SevenCinema: gaat 4K met een JVC RS49 (foto's pag. 1 werken weer)

Started by frankp, March 19, 2013, 21:16:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

clockwork

Ik zou zeker voor optie 3 gaan. Je investeert toch flink in zo'n ruimte en achteraf zal je met de andere opties toch het gevoel hebben dat het 'het net niet is'. Dat zou erg jammer zijn.

Dus zo'n blokhutje bijplaatsen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

erik s.

Quote from: clockwork on June 12, 2013, 08:37:39
Ik zou zeker voor optie 3 gaan. Je investeert toch flink in zo'n ruimte en achteraf zal je met de andere opties toch het gevoel hebben dat het 'het net niet is'. Dat zou erg jammer zijn.

Dus zo'n blokhutje bijplaatsen.
+1
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

high-q

Quote from: clockwork on June 12, 2013, 08:37:39
Ik zou zeker voor optie 3 gaan. Je investeert toch flink in zo'n ruimte en achteraf zal je met de andere opties toch het gevoel hebben dat het 'het net niet is'. Dat zou erg jammer zijn.

Dus zo'n blokhutje bijplaatsen.

+2

Ik heb mijn garage opgesplitst in de HT en een klein washok. Vanwege de vorm van de garage kon dit prima. Als jouw opslagruimte te krap wordt zou ik die ruimte liever efficiënter benutten voor de HT.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Cage

Mooie plannen!
Optie 3 is vanuit HT oogpunt de mooiste, maar optie 2 is wellicht praktischer.
Als je voor optie 3 gaat dan zou ik mij afvragen hoe nuttig die 70cm bergruimte nog is en of je die dan ook niet beter bij je HT kan betrekken. Spullen die in zo'n smalle ruimte achteraan staan kom je nooit meer bij (of je moet erg slank zijn en dat ook blijven :-)), Dan kan je volgens mij beter een iets groter blokhutje plaatsen (mist de ruimte in de tuin dit toelaat).
Je zou ook nog kunnen overwegen om de AV-kast bij optie 3 in de berging te laten vallen zodat deze vanuit de HT ruimte netjes ingebouwd is. Dat ziet er denk ik een stuk mooier uit.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

1nt3gr@

Frank,

Mooie ruimte, mooie plannen. Goed dat je nu al achter de juiste maten bent gekomen (beter dan achteraf :P)

Ik zou voor optie 4 gaan: weg met die berging. Daar is vast een andere oplossing voor te bedenken.
De 70 cm ruimte die je dan extra krijgt, kun je dan mooi gebruiken voor back-surround speakers.

Argumentatie:
- Je hebt dit huis o.a. gekocht vanwege deze ruimte, maak er dan ook optimaal gebruik van.
- extra berging kun je d.m.v. +/- 500 euro investering krijgen via het plaatsen van een kunststof tuinhuisje.
- toekomst proef: die extra 70 cm ruimte (uit optie 3) aan de achterkant kun je gebruiken voor backsurrounds (7.1)
en evt. later zelfs rear presence speakers (9.2 / 11.2).
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

frankp

De wederhelft geeft mij absolute vrijheid, zolang we maar bergruimte houden voor fietsen, tuinset, etc. Kosten maakt niet uit, gelukkig.
Het idee van een nis in de achterwand bij optie 3 vind ik ook nog wel een goeie. Dat zou ook nog een goede optie kunnen zijn. Wat ik wel heb bij optie 3 is dat ook door het vergroten van de gehele ruimte alle kosten verhoogd worden. Dus het is dan niet alleen het tuinhuisje, maar ook alle bouwmaterialen omdat er gewoon meer van nodig is. Maar de toekomstbestendigheid heeft ook wel wat.

Moeilijk moeilijk....

