Analoog in Café Engels??

Started by Cyreg, March 24, 2013, 16:53:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cyreg

Iemand daarover iets te vertellen?  ;) Nog nieuwe ontwikkelingen of.... :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Pjotr27

Vandaag er geweest, was erg gezellig. Opvallend mooi : draaitafels van Dr. Feickert, vanaf 4100 euro zonder arm, aan de andere kant de draaitafels van Rik Stoet, 599 compleet met Ortofon element. Het geluid was bij sommige zaaltjes goed, bij anderen dramatisch slecht . Ook opvallend men speelt VEEL te hard. Paar lp's gescoord voor de rest me prima vermaakt.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Robiwan

Ben vandaag geweest samen met Lynch1979(Frank). Het was een gezellige en muzikale show. We waren beide behoorlijk onder de indruk van de Audio Note demo. Zoals gebruikelijk stonden de speakers (die zijn helaas niet om aan te zien) tegen de muur aan met flinke toe in. Gelukkig werd er zoals gebruikelijk niet loeihard gespeeld. Maar wat een autoriteit met een prachtig middengebied en een overall mooi vol en krachtig klankbeeld. De Cd-speler en DAC waren beide met 2400 pond nog niet eens zo prijzig. De versterker, speakers en draaitafelcombi dan weer wel 

Op de 2e verdieping en hele dure set met een Pluto draaitafel, Blumendorf horn speakers en versterking van......? Een erg live geluid met helaas ook wat nare resonanties. Door het koude en droge weer was de bediening van de draaitafel geen pretje voor de beste meneer. Een partij geknetter door statische electriciteit. 




Een andere dure set op dezelfde verdieping met een Raven draaitafel, Von Zweigert speakers en versterking van KR Technology klonk helaas nogal donker. De desbetreffende lp klonk nogal vervormd.

Waren er goed klinkende goedkopere sets? Jazeker, die van Rik Stoet Audio met Kudos monitor speakers, draaitafel van 600 euro plus een kleine buizenversterker klonk niet verkeerd.

Verder was ik nogal onder de indruk van een set bestaande uit relatief kleine Master speakers en DPS draaitafel. Die DPS is werkelijk zeer fraai :inlove:

Nieuwe dingen? Echt geen idee daar let ik nooit op.

gr,
Robin
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Nahpets

Blumendorf moet waarschijnlijk Blumenhofer zijn?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Pjotr27

Uiteraard, in 3 ruimtes werd met Blumenhofer gedemonstreerd. Wat betreft de AudioNote set, ik vond er wel veel te veel laag, supervet mede door de luidsprekeropstelling. Maar het was wel super tastbaar en muzikaal... maar vergis je er niet in het is wel een kostbare set....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Graphtuner

Quote from: Pjotr27 on March 24, 2013, 18:10:53
aan de andere kant de draaitafels van Rik Stoet, 599 compleet met Ortofon element. .
heb ik bij rik stoet zelf beluisterd, klonk inderdaad héél goed voor 599... enkel geen fan van plexi spelers, had hij gewoon zwart geweest had ik er eentje staan denk ik
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

weust

LPlover, de versterking was van Octave.
Staat daarom ook een groot spandoek linksachter de set ;)

Vond die set het mooist klinken.
De Audio Note vond ik mwoah. Zat er iet recht voor, maar vond het gewoon niet wat.

Geluidniveau was voornamelijk erg luid, beetje jammer.
Vind het over het algemeen wat tegen vallen. Had er meer van verwacht.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

LeonArdusS

Quote from: Graphtuner on March 25, 2013, 11:55:05
heb ik bij rik stoet zelf beluisterd, klonk inderdaad héél goed voor 599... enkel geen fan van plexi spelers, had hij gewoon zwart geweest had ik er eentje staan denk ik

+1 ik vond het ook erg goed klinken bij Rick Stoet, er komt ook een nieuwe speler aan in zwart en in plexi voor rond de €1000.
Voor de rest had ik geen geduld om veel in ruimtes te gaan zitten, er was te veel en ook veel te duur :) speelgoed!
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Graphtuner

Quote from: LeonArdusS on March 25, 2013, 12:18:00
+1 ik vond het ook erg goed klinken bij Rick Stoet, er komt ook een nieuwe speler aan in zwart en in plexi voor rond de €1000.
Voor de rest had ik geen geduld om veel in ruimtes te gaan zitten, er was te veel en ook veel te duur :) speelgoed!

hebben ze mij toen ook verteld, daar wacht ik eigenlijk even op... hebben ze tegen jou iets verteld naar timing toe?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

LeonArdusS

Quote from: Graphtuner on March 25, 2013, 14:34:54
hebben ze mij toen ook verteld, daar wacht ik eigenlijk even op... hebben ze tegen jou iets verteld naar timing toe?

Rick verwacht hem volgens mij voor de zomer. Nieuws heb ik van hem zelf gekregen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Robiwan

Quote from: weust on March 25, 2013, 12:15:12
LPlover, de versterking was van Octave.
Staat daarom ook een groot spandoek linksachter de set ;)

Vond die set het mooist klinken.
De Audio Note vond ik mwoah. Zat er iet recht voor, maar vond het gewoon niet wat.

Geluidniveau was voornamelijk erg luid, beetje jammer.
Vind het over het algemeen wat tegen vallen. Had er meer van verwacht.

vergeleken met andere shows toch wel behoorlijk goed klinkende sets. Thuis klinkt het door de goede akoestiek uiteraard beter.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Quote from: LPlover on March 25, 2013, 18:59:55
vergeleken met andere shows toch wel behoorlijk goed klinkende sets. Thuis klinkt het door de goede akoestiek uiteraard beter.

8) ;D

weust

Ja, dat mag je dan wel hopen :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted Member 2


Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2


Robiwan

Quote from: Onder013 on March 25, 2013, 21:31:51
vier hoog?

:o ;D

oh ja :D

Binnenkort waarschijnlijk genoeg tijd voor m'n audio hobby :( :D

Reorganisaties, 16 FTE van het technisch personeel moet pleite (totaal ca. 115 FTE). Aangezien mijn afdeling al tijden een zorgenkindje is, ga ik uit van het ergste. Ben 13 jaar in dienst. Ik werk op een akoestisch-adviesbureau en we zijn sterk afhankelijk van de bouw. Daar gaat het zeer slecht dus we hebben te weinig werk maar teveel personeel. Er volgen eerst nog gesprekken met alle werknemers. Dat lijstje met namen is natuurlijk allang bekend >:( Op 17 april krijg ik te horen of ik kan blijven of kan opsodemieteren. Fijne vooruitzichten :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Quote from: LPlover on March 26, 2013, 07:01:29
oh ja :D

Binnenkort waarschijnlijk genoeg tijd voor m'n audio hobby :( :D

Reorganisaties, 16 FTE van het technisch personeel moet pleite (totaal ca. 115 FTE). Aangezien mijn afdeling al tijden een zorgenkindje is, ga ik uit van het ergste. Ben 13 jaar in dienst. Ik werk op een akoestisch-adviesbureau en we zijn sterk afhankelijk van de bouw. Daar gaat het zeer slecht dus we hebben te weinig werk maar teveel personeel. Er volgen eerst nog gesprekken met alle werknemers. Dat lijstje met namen is natuurlijk allang bekend >:( Op 17 april krijg ik te horen of ik kan blijven of kan opsodemieteren. Fijne vooruitzichten :(

Voor akoestisch adviseur die zijn vak verstaat is op dit forum nog genoeg emplooi te vinden: Keyzer en Robin BV RoKey BV

Maar alle gekheid (hoewel.....) even terzijde is het wel heel beroerd. Heb je uitzicht op iets anders mocht je bij de groep vertrekkenden horen?

Groet,

Henk

4 hoog is geen punt hoor ;D




Robiwan

Quote from: Onder013 on March 26, 2013, 09:57:50
Voor akoestisch adviseur die zijn vak verstaat is op dit forum nog genoeg emplooi te vinden: Keyzer en Robin BV RoKey BV

Maar alle gekheid (hoewel.....) even terzijde is het wel heel beroerd. Heb je uitzicht op iets anders mocht je bij de groep vertrekkenden horen?

Groet,

Henk

4 hoog is geen punt hoor ;D

Ben geen akoestisch adviseur. Cauberg-Huygen is actief in de werkgebieden industrie, bouw, infrastructuur, milieu, ruimtelijke ordening en onderzoek. Ik hou me voornamelijk bezig met zaken als geluidshinder (weg en spoor), RO-procedures e.d. Eigenlijk best saai maar heb het prima naar m'n zin. Het gaat in deze branche gewoon slecht.
Ook bij andere akoestische adviesbureaus vallen ontslagen of nog erger. Ik heb echt geen idee wat ik anders zou willen of kunnen. Ben afgelopen 13 jaar vastgeroest.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

#19
quote LPLover: "Ben afgelopen 13 jaar vastgeroest."

Beter jij dan het lager van je draaitafel..... >:(

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Oud lid

Quote from: LPlover on March 26, 2013, 17:02:31
  Ik hou me voornamelijk bezig met zaken als geluidshinder 

Misschien bij de forumbezoekers thuis ook genoeg werk :D

Erwin B

Deleted Member 2

Quote from: Erwin B on March 27, 2013, 13:22:33
Misschien bij de forumbezoekers thuis ook genoeg werk :D

Erwin B

;D

Nahpets

Quote from: Erwin B on March 27, 2013, 13:22:33
Misschien bij de forumbezoekers thuis ook genoeg werk :D

Erwin B

Dat is bij mij niet zo'n issue. Als de buren op de muren beginnen te bonken zet ik de muziek wat harder, net zo lang totdat ik ze niet meer hoor.

Problem solved.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Robiwan

Quote from: Nahpets on March 27, 2013, 16:20:13
Dat is bij mij niet zo'n issue. Als de buren op de muren beginnen te bonken zet ik de muziek wat harder, net zo lang totdat ik ze niet meer hoor.

Problem solved.

Ik weet waar je huis woont :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2