Author Topic: Better Call Saul (en evt beetje Breaking Bad)  (Read 72426 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mradem

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+6)
  • Total likes: 5
Re: Breaking Bad
« Reply #50 on: August 5, 2013, 11:01:53 »
 :headbanging:  :clapping:

Offline clockwork

• Trade Count: (+17)
  • Total likes: 6
  • "Initiative comes to thems that wait"
    • Showcase
« Reply #51 on: August 5, 2013, 11:10:54 »
ik krijg spontaan de neiging om weer helemaal opnieuw bij seizoen 1 te beginnen.  :popcorn:
Versterking: Emotiva XMC-1 (Dirac), XPA-1 XPA-5
Bronnen: Sonore microRendu (Uptone LPS-1), Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: Klipsch R-115SW
Projector: JVC RS-49 (ISF)

Offline jowi

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 3
  • I'll be back :)
« Reply #52 on: August 5, 2013, 14:19:35 »
ik krijg spontaan de neiging om weer helemaal opnieuw bij seizoen 1 te beginnen.  :popcorn:
Ik heb dat 2 maanden terug ook gewoon gedaan ;)

Offline newday

« Reply #53 on: August 5, 2013, 15:30:37 »
Ik heb dat 2 maanden terug ook gewoon gedaan ;)

Ja, ga ik zeker ook doen, maar dan na de laatste aflevering, lekker helemaal van begin tot eind  :bigsmile:

Deleted member

• Guest
« Reply #54 on: August 5, 2013, 15:45:38 »
Eén van de beste TV series ooit wat mij betreft, het verhaal, het acteren, de humor, de beelden, geluid, sfeer, eigenlijk alles is goed!  :worship:

Ik zit ook met smart te wachten op de afsluitende 8 afleveringen. :)

Offline jowi

• HT forum donateur
« Reply #55 on: August 5, 2013, 15:54:22 »
Al zal het met zo'n superserie nooit een mooi einde worden, ik hoop wel dat ze er iets acceptabels van maken. Feitelijk hadden ze het lot van Gus Fring ook al als einde kunnen doen... ik hoop dat het niet iets al te geforceerd wordt.

Offline mradem

• Trade Count: (+6)
« Reply #56 on: August 5, 2013, 16:00:54 »
Dat die Gus na zijn aanslag als terminator stond vond ik het enige min punt uit de serie. Beetje te fake. Ik hoop dat ze dat op het eind anders doen.

Offline jowi

• HT forum donateur
« Reply #57 on: August 5, 2013, 16:19:57 »
Mwaaah ik vond het wel goed...
Show content
je had eerst zoiets van shit hij is er nog, hij trekt zijn dasje recht, de camera draait en dan denk je oh nee toch niet ;) Je vind het fake door de effects of omdat zoiets volgens jou niet zou kunnen? Ik denk dat het best reëel is, er zijn soortgelijke verhalen uit oorlogen bekend. Ik heb zelfs eens een csi achtige docu gezien waar ze een (echte) case uitwerkten van een hotelkamer waar een man zich door zijn hoofd had geschoten op een bed, maar ze zagen ook een bloedspoor naar de badkamer heen en terug, en 2 kogelresten. Ze dachten eerst dat het moord was. Lang verhaal kort, de man had zich dus op bed met een geweer door zijn mond omhoog door zijn kop geschoten, zijn halve schedel tegen het plafond, is toen bewusteloos achterover op bed gevallen, is na een tijdje met half hoofd toch weer bijgekomen, is naar de badkamer gelopen, is zich rot geschrokken van zijn halve hoofd, en heeft het karwei toen maar afgemaakt met een 2e kogel.
Bizar verhaal, maar waar.

Maar om in te haken op wat er wel en niet kan, de Mythbusters hebben een Breaking Bad Special opgenomen waarin ze een aantal Breaking Bad typische zaken gaan bekijken :) er gaan al stukjes van rond, ik meen dat hij pas uitgezonden wordt nadat Breaking Bad zelf afgelopen is. Zag wel dat Jesse (Aaron Paul) er aan mee deed ;)
« Last Edit: August 5, 2013, 16:25:00 by jowi »

Offline Martijn M

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+13)
    • Dutch & Dutch
« Reply #58 on: August 5, 2013, 16:28:14 »
Niet verder lezen voor de mensen die de zesde aflevering van seizoen 1 nog niet hebben gezien.

Show content
Afgelopen week heb ik al één van die Mythbusters BB specials gezien. Ze onderzochten o.m. de badkuipscène (zakken door de vloer) en de ontploffing in de  hideout van Tuco. Beide busted.
« Last Edit: August 6, 2013, 12:28:25 by keyser »
"Convictions are more dangerous enemies of truth than lies" - Friedrich Nietzsche

Online Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 1171
  • I also love the HTforum
« Reply #59 on: August 5, 2013, 17:16:10 »
Al zal het met zo'n superserie nooit een mooi einde worden, ik hoop wel dat ze er iets acceptabels van maken. Feitelijk hadden ze het lot van Gus Fring ook al als einde kunnen doen... 
Nee ik ben bang dat het einde typisch amerikaans gaat worden: de bad guy looses en hoe verschillend we er ook over mogen denken, Walter is a bad guy en vanaf seizoen 1 zag je hem afglijden. Amerika is amerika dat mag niet onbestraft gelaten worden  ;) Maar wie weet.....

Offline jowi

• HT forum donateur
« Reply #60 on: August 5, 2013, 17:20:11 »
Afgelopen week heb ik al één van die Mythbusters BB specials gezien. Ze onderzochten o.m. de badkuipscène (zakken door de vloer) en de ontploffing in de  hideout van Tuco. Beide busted.
Dat laatste had ik even niet willen weten.
Bedankt maar weer. Hoef ik die aflevering, waar ik zo naar uit keek, ook niet meer te zien.
Nogmaals, heel erg bedankt. Gdvrdf%$#%$
« Last Edit: August 5, 2013, 17:20:47 by jowi »

Offline alexander2

• Winnaar Bokito bokaal
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 131
  • Geen duimpjes aub.
« Reply #61 on: August 5, 2013, 17:21:10 »
Nee ik ben bang dat het einde typisch amerikaans gaat worden: de bad guy looses en hoe verschillend we er ook over mogen denken, Walter is a bad guy en vanaf seizoen 1 zag je hem afglijden. Amerika is amerika dat mag niet onbestraft gelaten worden  ;) Maar wie weet.....

Of alles wat een 'roes' nav zijn eerste chemo.
Ik hoop dat het een echt einde wordt en niet standaard waarbij iedereen al een Amerikaanse einde kan verzinnen.
Laat het maar eindigen op een manier zoals niemand had verwacht.

Offline svmnb

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+15)
  • Total likes: 13
« Reply #62 on: August 5, 2013, 19:59:12 »
Vince Gilligan (regisseur) had bij de Daily show gezegd dat het eind 'passend en verrassend' wordt.
Vermoedelijk zal het wel een slecht einde betekenen voor Walter. Misdaad mag niet lonen, etc.

Erg jammer dat het stopt. Zelden zo'n goede serie gezien.

Er komt mogelijk een spin-off met Saul Goodman (Better call Saul), maar dat zou weleens de comedy kant op kunnen gaan.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Offline nielsdiy

« Reply #63 on: August 5, 2013, 20:37:29 »
Om het geheugen wat op te frissen maar weer begonnen aan seizoen 5. Wat een fantastische sfeer weten de makers neer te zetten.. Kan niet wachten op de ontknoping!
Bowers & Wilkins CM5 // Yamaha A-S1000 // Yamaha CD-S1000 // Sonos

Offline lestat1234

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+8)
  • Total likes: 2
« Reply #64 on: August 6, 2013, 11:35:43 »
Bedankt maar weer. Hoef ik die aflevering, waar ik zo naar uit keek, ook niet meer te zien.

/offtopic
Ondanks je gelijk hebt met de spoilers.
Is het natuurlijk ook niet handig om een topic over o.a. het aankomende seizoen te lezen als jezelf nog seizoenen terug bent.
/ontopic

Qua einde, tja geen idee.
Ik hoop op een passend einde.
Soms worden we verrast, vaak ook niet.
Ik heb wel het gevoel dat dit een ok einde gaat worden.
Vermoedelijk ergens in de trant van The Shield.

Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
Dune HD Max
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Online Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
« Reply #65 on: August 6, 2013, 12:09:26 »
/offtopic
Ondanks je gelijk hebt met de spoilers.
Is het natuurlijk ook niet handig om een topic over o.a. het aankomende seizoen te lezen als jezelf nog seizoenen terug bent.
/ontopic 
+1 ik heb zelf ook bv het GOT topic gemeden tot ik weer bij was. Ondanks spoiler tags roepen uitzinnige kreten als dit was een geweldige onverwachte aflevering zeg al genoeg op om tijdens het kijken al beducht te zijn dat er iets schokkends staat te gebeuren. Maar goed, het is wel zo netjes om zaken in spoilertags te zetten alhoewel de verstrekte informatie van seizoen 1 was geloof ik, dat is toch wel vrij achterhaald. Die info die madem gaf over Gus zou ik veel eerder als spoiler hebben gelezen.

Nu weer ontopic

Als je vandaag naar IMDB.com gaat bovenaan in de advertenties staat een BB plaatje met (REMEMBER MY NAME) een 30 seconden trailer van het nieuwe seizoen met al enkele secondes nieuwe footage  :pompom: (zonder dat ze veel verklappen overigens).
en a.s. zondag is het dan zo ver (voor ons waarschijnlijk pas maandag).

