Kan ik HDTV ontvangen ?

Started by addy, December 31, 2003, 09:13:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Hoi allen,
Zeker weer een domme vraag, maar op mijn tft scherm reeds prachtige beelden te hebben gezien wil ik graag deze uitzendingen via mijn schotel naar de projector hebben.
Ik heb een astra schotel/philips tuner en een toshiba mt7 lcd proj.
Wat moet ik doen om hdtv te ontvangen, past dit zo maar op mijn tunner / project. ? Zijn er verder nog aanpassingen nodig, graag in gewoon hollands,
waarom is een belgisch bedrijf alleen met engelse informatie beschikbaar ?
Graag jullie expertise,

Mvgr. Ad

bmateijsen

#1
Hoi Ad,

Je hebt hiervoor wel een HD receiver nodig en dan zou je Euro1080 kunnen ontvangen. Maar lees even de threads na met Euro1080. Zie deze thread

Groet Bjorn

jaco

Ad,
Je toshiba kan 1280x720 native (qua pixels) aan. En zal ook met een 1080i input signaal wel beter beeld geven dan met een PAL signaal van een 'normale' SAt ontvanger.

Die Philips (dit zal hoogst waarschijnlijk een 'normale' sat ontvanger zijn) zul je moeten vervangen door een ontvanger die wel in staat is het MPEG main level te decoderen. Daar zijn nog niet veel ontvangers toe in staat, al zullen die nu wel snel komen, nu euro1080 gaat uitzenden.

Op je toschiba zou een db-15 (ook wel VGA) stekker moeten zitten die ook component HD slikt. Als je als voorbeeld een Zinwell HD ontvanger neemt, die kan dus via component HD uitsturen. Met een kabel die aan de ene kant 3 cinch en aan de andere kant VGA heeft, en ook voor component bedoeld is moet dat gaan werken.

Je zult dus 1 kabel en 1 ontvanger moeten gaan aanschaffen als je HD op je projector wilt zien.

Tenzij je nu via je PC HD ontangt en decodeerd. (je schrijft dat je het op je TFT al ziet) Dan zou je gewoon je PC aan moeten sluiten op je projector. Wel moet je dan mischien met een tool als powerstip 720P i resolutie instellen om het optimaal te krijgen op de toshiba.
Als je namelijk je computer op een standaard resolutie laat staan (1024x768 of 1280x1024) dan moet de PC eerst het ontvangen signaal om rekenen naar de desktop resolutie, en vervolgens moet de projector het weer omrekenen naar zijn eigen paneel resolutie (dus 1280x720 bij de MT7) Bij deze 2 maal omrekenen wordt het beeld meestal slechter, dus vandaar dat je je PC dan moet laten uitsturen op de 1280x720p resolutie.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Overigens zullen de aankondigingen in het Engels zijn, omdat deze zender zich op geheel Europa richt. Engels zal wel de taal zijn die in de meeste landen het beste begrepen wordt.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm