Welke switch voor 5.1 geluid van TV naar Sonos PLAYBAR

Started by tty33, March 18, 2013, 13:47:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tty33

Na aankoop van de Sonos PLAYBAR kwam ik erachter dat de Panasonic TV het geluid vanuit de mediaspeler over HDMI converteert van 5.1 naar 2.0 over de Toslink naar de PLAYBAR. Hij probeert er zelf wel weer 5.1 van te maken, maar dat is natuurlijk niet van dezelfde kwaliteit. Nu zoek ik een switch / converter waarop ik de TV, PLAYBAR en mediaspeler aansluit en kwam uit op bijvoorbeel de Octava HDDA11-ARC 1 x 1 HDMI +ARC +toslink audio out. Hij heeft op zich alles wat ik wil, waaronder een IR extender zodat hij uit zicht geplaatst kan worden en volgens mij zit het met de kwaliteit ook goed.

De enige twee nadelen die deze converter heeft is (m.i.)
- er is slechts een HDMI ingang aanwezig. Voor nu prima maar misschien niet handig voor de toekomst
- de prijs is voor mij aan de hoge kant. Aan de andere kant, als ik hem vergelijk met de meeste alternatieven op Amazon e.d. dan ziet de rest er toch redelijk cheap uit en ik vraag me af wat dit doet voor de kwaliteit.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over deze converter en of er nog alternatieven te overwegen zijn.

audiofreak1

Is het een DTS mix of AC3, de Sonos kan niet overweg met DTS en maakt daar 2.0 van, Dolby Digital wordt wel ondersteund.
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

tty33

Quote from: audiofreak1 on March 18, 2013, 22:17:50
Is het een DTS mix of AC3, de Sonos kan niet overweg met DTS en maakt daar 2.0 van, Dolby Digital wordt wel ondersteund.

Bedoel je wat de Octava converter doet? Die ondersteund PCM, Dolby Digital en DTS digital audio. De mediaspeler is XBMC dus die zal ik op AC3 zetten. Dan zou het goed moeten komen lijkt me. Maar denk je dat deze converter de moeite waard is?