Nu Sony RX100 kopen of toch wachten op opvolger?

Started by Erik, March 13, 2013, 23:43:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Zoals sommigen misschien al weten ben ik al een tijdje op zoek naar een waardige opvolger voor mijn huidige compact. Na lang zoeken heb ik er eentje gevonden die aan de meeste van mijn eisen voldoet. Zwaarste eisen zo lichtgevoelig mogelijk (grote sensor, snelle lenzen) dit vanwege de zeer slechte lichtomstandigheden waar hij gebruikt wordt, maar geen verwisselbare lenzen anders word ik mogelijk geweigerd.

De RX100 lijkt daaraan te voldoen. Nadeel is het prijskaartje nog net geen €600  :nopompom:
Hij is ook alweer een tijdje uit. Aan de ene kant denk ik nu kopen, aan de andere kant zonde als over 3 maanden een nieuw nog beter model uit is met hopelijk een snellere AF en nog betere foto's, misschien een nog gevoeligere sensor.
Alleen hoe gaat dat in fotoland is de kans groot dat er een opvolger uitkomt rond deze tijd? Zou hij 2e hands nog genoeg opbrengen om te upgraden? Verkopen ze een beetje makkelijk?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

svmnb

Upgraden of wachten is altijd een dilemma. Als je zeker weet dat er features zitten in een reeds aangekondigd model die jij wilt gebruiken, is wachten een optie. Anders zou ik gewoon kopen wat je op dit moment nodig hebt.

De tweedehands markt is onvoorspelbaar. Voor compacts is er veel aanbod. Aangezien dit een gewild model betreft, zijn je kansen groter om te verkopen. Dit wordt over een paar jaar beduidend minder, want hardware is obsoleet voor je er erg in hebt.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Erik

Quote from: svmnb on March 14, 2013, 11:21:35
Upgraden of wachten is altijd een dilemma. Als je zeker weet dat er features zitten in een reeds aangekondigd model die jij wilt gebruiken, is wachten een optie. Anders zou ik gewoon kopen wat je op dit moment nodig hebt.
De tweedehands markt is onvoorspelbaar. Voor compacts is er veel aanbod. Aangezien dit een gewild model betreft, zijn je kansen groter om te verkopen. Dit wordt over een paar jaar beduidend minder, want hardware is obsoleet voor je er erg in hebt.
Nou ik heb toch maar besloten er nu voor te gaan er van uitgaande dat er 1x pj een opvolger komt zou inhouden augustus pas. Dat duurt me te lang.
Jammer genoeg heeft Sony wel de markt gegijzeld want hij kost zo'n beetje overal minimaal €600. De concurrentie lijkt wel uitgeschakeld, dacht dat verboden was.  :nopompom:
Zelfs duitsland is nauwelijks goedkoper, 30 euro winst hooguit die ik weer kwijt ben aan hogere verzendkosten.
Sony heeft zijn zaakjes wel goed voor elkaar moet ik bekennen helaas wel ten koste van de consument. Afijn genoeg getreurd maar eens kijken of ik toch ergens wat korting of een memorykaart kan bedingen. Aders kan ik net zo goed bij wehkamp bestellen.

Iemand trouwens ervaring met dit toestel?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill