Better Call Saul (en evt beetje Breaking Bad)

Started by Kjelt, March 19, 2013, 16:16:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mradem


clockwork

ik krijg spontaan de neiging om weer helemaal opnieuw bij seizoen 1 te beginnen.  :popcorn:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

jowi

Quote from: clockwork on August  5, 2013, 11:10:54
ik krijg spontaan de neiging om weer helemaal opnieuw bij seizoen 1 te beginnen.  :popcorn:
Ik heb dat 2 maanden terug ook gewoon gedaan ;)

newday

Quote from: jowi on August  5, 2013, 14:19:35
Ik heb dat 2 maanden terug ook gewoon gedaan ;)

Ja, ga ik zeker ook doen, maar dan na de laatste aflevering, lekker helemaal van begin tot eind  :bigsmile:

Deleted member

Eén van de beste TV series ooit wat mij betreft, het verhaal, het acteren, de humor, de beelden, geluid, sfeer, eigenlijk alles is goed!  :worship:

Ik zit ook met smart te wachten op de afsluitende 8 afleveringen. :)

jowi

Al zal het met zo'n superserie nooit een mooi einde worden, ik hoop wel dat ze er iets acceptabels van maken. Feitelijk hadden ze het lot van Gus Fring ook al als einde kunnen doen... ik hoop dat het niet iets al te geforceerd wordt.

mradem

Dat die Gus na zijn aanslag als terminator stond vond ik het enige min punt uit de serie. Beetje te fake. Ik hoop dat ze dat op het eind anders doen.

jowi

#57
Mwaaah ik vond het wel goed...
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Bizar verhaal, maar waar.

Maar om in te haken op wat er wel en niet kan, de Mythbusters hebben een Breaking Bad Special opgenomen waarin ze een aantal Breaking Bad typische zaken gaan bekijken :) er gaan al stukjes van rond, ik meen dat hij pas uitgezonden wordt nadat Breaking Bad zelf afgelopen is. Zag wel dat Jesse (Aaron Paul) er aan mee deed ;)

Martijn M

#58
Niet verder lezen voor de mensen die de zesde aflevering van seizoen 1 nog niet hebben gezien.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Dutch & Dutch

Kjelt

Quote from: jowi on August  5, 2013, 15:54:22
Al zal het met zo'n superserie nooit een mooi einde worden, ik hoop wel dat ze er iets acceptabels van maken. Feitelijk hadden ze het lot van Gus Fring ook al als einde kunnen doen... 
Nee ik ben bang dat het einde typisch amerikaans gaat worden: de bad guy looses en hoe verschillend we er ook over mogen denken, Walter is a bad guy en vanaf seizoen 1 zag je hem afglijden. Amerika is amerika dat mag niet onbestraft gelaten worden  ;) Maar wie weet.....

jowi

#60
Quote from: keyser on August  5, 2013, 16:28:14
Afgelopen week heb ik al één van die Mythbusters BB specials gezien. Ze onderzochten o.m. de badkuipscène (zakken door de vloer) en de ontploffing in de  hideout van Tuco. Beide busted.
Dat laatste had ik even niet willen weten.
Bedankt maar weer. Hoef ik die aflevering, waar ik zo naar uit keek, ook niet meer te zien.
Nogmaals, heel erg bedankt. Gdvrdf%$#%$

alexander2

Quote from: Kjelt on August  5, 2013, 17:16:10
Nee ik ben bang dat het einde typisch amerikaans gaat worden: de bad guy looses en hoe verschillend we er ook over mogen denken, Walter is a bad guy en vanaf seizoen 1 zag je hem afglijden. Amerika is amerika dat mag niet onbestraft gelaten worden  ;) Maar wie weet.....

Of alles wat een 'roes' nav zijn eerste chemo.
Ik hoop dat het een echt einde wordt en niet standaard waarbij iedereen al een Amerikaanse einde kan verzinnen.
Laat het maar eindigen op een manier zoals niemand had verwacht.

svmnb

Vince Gilligan (regisseur) had bij de Daily show gezegd dat het eind 'passend en verrassend' wordt.
Vermoedelijk zal het wel een slecht einde betekenen voor Walter. Misdaad mag niet lonen, etc.

Erg jammer dat het stopt. Zelden zo'n goede serie gezien.

Er komt mogelijk een spin-off met Saul Goodman (Better call Saul), maar dat zou weleens de comedy kant op kunnen gaan.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

nielsdiy

Om het geheugen wat op te frissen maar weer begonnen aan seizoen 5. Wat een fantastische sfeer weten de makers neer te zetten.. Kan niet wachten op de ontknoping!
Bowers & Wilkins CM5 // Yamaha A-S1000 // Yamaha CD-S1000 // Sonos

lestat1234

Quote from: jowi on August  5, 2013, 17:20:11
Dat laatste had ik even niet willen weten.
Bedankt maar weer. Hoef ik die aflevering, waar ik zo naar uit keek, ook niet meer te zien.
Nogmaals, heel erg bedankt. Gdvrdf%$#%$

/offtopic
Ondanks je gelijk hebt met de spoilers.
Is het natuurlijk ook niet handig om een topic over o.a. het aankomende seizoen te lezen als jezelf nog seizoenen terug bent.
/ontopic

Qua einde, tja geen idee.
Ik hoop op een passend einde.
Soms worden we verrast, vaak ook niet.
Ik heb wel het gevoel dat dit een ok einde gaat worden.
Vermoedelijk ergens in de trant van The Shield.

Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Kjelt

Quote from: lestat1234 on August  6, 2013, 11:35:43
/offtopic
Ondanks je gelijk hebt met de spoilers.
Is het natuurlijk ook niet handig om een topic over o.a. het aankomende seizoen te lezen als jezelf nog seizoenen terug bent.
/ontopic 
+1 ik heb zelf ook bv het GOT topic gemeden tot ik weer bij was. Ondanks spoiler tags roepen uitzinnige kreten als dit was een geweldige onverwachte aflevering zeg al genoeg op om tijdens het kijken al beducht te zijn dat er iets schokkends staat te gebeuren. Maar goed, het is wel zo netjes om zaken in spoilertags te zetten alhoewel de verstrekte informatie van seizoen 1 was geloof ik, dat is toch wel vrij achterhaald. Die info die madem gaf over Gus zou ik veel eerder als spoiler hebben gelezen.

Nu weer ontopic

Als je vandaag naar IMDB.com gaat bovenaan in de advertenties staat een BB plaatje met (REMEMBER MY NAME) een 30 seconden trailer van het nieuwe seizoen met al enkele secondes nieuwe footage  :pompom: (zonder dat ze veel verklappen overigens).
en a.s. zondag is het dan zo ver (voor ons waarschijnlijk pas maandag).


Martijn M

#66
Quote from: jowi on August  5, 2013, 17:20:11
Dat laatste had ik even niet willen weten.
Bedankt maar weer. Hoef ik die aflevering, waar ik zo naar uit keek, ook niet meer te zien.
Nogmaals, heel erg bedankt. Gdvrdf%$#%$

Getuige je spoiler in de post erboven ben je eigenlijk al een stuk verder, maar voor de mensen die de zesde aflevering van seizoen 1 nog niet gezien hebben zal ik spoiler tags toevoegen.

Quote from: Kjelt on August  6, 2013, 12:09:26
Als je vandaag naar IMDB.com gaat bovenaan in de advertenties staat een BB plaatje met (REMEMBER MY NAME) een 30 seconden trailer van het nieuwe seizoen met al enkele secondes nieuwe footage  :pompom: (zonder dat ze veel verklappen overigens).
en a.s. zondag is het dan zo ver (voor ons waarschijnlijk pas maandag).



Volgens mij zie ik geen nieuwe footage. De meeste 'nieuwe' beelden zijn volgens mij al getoond in de eerste aflevering van seizoen 5 part 1.
Dutch & Dutch

Kjelt

Quote from: keyser on August  6, 2013, 12:24:40
Volgens mij zie ik geen nieuwe footage. De meeste 'nieuwe' beelden zijn volgens mij al getoond in de eerste aflevering van seizoen 5 part 1.
Ok kan zijn ik dacht dat de volgende beelden wel nieuw waren maar kan me vergissen
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

maar goed eerlijk is eerlijk ik kan me niet alle footage van alle afleveringen herrinneren  :D

rayman007

#68
Quote from: keyser on August  6, 2013, 12:24:40
Getuige je spoiler in de post erboven ben je eigenlijk al een stuk verder, maar voor de mensen die de zesde aflevering van seizoen 1 nog niet gezien hebben zal ik spoiler tags toevoegen.

Ik denk dat je hem niet goed begrijpt! Het gaat niet om spoilers over breaking bad maar
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Hij keek uit naar de aflevering van Mythbusters

_ MarcelloW _

Quote from: rayman007 on August  6, 2013, 15:29:15
Ik denk dat je hem niet goed begrijpt! Het gaat niet om spoilers over breaking bad maar dat je even verklapt dat beide myths busted

Jij gelukkig niet ;)

Shit, ik nu ook!!
:nowink:

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

jowi

Quote from: rayman007 on August  6, 2013, 15:29:15
Ik denk dat je hem niet goed begrijpt! Het gaat niet om spoilers over breaking bad maar
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Hij keek uit naar de aflevering van Mythbusters
Precies. Ten eerste die Mythbuster uitzending spoilen en dan ook nog niet eens begrijpen wat je gedaan hebt... wat een %^#^%}^% domoor.

Martijn M

#71
Quote from: rayman007 on August  6, 2013, 15:29:15
Ik denk dat je hem niet goed begrijpt! Het gaat niet om spoilers over breaking bad maar
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Hij keek uit naar de aflevering van Mythbusters

Dank. Dat had ik dan inderdaad verkeerd begrepen.

Quote from: jowi on August  6, 2013, 18:33:42
Precies. Ten eerste die Mythbuster uitzending spoilen en dan ook nog niet eens begrijpen wat je gedaan hebt... wat een %^#^%}^% domoor.

Nou moe, zo vaak kom ik je niet tegen op dit forum, maar het onsympathieke beeld dat ik van je had heb je weer bevestigd.


Dutch & Dutch

rayman007

Zo nu weer allemaal lief doen tegen elkaar anders komt hij even langs  ;)


negotiata

Quote from: rayman007 on August  7, 2013, 00:01:10
Zo nu weer allemaal lief doen tegen elkaar anders komt hij even langs  ;)




Graag laat maar komen ! Ik wacht hem op dan kan hij me met voorzichtige dwang naar die pallet brengen in die garagebox    :D
- To be or not to be, thats the question -

negotiata

En met gedeelte van dat geld koop ik htforum op en stel hem aan als administrator hier  :D
- To be or not to be, thats the question -