SevenCinema: gaat 4K met een JVC RS49 (foto's pag. 1 werken weer)

Started by frankp, March 19, 2013, 21:16:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Quote from: evilniek on April 21, 2013, 16:56:28
Met alle respect hoor, maar soms krijg ik het gevoel dat sommige mensen hier op het forum echt doorslaan met hun wijsheden. En uiteindelijk heb je er ook geen bal aan, zou dus betekenen dat je de boel open moet gaan breken, om? ja om wat eigenlijk...  De boel te vervangen door bamboe-stengels ofzo?

Eerlijkheidshalve denk ik dat mijn argumenten meer van belang zijn, dan het geloof hierin ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HTip

Doe ermee wat je wilt. De TS stelt een vraag en krijgt advies. Ik ben van mening dat het nu een kleine moeite is om zaken zoals statische electriciteit tegen te gaan. Maar het mooie van een advies is dat je het naast je neer kan leggen ;)

http://www.gcaudio.com/resources/howtos/tuningtips.html
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Ik had er nog nooit van gehoord,maar statische lading zal idd wel negative invloed kunnen hebben op een pre amp signaal zoals bv naar je sub.
PVC geleid trouwens niet zoals hiervoor ergens gevraagd word.
Maar ik vermoed dat HTip bedoeld dat de kabel tov de buis een statische lading op zou kunnen wekken.
En die dan weer op je kabel stoort....correct me if i,am wrong?

evilniek

Ach ja, als het de mens blij maakt, prima. Ik zou langzaam maar zeker gek worden denk ik, wanneer is het goed genoeg? Geen idee, maar volgens mij kun je tot in het oneindige blijven tweaken. Maargoed, genoeg van mijn kant, succes met je HT. :)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

frankp

Een plint moet ik toch leggen voor de subkabel, dan is het inderdaad misschien net zo makkelijk om daar ook de lskabels bij te leggen. Scheelt ook weer een hoop gepruts bij de bouw.

skank1

Quote from: frankp on April 22, 2013, 07:52:15
Een plint moet ik toch leggen voor de subkabel, dan is het inderdaad misschien net zo makkelijk om daar ook de lskabels bij te leggen. Scheelt ook weer een hoop gepruts bij de bouw.

Prima zo..
Ik doe het ook :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HTip

Quote from: frankp on April 22, 2013, 07:52:15
Een plint moet ik toch leggen voor de subkabel, dan is het inderdaad misschien net zo makkelijk om daar ook de lskabels bij te leggen. Scheelt ook weer een hoop gepruts bij de bouw.
Heel goed :thumbs-up:

@morca: o.a. ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

#82
Ik heb afgeschermde stroom kabel, en cat-7 die dubbel shielded is, en nog nooit iets negatiefs gemerkt van statische electirciteit.
Overigens ken ik wel iemand die koperen buizen heeft gebruikt voor de speakerkabel, zal wel voor die reden zijn dan..

frankp

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet echt 'audiofiel' ben, dus ik denk ook niet dat ik me er heel erg kan storen. Maar ik kan beter het zekere voor het onzekere nemen en de lskabels in een plint leggen.
Stroom e.d. gaat wel in pvc-buizen, maar daar maak ik me iets minder druk om.

skank1

Quote from: frankp on April 22, 2013, 16:08:54
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet echt 'audiofiel' ben, dus ik denk ook niet dat ik me er heel erg kan storen. Maar ik kan beter het zekere voor het onzekere nemen en de lskabels in een plint leggen.
Stroom e.d. gaat wel in pvc-buizen, maar daar maak ik me iets minder druk om.

+1
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Pak dan wel een houten plint  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


morca

Quote from: HTip on April 22, 2013, 11:16:56
Heel goed :thumbs-up:

@morca: o.a. ;)
Nou ben ik nieuwsgierig wat je met oa bedoelt,maar dat komt wel een keer via PM.
In de auto moest je ook altijd rekening houden met bepaalde zaken,een hoge statische ontlading,kan best storen op een subkabel.
Voor de stroomgroep heb ik verder niks toe te voegen  :)

frankp

Kleine update met goed en slecht nieuws:

Metselaar is gisteren geweest en het dichtmetselen van de garagedeuropening is maar een kort klusje (1dag) en gaat me niet al te veel kosten  :D
De garagedeur hoeft er ook niet eerst uit, de muur kan ervoor gemetseld worden. Zo zit ik niet met een open garage waar iedereen mijn zooi kan zien of jatten.
Zover het goede nieuws.

Het slecht nieuws is dat de metselaar pas eind mei of begin juni kan  :-[
Ik moet dus nog even geduld hebben...

RalphH

Aaai, geduld is zooooo moelijk als het om HT gaat ;D. Sterkte met wachten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

LP

Er zijn op dit moment genoeg metselaars die thuis niets zitten te doen. Gewoon een ander zoeken. Zet de klus anders op werkspot.

LittleNinja

Quote from: RalphH on April 22, 2013, 18:27:42
Pak dan wel een houten plint  ;D

Nog een specifieke kleur nodig? Ik heb begrepen dat blauw voor een koeler geluid zorgt en rood juist weer voor meer warmte.. :-X :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

frankp

@LP
Het is een bevriende metselaar, dus ik vrees dat een ander het niet voor dat geld kan doen. En dan wacht ik liever iets langer en gebruik het geld weer voor de HT zelf.

LittleNinja

Quote from: frankp on April 26, 2013, 19:56:38
@LP
Het is een bevriende metselaar, dus ik vrees dat een ander het niet voor dat geld kan doen. En dan wacht ik liever iets langer en gebruik het geld weer voor de HT zelf.

Daarnaast... haastige spoed... ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LP

Ja vrienden kan en moet je niet zo aan de kant schuiven. Zit er niets anders op dan even te wachten. Maar andere zaken binnenshuis kunnen hopelijk wel verder gaan tot dit moment? Niets zo erg om een paar weken stilstand te hebben.


Zefanja

Geduld is een schone zaak.
Wat is je stap nadat de deur is dicht gemetseld?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

frankp

Nadat het is dicht gemetseld moet eerst de roldeur gedemonteerd worden en geplaatst worden in de garage van m'n schoonouders.
De volgende stap voor mijn garage is het zetten van een muurtje en deurkozijn in de garage als afscheiding tussen HT en schuurdeel.

dchris

Mooie ruimte, ik ben erg gecharmeerd van je oude situatie, en dat beloofd veel goeds voor de nieuwe.
Heb je al ideeën voor het kleurenpallet? Dingen die je hebt geleerd, tips/trics voor de nieuwe installatie?
Mvg,

Dchris

frankp

Kleuren laat ik door mijn vriendin bepalen ( :blink: ) ..... ja je leest het goed  :D
Ze is docent beeldende kunst en vormgeving en heeft kleurenleer gehad, dus als er iemand is die kleuren kan kiezen dan is zij het wel.

De bedoeling is om de stoelen te bekleden in een donker paars/aubergine kleur. Deze kleur ook voor de vloerbedekking (podium).
Wanden worden behangen met waarschijnlijk een donker barokbehang (kleur nog niet bekend, maar zal naar de antraciet gaan). De voorwand wordt zwart. Het plafond wordt ook een zwart systeemplafond.
Maar dit kan allemaal nog zomaar veranderen.
Mijn voorwaarde is wel dat het redelijk donkere kleuren moeten zijn om reflecties te voorkomen.

Wat ik nu al heb geleerd is dat een slaapkamer gebruiken voor de tijdelijke HT geen succes is. Vreselijke galmbak, lichte muren dus veel reflectie. Kan dus niet wachten om aan de slag te gaan.