2 tv'sop 1 schotel

Started by marten31, December 31, 2003, 01:15:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marten31

Ik zou graag 2 tv's op 1 schotel willen doen.
Heb ik dan een grotere schotel nodig? ik heb nu een 60 cm schotel.

Ik dacht zelf, 2 koppen erop en een ontvanger extra er bij en klaar.

Marten 31

Barabas

#1
Nee, je hebt een twin LNB nodig. Een twin LNB heeft twee coax aansluitingen, zodat elke ontvanger zijn eigen aansluiting heeft en dus onafhankelijk van de andere ontvanger kan werken.

Kijk eens op mijn home-cinema pagina (handtekening) daar kun je een schotel met (3) twin LNB's bekijken.

Ik heb 3 LNB's omdat ik met twee ontvangers naar 3 satellieten wil kijken.

Als je ook meerdere satellieten wil kijken dan heb je wel een grotere schotel nodig.
Denon:        AVR-4306 /  DVD-2910
Elac:            FS-209.2 front / CL-305 rear  / CM-80/4 centre
Pioneer:       PDP 435-HDE
Dreambox:   7000 (2x) Sennheiser:   580 Precision / PX100

printje

Goedkoopste manier is, om bij de ontvanger die je al hebt daar de 2de ontvanger op aan te sluiten doormiddel van antenne uitgang!
Nadeel is dan wel als je op de 2de onvanger wil kijken moet de eerste aanstaan!
Vr.Gr. Printje,

BOUBOU

Mijn buurman heeft het met zijn dreambox 7000s zo gedaan dat hij zijn dreambox onder zijn tv in de woonkamer heeft staan, en via de uplink de tv in de slaapkamer er mee heeft verbonden.

Op de dreambox heeft hij een zender gemonteerd, nu kan hij met de remote vanuit zijn slaapkamer zijn dreambox in zijn woonkamer bedienen.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub