SevenCinema: gaat 4K met een JVC RS49 (foto's pag. 1 werken weer)

Started by frankp, March 19, 2013, 21:16:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dchris

#100
Bedankt voor je reply frank!

Let ook op als je straks de barok print op je muur krijgt dat je een niet reflectieve coating neemt, maar neem aan dat dat wel goed gaat.
Ben benieuwd naar het eind resultaat.
Mvg,

Dchris

HTip

Plannen klinken goed. Donkere kleuren ga je veel plezier van hebben. En het hoeft inderdaad niet allemaal zwart te zijn. Slim van je om je vriendin de kleuren te laten kiezen. Kan dat alvast niet fout gaan :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Quote from: dchris on April 29, 2013, 15:13:17
Trouwens nog 1 vraag, de led verlichting in de oude situatie, waar had je die vandaan, en hoe stuurde je die aan?

Denk dat je een andere Frank voor ogen hebt...

@Htip
Moet haar toch tevreden houden hè  ;)

dchris

Ja sorry  :satisfied:, ik haal de reactie weg
Mvg,

Dchris

HTip

Quote from: frankp on April 29, 2013, 15:18:50
@Htip
Moet haar toch tevreden houden hè  ;)
:clapping: Ik neem aan dat ze straks ook met je mee mag genieten van jullie prachtige HT in spé ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: frankp on April 29, 2013, 14:41:48
Kleuren laat ik door mijn vriendin bepalen ( :blink: ) ..... ja je leest het goed  :D
Ze is docent beeldende kunst en vormgeving en heeft kleurenleer gehad, dus als er iemand is die kleuren kan kiezen dan is zij het wel.

De bedoeling is om de stoelen te bekleden in een donker paars/aubergine kleur. Deze kleur ook voor de vloerbedekking (podium).
Wanden worden behangen met waarschijnlijk een donker barokbehang (kleur nog niet bekend, maar zal naar de antraciet gaan). De voorwand wordt zwart. Het plafond wordt ook een zwart systeemplafond.
Maar dit kan allemaal nog zomaar veranderen.
Mijn voorwaarde is wel dat het redelijk donkere kleuren moeten zijn om reflecties te voorkomen.

Wat ik nu al heb geleerd is dat een slaapkamer gebruiken voor de tijdelijke HT geen succes is. Vreselijke galmbak, lichte muren dus veel reflectie. Kan dus niet wachten om aan de slag te gaan.
Mijn slaapkamer HT werkt juist weer erg goed,maar die staat ook bommie vol  :D
In je HT zal het zometeen allemaal beter worden  :music:  :)

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

frankp

Zodra de metselaar tijd heeft om de garagedeur dicht te metselen. Ik hoop dat dit volgend weekend is....

frankp

Eindelijk een datum bekend....22 juni wordt de deur dichtgemetseld en kan ik eindelijk beginnen met de bouw!!  :pompom:

skank1

Om ter eerst een meet&greet! :)

Vandaag wordt de gyrpoc geleverd en begin ik eraan
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

frankp

Ben inderdaad ook benieuwd hoe het bij jou gaat worden. Lees mee in het topic.
Laten we inderdaad meteen over en weer een M&G afspreken, hebben we een stok achter de deur om de HT's snel af te krijgen  ;)


skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii


LittleNinja

Leuk!! Das nog maar pakweg twee weekjes! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: frankp on June  6, 2013, 07:44:27
Eindelijk een datum bekend....22 juni wordt de deur dichtgemetseld en kan ik eindelijk beginnen met de bouw!!  :pompom:
Mooi! Heb je wat te doen de komende zomer ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Heb je ook al nagedacht over de aansturing?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

frankp

Ja ik denk dat ik naast de vakantie nog wel wat lange weekendjes ga nemen om te bouwen. Maar mijn 3 weken zomervakantie worden ook echt vakantie. heb vorig jaar al de hele vakantie geklust, dus heb nu echt een "rust-vakantie" nodig. Hebben ook lekker 2,5 week Mexico geboekt.