Offline Martijn M

• HT forum donateur
    • Dutch & Dutch
« Reply #66 on: August 6, 2013, 12:24:40 »

Getuige je spoiler in de post erboven ben je eigenlijk al een stuk verder, maar voor de mensen die de zesde aflevering van seizoen 1 nog niet gezien hebben zal ik spoiler tags toevoegen.

Als je vandaag naar IMDB.com gaat bovenaan in de advertenties staat een BB plaatje met (REMEMBER MY NAME) een 30 seconden trailer van het nieuwe seizoen met al enkele secondes nieuwe footage  :pompom: (zonder dat ze veel verklappen overigens).
en a.s. zondag is het dan zo ver (voor ons waarschijnlijk pas maandag).

Volgens mij zie ik geen nieuwe footage. De meeste 'nieuwe' beelden zijn volgens mij al getoond in de eerste aflevering van seizoen 5 part 1.
« Last Edit: August 6, 2013, 12:28:55 by keyser »
"Convictions are more dangerous enemies of truth than lies" - Friedrich Nietzsche

Online Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
« Reply #67 on: August 6, 2013, 15:23:46 »
Volgens mij zie ik geen nieuwe footage. De meeste 'nieuwe' beelden zijn volgens mij al getoond in de eerste aflevering van seizoen 5 part 1.
Ok kan zijn ik dacht dat de volgende beelden wel nieuw waren maar kan me vergissen
Show content
De aansteker/lucifer die op de grond wordt gegooid en iemand in lichterlaaie zet
Hank die met getrokken gun Walter probeert tegen te houden althans zo zag ik het
maar goed eerlijk is eerlijk ik kan me niet alle footage van alle afleveringen herrinneren  :D

Offline rayman007

« Reply #68 on: August 6, 2013, 15:29:15 »
Getuige je spoiler in de post erboven ben je eigenlijk al een stuk verder, maar voor de mensen die de zesde aflevering van seizoen 1 nog niet gezien hebben zal ik spoiler tags toevoegen.

Ik denk dat je hem niet goed begrijpt! Het gaat niet om spoilers over breaking bad maar
Show content
dat je even verklapt dat beide myths busted waren
Hij keek uit naar de aflevering van Mythbusters
« Last Edit: August 6, 2013, 16:09:21 by rayman007 »

Offline _ MarcelloW _

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+9)
  • Total likes: 9
« Reply #69 on: August 6, 2013, 15:52:59 »
Ik denk dat je hem niet goed begrijpt! Het gaat niet om spoilers over breaking bad maar dat je even verklapt dat beide myths busted

Jij gelukkig niet ;)

Shit, ik nu ook!!
 :nowink:

Ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Offline jowi

• HT forum donateur
« Reply #70 on: August 6, 2013, 18:33:42 »
Ik denk dat je hem niet goed begrijpt! Het gaat niet om spoilers over breaking bad maar
Show content
Precies. Ten eerste die Mythbuster uitzending spoilen en dan ook nog niet eens begrijpen wat je gedaan hebt... wat een %^#^%}^% domoor.

Offline Martijn M

• HT forum donateur
    • Dutch & Dutch
« Reply #71 on: August 6, 2013, 18:47:06 »
Show content

Dank. Dat had ik dan inderdaad verkeerd begrepen.

Precies. Ten eerste die Mythbuster uitzending spoilen en dan ook nog niet eens begrijpen wat je gedaan hebt... wat een %^#^%}^% domoor.

Nou moe, zo vaak kom ik je niet tegen op dit forum, maar het onsympathieke beeld dat ik van je had heb je weer bevestigd.

« Last Edit: January 28, 2014, 15:54:11 by Martijn - Synergy Acoustics »

Offline rayman007

« Reply #72 on: August 7, 2013, 00:01:10 »
Zo nu weer allemaal lief doen tegen elkaar anders komt hij even langs  ;)

Offline Negotiata

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+47)
  • Total likes: 8
  • Luisteren is een kunst
« Reply #73 on: August 7, 2013, 00:34:38 »
Zo nu weer allemaal lief doen tegen elkaar anders komt hij even langs  ;)

(Image removed from quote.)

Graag laat maar komen ! Ik wacht hem op dan kan hij me met voorzichtige dwang naar die pallet brengen in die garagebox    :D
- To be or not to be, thats the question -

Offline Negotiata

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+47)
  • Total likes: 8
  • Luisteren is een kunst
« Reply #74 on: August 7, 2013, 00:36:07 »
En met gedeelte van dat geld koop ik htforum op en stel hem aan als administrator hier  :D
- To be or not to be, thats the question -