Zefanja

Optie 4 vind ik ook misschien wel de beste optie.
Zaak is om dan exact te kijken hoe het kostentechnisch eruit komt te doen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

johan d

ik zo wel kiezen voor een berging van minimum 1.5m breed, ofwel helemaal geen berging. 0.7m gaat echt nutteloze, verloren ruimte opleveren vrees ik.

henkhifi

audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

frankp

Als ik zou gaan voor optie 3 dan zit ik alleen met de extra muur die ik erin wil hebben. Daar moet natuurlijk een deur in en de deur moet ruimte hebben om open te kunnen. Als ik die 0,7 mtr niet hou dan zou de ruimte om de deur te kunnen openen wel erg klein worden.
Waarom wil ik die extra muur en deur behouden...beveiliging tegen inbraak. De huidige schuurdeur met kozijn is redelijk braakgevoelig. Daarnaast wil ik nog een extra "barriere" om het geluid binnen te houden.

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Zefanja

Gaat zo een bergruimte niet een ontzettende klankkast worden?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

frankp

Quote from: clockwork on June 12, 2013, 15:17:40
Is een schuifdeur geen optie?

Geen idee. Als ie veilig genoeg is met het oog op inbraak.

Quote from: Zefanja on June 12, 2013, 15:31:14
Gaat zo een bergruimte niet een ontzettende klankkast worden?

Denk dat dat wel mee valt aangezien er een 70 mm muur, spouw, isolatie en dubbele laag gipsplaat tussen zit.

henkt1

optie 3 en externe berging.  Extra schuurtje hoeft niet veel te kosten.  Dan hou je ruimte over voor een inloop dvd/cd/blu ray kast.   :pompom:

Misschien nu even over budget maar op langere termijn ben je blijer.

groet,

henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RalphH

Je geeft al aan met Thingman te gaan overleggen en de kamerberekeningen op internet er op na te slaan, erg verstandig.
Onze ruimte is 4,20 x 5,90, was een heel geklus om het laag uit de sub goed te krijgen en heb r dus 2 moeten pakken (rechtsmidden en linksachter) omdat ik op voorhand geen rekening met akoestiek gehouden had (domdom). Verstandig dat jij dat wel doet!

Zou zelf persoonlijk gaan voor de optie met een 4-zits bank (hebben we ook gedaan overigens). is toch gezelliger als je met en paar man film zit te kijken dan 2 rijen naar mijn idee.
Een ruime 3-zits kan ook trouwens, kun je makkelijk met 4-en op. Als we een marathon houden, dan kunnen er nog 3 stoelen achter en 2 naast de bank, plek genoeg voor die 1e keer in het jaar. ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Quote from: RalphH on June 12, 2013, 16:48:39
Je geeft al aan met Thingman te gaan overleggen en de kamerberekeningen op internet er op na te slaan, erg verstandig.
Onze ruimte is 4,20 x 5,90, was een heel geklus om het laag uit de sub goed te krijgen en heb r dus 2 moeten pakken (rechtsmidden en linksachter) omdat ik op voorhand geen rekening met akoestiek gehouden had (domdom). Verstandig dat jij dat wel doet!

Zou zelf persoonlijk gaan voor de optie met een 4-zits bank (hebben we ook gedaan overigens). is toch gezelliger als je met en paar man film zit te kijken dan 2 rijen naar mijn idee.
Een ruime 3-zits kan ook trouwens, kun je makkelijk met 4-en op. Als we een marathon houden, dan kunnen er nog 3 stoelen achter en 2 naast de bank, plek genoeg voor die 1e keer in het jaar. ;D

Welke kamerberekeningen? Wil graag es zien hoe mijn ruimte scoort..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

quattronl

Ik zou die berging van 70cm vergeten en de totale oppervlakte voor je HT gebruiken, minus een 1x1m ruimte/nis voor de binnendeur.
Je zou achter de achterste bank nog een soort van bar kunnen maken. Tafelmodel koelkastje, biertap, popcornmachine, kraan+gootsteen. Ben je helemaal self-supporting :)
Naast je bar je mooie AV-kast en je hebt nog ruimte voor je BR's en een mooie vitrinekast voor movie gadgets of oude filmprojectors en wat mooie posters.
Ik zou het wel weten...

En alvast vooruitdenkende: leidingen/kabels leggen voor uitbreiding naar 7.1 (surround back) of zelfs 9.1 (front heights). Kabel voor een 2e sub is ook altijd handig. En natuurlijk bedraad internet.
Enfin, ideeën zat.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

RalphH

Quote from: skank1 on June 12, 2013, 16:50:42
Welke kamerberekeningen? Wil graag es zien hoe mijn ruimte scoort..

http://www.hunecke.de/en/calculators/room-eigenmodes.html Deze bijvoorbeeld.
Hou er wel rekening mee dat men hier uitgaat van een ruimte met rechte hoeken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Quote from: RalphH on June 12, 2013, 17:21:02
http://www.hunecke.de/en/calculators/room-eigenmodes.html Deze bijvoorbeeld.
Hou er wel rekening mee dat men hier uitgaat van een ruimte met rechte hoeken.

Dus niks goeds voor mijn ruimte?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

frankp

Even ter info: de "banken" in de tekeningen zijn in het echt bioscoopstoelen. Heb er 5 waarmee ik een rij van 2 en een rij van 3 kan maken, maar ook een rij van 4. Dat is dan de bedoeling voor optie 2.
Zaken als een bar, koelkast, etc gaan er zeker niet komen. Het gaat om een dedicated HT en dat zal ook het enige zijn wat er in de ruimte komt.

Optie 2 voel ik ook wel wat voor met daarbij dus geld over om Thingman eens te laten komen.
Optie 3 is natuurlijk wel super, maar er moet dan wat geld naar de berging. Het idee van de nis voor AV rack is ook wel goed. Zal het eens in een tekening omzetten.

Iemand nog iets te zeggen over de kijkafstand bij optie 1?

RalphH

Ik heb geen idee wat de schuinte voor invloed geeft op t laag. Zou er dus, alvorens zekerheid te hebben wat de invloed eventueel is, niet van uitgaan dat je deze calculator kunt gebruiken.

Sorry voor het off-topic gaan frank ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Hoi Frank, mooie plannen zeg! Ik volg nog steeds   ;)

Over de kijkafstand bij optie 1: als ik het goed zie wordt je scherm 2,2 meter. Dan is die kijkafstand van 2,6 mijns inziens te klein. Dus dan zou je scherm kleiner dienen te worden.

Zelf heb ik een kijkafstand van 2,8 meter, en begonnen op een schermbeedte van 1,85 meter. Onlangs enkele weken met het beeld op 2meter breedte gekeken en dat vonden wij na langer kijken net wat teveel van het goede. Dus hij staat nu op 1,90 meter breed. (ik projecteer nog op muur dis vandaar dat ik nog kan switchen).

Ik zie trouwens dat je van Breda en omstreken bent, ik ben dat ook. Als je twijfelt en je wilt eens zien hoe een beeldbreedte van 2.2 meter op zo een kleine kijkafstand eruit ziet dan ben je welkom om eens te komen kijken, dan heb je een idee. Zoals gezegd ik projecteer nog op de muur dus kan à la minute het beeld groter en kleiner maken.

Succes met de keuzes en klussen aan de ruimte!

rovinggecko

Mooi project en op tijd nog een keer gemeten!

Een berging van 70 cm is niet heel nuttig denk ik. Als iets achterin staat, zie er dan maar bij te komen. Dat wordt heel frustrerend.
Vraag is wat je op wilt slaan. Niet alles doet het goed in een plastic tuinhuis.

Wat je zou kunnen overwegen is om de hele ruimte te gebruiken als HT, maar achterin een half hoge kast te maken met schuifdeuren. Dan kan je er vanuit de HT vanaf links en richts bij (en kan je de ruimte dus nuttig gebruiken voor dingen die je droog / veilig op wilt slaan).
Aangezien de kast half hoog is kan je daar nog speakers / apparatuur / prullaria / biertap kwijt.

En dan een tuinhuis voor de fietsen / meubels / grasmaaier / fusten.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer