met de tekst of hij wat hoorde, wat moet ik horen dan was zijn sms terug haha. Daarna nog wat testen gedaan met muziek en film en begane grond en boven verdieping. Dus ik weet nu gewoon tot hoever ik het volume open kan zetten voordat ik overlast veroorzaak !
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

quattronl

Quote from: Witalik on November 29, 2013, 12:30:11
Ik heb de vorige keer een live test gedaan met me buurman :-)  Toen ik zo hard aan het draaien was dat ik echt bang was dat ik overlast zou veroorzaken stuurde ik hem een sms met de tekst of hij wat hoorde, wat moet ik horen dan was zijn sms terug haha. Daarna nog wat testen gedaan met muziek en film en begane grond en boven verdieping. Dus ik weet nu gewoon tot hoever ik het volume open kan zetten voordat ik overlast veroorzaak !
Heel verstandig!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Martijnst1990

Quote from: Witalik on November 29, 2013, 12:30:11
Ik heb de vorige keer een live test gedaan met me buurman :-)  Toen ik zo hard aan het draaien was dat ik echt bang was dat ik overlast zou veroorzaken stuurde ik hem een sms met de tekst of hij wat hoorde, wat moet ik horen dan was zijn sms terug haha. Daarna nog wat testen gedaan met muziek en film en begane grond en boven verdieping. Dus ik weet nu gewoon tot hoever ik het volume open kan zetten voordat ik overlast veroorzaak !
Was hij wel thuis? :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Witalik

Quote from: Martijn90 on November 29, 2013, 13:13:58
Was hij wel thuis? :D

Gelukkig wel ! Nu weet ik gelijk hoe en wat. Hij vroeg me zelfs om eens een beetje van me 'eigen' muziek te draaien. Toen werd het al wat luider maar niet storend.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Syphon

Quote from: Witalik on November 29, 2013, 12:30:11
Ik heb de vorige keer een live test gedaan met me buurman :-)  Toen ik zo hard aan het draaien was dat ik echt bang was dat ik overlast zou veroorzaken stuurde ik hem een sms met de tekst of hij wat hoorde, wat moet ik horen dan was zijn sms terug haha. Daarna nog wat testen gedaan met muziek en film en begane grond en boven verdieping. Dus ik weet nu gewoon tot hoever ik het volume open kan zetten voordat ik overlast veroorzaak !

Dit heb ik bij beide buren gedaan en werkt prima. Met mijn telefoon het geluid net zo hard doen tot dat je het hoort. Was nog verbaasd hoe hard het kan, dikke prima.

Syphon

Ralph was vandaag geweest. Lekker dagje gehad, erg veel geleerd van hem en het geluid is een stuk ruimtelijker.
Ook hebben van alles gemeten o.a. de subwoofer.

Dit geven de stats aan

Monolith plus FF versie

Blijf het vreemd vinden dat de BK site dan een in room response van 15Hz bij -3dB geeft  :-\

Dat is dan in de meest ideale situatie maar een fatsoenlijke output tot 20Hz zou ik dan toch minimaal verwachten.
Vandaag kwamen we niet verder dan 30Hz. Iemand een verklaring hiervoor of meer mensen hier last van?

Witalik

Heb je een meting via REW laten doen ? En hoe heb je het voor elkaar gekregen dat het een stuk ruimtelijker is ?   ::) we like details  :P
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Syphon

Ja via REW gedaan. Heb met samen met Ralph alles correct afgesteld dus de levels en db.
Qua ruimtelijk heb ik de bank 50 cm naar voren gehaald en de rear speakers naar elkaar toe gericht ipv schuin naar de luister positie.
Dit werkt naar mijn mening heel goed, geluid is veel moeilijker te plaatsen. Om alles te testen hebben we voornamelijk een scene van Tron Legancy gebruikt.
Ook nog een meting namens de receiver gedaan maar dit was niks, hierin ging veel detail verloren.

Als laatste even de sub uitgeschakeld met het luisteren van een LP, wereld van verschil. Met een sub klinkt het veel ruimtelijker.
Ben een blij man  :pompom: :coffee: :clapping:

RalphH

Top dat je blij bent, dan ben je eigenlijk al waar je moet zijn. ;D

Nog bij de buren geweest? De sub staat wel fors harder nu, dus be wel benieuwd.

Verslagje probeer ik vandeweek nog ff te doen, deze mag niet ontbreken natuurlijk!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Syphon

Vet! Net Elysium gekeken, dikke dikke aanrader. Zat aardig wat laag in en het geluid is echt top. Het geluid hoeft niet eens hard voordat ik het voel. Eerste komende film is kick ass 2, bluray versie ipstsaat online.

Witalik

Ik zit ook sterk te twijfelen om toch zo'n soort REW setje aan te schaffen, ik merk bij mij dat het lijkt alsof de bubble wat klein is. En als ik bijvoorbeeld op de luister positie naar links of naar rechts ga hangen kan ik gelijk maar 1 front speaker horen zeg maar, die andere kant hoor ik dan bijna niet. Weet ook wel dat dat meer met plaatsing te maken heeft maar het blijft lastig voor me blijkbaar  ::)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

yorkie13

Rob

kijk anders hier eens voor de Monolith + en metingen.

Is natuurlijk wel weer een hele andere ruimte en DSP.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=138942.msg2543142#msg2543142

Syphon

Niet meer, contact is gelukkig goed. Gisteren de CD Moderate 2 geluisterd i.c.m. heerlijk  :coffee:
Echt niet verwacht dat een sub zoveel zou toevoegen, zelfs als die niet zo hard staat.

Syphon

Tijdje niet gepost toch aardig wat nieuws. In december een PS4 gekocht en ben weer helemaal hooked  :headbanging:
Heel veel BF4 gespeeld. Heb BF4 nu voor de PC en de PS4 maar speel alleen maar beneden. Lekker op de bank liggen en kan zo ook nog genieten van mijn 5.1 set.

Verder nog twee krukjes gekocht, en weer is de BBQ aan gehad wat prima smaakte.





Ook in december 25m geluidskabel gehad van 2.5mm omdat ik nu maar 0.5mm heb.

rower

Ben jaloers jij wel een ps4 ik wacht er nog steeds op, en ik heb hem al besteld in oktober 2013 misschien toch iets te laat.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

RalphH

Ik zie dat de bank toch weer tegen de muur aan staat ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

LuPo

Quote from: rower on January 20, 2014, 11:13:28
Ben jaloers jij wel een ps4 ik wacht er nog steeds op, en ik heb hem al besteld in oktober 2013 misschien toch iets te laat.

Op tweakers loopt een topic waar ze continu het internet afspeuren als er weer ergens voorraad online staat. Zo heb ik inmiddels ook al 2 PS4's weten te bemachtigen. Eentje via Bart Smit een dag voor de release en eentje via Intertoys begin januari. Beiden online besteld.

Rob Eric Blank

Bevallen de Dali's? Mijn broer is opzoek naar speakers en overweegt deze in de 5.1 set.