SevenCinema: gaat 4K met een JVC RS49 (foto's pag. 1 werken weer)

Started by frankp, March 19, 2013, 21:16:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster


frankp


frankp

#478
En nu door naar de volgende upgrade:

Een setje Monitor Audio RX8
Hierdoor gaan de RX1's als surrounds dienen en ga ik de BR1 als rear-surround inzetten zodat ik 7.1 kan gaan draaien.

Even een slechte smartphone-foto

zwabber

Mooie set zo , kwijl kwijl .
Mijn woonruimte is zo groot als een flinke postzegel en kan hier alleen maar van dromen !
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

MLCinema

Mooie upgrade! Staan erg mooi in je ruimte. Ook qua formaat. Leuke manier om naar 7.1 door te gaan:).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |


frankp

De verkoper van de RX8 had alleen geen bouten en spikes meer die bij de vloerplaten horen.
Net maar even bij BB&G gevraagd of zij die los kunnen leveren en anders wordt het de bouwmarkt en superspikes denk ik...

MLCinema

Quote from: frankp on January 23, 2017, 07:34:08
De verkoper van de RX8 had alleen geen bouten en spikes meer die bij de vloerplaten horen.
Net maar even bij BB&G gevraagd of zij die los kunnen leveren en anders wordt het de bouwmarkt en superspikes denk ik...

Superspikes lukte bij mijn Silver 6 niet zomaar. Moest eerst een verloop hebben van m10 naar m6. Weet niet of dat bij de rx8 ooo zo is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

frankp

Bedankt voor de tip. Zal er rekening mee houden als ik toch voor de superspikes ga.

Martijnst1990

Heel netjes! Best een groot verschil qua geluid zeker? Veel meer body denk ik zo.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Mooie upgrade Frank! Hoor je de babyfoon tijdens het filmgeweld :D?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Horen niet maar gelukkig hebben we ook beeld  :D

Zeker een mooie upgrade, maar heb nog geen tijd gehad om alles opnieuw af te stellen, dus het klinkt denk ik nog niet optimaal.
Volgende week komen ook de spikes binnen, zodat alles netjes op voetjes gezet kan worden.

MLCinema

Quote from: frankp on January 25, 2017, 22:39:34
Horen niet maar gelukkig hebben we ook beeld  :D

Zeker een mooie upgrade, maar heb nog geen tijd gehad om alles opnieuw af te stellen, dus het klinkt denk ik nog niet optimaal.
Volgende week komen ook de spikes binnen, zodat alles netjes op voetjes gezet kan worden.

Welke spikes ben je voor gegaan?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

frankp

Heb gekozen voor de originele van Monitor Audio die bij de RX8 horen te zitten. Zo weet ik zeker dat alles goed past en kan ik nog kiezen tussen spike of rubber voetje.

frankp

En nog even een paar nieuwe foto's van de eindsituatie met de 7.1 opstelling.
Plintjes zijn inmiddels ook gedaan en de kabels zijn nu eindelijk mooi weggewerkt.
Ben alleen nog niet tevreden met de surround bubble. Speakers zijn nog te "plaatsbaar". Komende tijd nog maar
eens wat spelen met de plaatsing.






Maikel_audionerd

Quote from: frankp on May 16, 2017, 15:07:04
En nog even een paar nieuwe foto's van de eindsituatie met de 7.1 opstelling.
Plintjes zijn inmiddels ook gedaan en de kabels zijn nu eindelijk mooi weggewerkt.
Ben alleen nog niet tevreden met de surround bubble. Speakers zijn nog te "plaatsbaar". Komende tijd nog maar
eens wat spelen met de plaatsing.






Soow dat ziet er mooi strak uit zeg! Complimenten  :thumbs-up:
Erg mooi ook met 4G zo, die bubble gaat vast goed komen, luidspreker posities zijn volgens mij bijna letterlijk 'uit t boekje'
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

frankp

Dank u!
4G red ik net niet, de rears zijn uit een andere serie, maar ik zit er niet ver vandaan.
Hetzelfde geldt voor de posities, die zijn bijna "letterlijk uit het boekje".

Nu nog vriendin lief eens aankijken voor mooiere foto's, want bij nader inzien zijn deze eigenlijk helemaal niet zo mooi  :nopompom:

Maikel_audionerd

Quote from: frankp on May 17, 2017, 21:21:23
Dank u!
4G red ik net niet, de rears zijn uit een andere serie, maar ik zit er niet ver vandaan.
Hetzelfde geldt voor de posities, die zijn bijna "letterlijk uit het boekje".

Nu nog vriendin lief eens aankijken voor mooiere foto's, want bij nader inzien zijn deze eigenlijk helemaal niet zo mooi  :nopompom:
Haha ik weet denk ik ook ineens waarom alles zo perfect is bij je, perfectionist ?  :P
Goede eigenschap hoor. Nog mooiere foto's zou helemaal gaaf zijn natuurlijk.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

MLCinema

Ziet er strak uit op de foto's. Kriebelt het niet om het front aangezicht symmetrisch te maken door een tweede sub toe te voegen[emoji6]?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

frankp

Het valt mee. Ik zie de sub toch niet als het licht uit is en voor de power hoef ik het niet te doen want de sub staat goed z'n mannetje.
Maar kriebelen doet het altijd.....andere projector, andere receiver, enz enz.  8)

Raymond187