Elementary

Started by katwax, March 20, 2013, 16:09:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Moderne versie van Sherlock Holmes, niet van hetzelfde niveau als de BBC versie :)
Het leuke element is het feit dat Lucy Liu de rol van Watson speelt.

Nu wat mij vooral is opgevallen is zijn stereo setup deze bestaat uit Mcintosh en stel mooie luidsprekers.
Iemand ook een idee welke luidsprekers dit zijn?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Exxar

Geen idee, maar ik vind het wel een leuke serie. Johnny Lee Miller komt gewoon veel te weinig op het scherm, en de chemie tussen hem en Lucy zit ook goed.

Jumping Jack

#2
Haha, wat is hifi toch een leuke afwijking. Tijdje terug zat ik ook een film te kijken en er komt plots in een scene een stel luidsprekers in beeld. Ik direct tegen mijn vrouw: 'kijk dat zijn Meridian dsp's'. Ze vond het maar raar...  :crazy:

edit: was in 'Limitless' met Bradley Cooper en Robert de Niro...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Exxar

Meridian zie je nog redelijk veel in films voorbijkomen. NAD trouwens ook.

katwax

Quote from: Exxar on March 20, 2013, 16:15:21
Geen idee, maar ik vind het wel een leuke serie. Johnny Lee Miller komt gewoon veel te weinig op het scherm, en de chemie tussen hem en Lucy zit ook goed.

Inderdaad hij zet de rol zeer goed neer, die chemie moet van mij zelfs niet.
Persoonlijk vind ik wel dat hij soms niet arrogant genoeg mag zijn, maar dat is de Amerikaanse invloed denk ik.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: Jumping Jack on March 20, 2013, 16:19:38
Haha, wat is hifi toch een leuke afwijking. Tijdje terug zat ik ook een film te kijken en er komt plots in een scene een stel luidsprekers in beeld. Ik direct tegen mijn vrouw: 'kijk dat zijn Meridian dsp's'. Ze vond het maar raar...  :crazy:

edit: was in 'Limitless' met Bradley Cooper en Robert de Niro...

Lol idd, soms doe ik back als het maar in een flits is om goed te kunnen kijken  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: Jumping Jack on March 20, 2013, 16:19:38
Haha, wat is hifi toch een leuke afwijking. Tijdje terug zat ik ook een film te kijken en er komt plots in een scene een stel luidsprekers in beeld. Ik direct tegen mijn vrouw: 'kijk dat zijn Meridian dsp's'. Ze vond het maar raar...  :crazy:

edit: was in 'Limitless' met Bradley Cooper en Robert de Niro...
ik maakte me zelfs zorgen of de prop guy wel besefte wat ze hadden gedaan met die DSP's...want op een gegeven moment is die kamer waarin de Meridians staan helemaal overhoop gehaald en zie je ze dacht ik zelfs schots en scheef liggen (zo erg ben ik er dus blijkbaar aan toe :D)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Quote from: Dynky on March 20, 2013, 18:39:13
ik maakte me zelfs zorgen of de prop guy wel besefte wat ze hadden gedaan met die DSP's...want op een gegeven moment is die kamer waarin de Meridians staan helemaal overhoop gehaald en zie je ze dacht ik zelfs schots en scheef liggen (zo erg ben ik er dus blijkbaar aan toe :D)
En wij hebben al schrik als er iemand te dicht in de buurt komt van de luidsprekers  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Robiwan

Leuke serie en ik vind Lucy Liu erg goed gecast en ook aangenaam voor het oog :D.

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

modde239

Quote from: Robiwan on October 30, 2016, 16:49:36
Leuke serie en ik vind Lucy Liu erg goed gecast en ook aangenaam voor het oog :D.

+1    ;D

Kwabbernoot

Quote from: katwax on March 20, 2013, 16:09:26
Moderne versie van Sherlock Holmes, niet van hetzelfde niveau als de BBC versie :)
Het leuke element is het feit dat Lucy Liu de rol van Watson speelt.

Nu wat mij vooral is opgevallen is zijn stereo setup deze bestaat uit Mcintosh en stel mooie luidsprekers.
Iemand ook een idee welke luidsprekers dit zijn?

De eerste twee series van Elementary vond ik beduidend beter dan de BBC versie. Later zakt het helaas wat in als Watson op min of meer gelijke hoogte wordt gezet. Dan krijg je weer de bekende Kwik, Kwek en Kwak dialogen waarbij ze elkaars gedachten gaan afmaken en om de beurt iets mogen zeggen. Brrr, het lijkt Criminal Minds dan wel. Maar goed, het is wel de enige serie op het moment die ik elke week nog netjes download.

Ik snap trouwens niet waarom Sherlock met Benedict Cumberbatch zo hoog scoort. De verhalen zijn zwak, de oplossingen worden vaker door toeval dan door redenatie gevonden. Nee, dat is voor mij een zwaar overschatte serie. De schrijver zou zich bij comedies moeten houden. Dat gaat hem veel beter af (Coupling).

Groeten...

williams

Lucy liu is inderdaad de . moeite waard om te kijken
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.