Gelukkig heb ik ook voldoende hulp. Een goede vriend van me zit (helaas) al een tijd thuis zonder werk. Hij is nogal handig en kan dus mooi helpen. (tegen de beloofde vergoeding van onbeperkt films kijken als de HT af is  ;D )

Over welke aansturing heb je het?
Als je het hebt over bediening van apparatuur enzo:
* tablet met Irule
* Global Cache gateway (weet nog niet welke)
* X10 of KaKu voor de verlichting
* Daar waar mogelijk aansturing via IP (dune bijvoorbeeld)

frankp

#118
Het verhaal van de ENORME blunder  :-X

In den beginne heb ik ooit de garage opgemeten (terwijl deze volstond met zooi). Afgelopen weekend de garage opgeruimd en ik dacht: Kom laat ik de boel nog eens meten. En tot mijn stomme verbazing: de maten kloppen niet!!!
De garage is niet 4,75 x 5,5 mtr, maar 4,27 x 5,55 mtr.... :nopompom:

Ik moet mijn plannen dus gaan herzien. Ik ben aan het denken en overleggen geweest en kom tot 3 opties.
Graag jullie mening en motivatie.

Optie 1:
Huidige ontwerp handhaven.

+ Geen extra kosten
+ Alle zitplaatsen blijven behouden
+ Berging blijft voldoende ruim
- Kijkafstand voorste rij wordt erg klein
- Zitruimte achterste rij wordt minder door inkorten podium (10cm)



Optie 2:
Huidige afmetingen handhaven, podium en achterste rij verwijderen.

+ Geen extra kosten (zelfs wat minder)
+ Kijkafstand blijft goed (verbetert zelfs iets)
+ Berging blijft voldoende
- Stoelopstelling niet echt optimaal en 1 zitplaats minder



Optie 3:
Ruimte vergroten en kwartslag draaien.

+ Alle zitplaatsen blijven behouden
+ Kijkafstand optimaal
+ Breedte neemt iets toe (beter voor plaatsing speakers)
- Berging wordt onvoldoende, oplossing: berging bijplaatsen naast garage
- Extra kosten t.b.v. nieuwe berging


morca

Het mooiste zou zij als je kan testen of je staande golven hebt in 1 vd de set up,s.

Houd bij optie 2 even in de gaten dat je niet te dicht bij de achterliggende muur wilt zitten.
Daar bouwt je sub het meeste gain op,
zelf probeer ik een meter bij de achterste muur vandaan te blijven met me zitplek.

Zelf vind ik optie 3 wel wat.

LittleNinja

Optie 3 lijkt mij simpelweg andere belangen uit het oog verliezen. Een beetje berging is toch een must. 70 cm diep is echt bijzonder krap.

Ik blijf bij optie 1 of 2.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"


skank1

2 of indien budget er is 3 en externe berging :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

frankp

Volgens mij kan ik met het tooltje dat Htip al eens heeft doorgegeven berekenen of er probleemfrequenties ontstaan. En anders ga ik eens in gesprek met Thingman.
En bij optie 2 kan ik idd nog wel wat schuiven met de zitplek.

Wat betreft optie 3, de berging wordt inderdaad te klein. Ik wil wel een kleine ruimte overhouden in de garage om niet veel gebruikte rommel weg te stoppen. Dat kan dus mooi in die ruimte van 70 cm. Het bijzetten van een berging is door de grootte van de tuin wel een optie. Dit zou dan een kunststof of houten berging worden van +/- 2,5 x 2,5 mtr. Kosten zijn al wel snel 500-800 euro, die ik natuurlijk ook graag in de HT steek. Maar een ruime(re) HT heeft toch ook wel wat.

Is bij optie 1 de kijkafstand van de voorste rij nog wel reeel?

Zefanja

En wat vind de wederhelft er van?
Wat wij vinden is leuk, maar wat zij vind het belangrijkst toch?
Of zeg ik nou vieze woorden  :devil:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |