Review DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core

Started by Staaled, March 13, 2013, 17:36:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

klopt het dat bij de antimode 2.0 bij gebruik van de XLR uitgangen de subwoofers beduidend zachter spelen dan bij RCA ?

Ik wil namelijk 4 subwoofers gaan aansluiten, dus 2 op RCA en 2 op XLR.

Staaled

Quote from: RA SUBS on April 20, 2014, 14:09:18
klopt het dat bij de antimode 2.0 bij gebruik van de XLR uitgangen de subwoofers beduidend zachter spelen dan bij RCA ?

Ik wil namelijk 4 subwoofers gaan aansluiten, dus 2 op RCA en 2 op XLR.
Geen idee.
Maar je kunt toch simpel de gain op de subs aanpassen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

yorkie13

Klopt, maar het verschil lijkt redelijk groot.

Gisteren beide Monoliths op XLR aangesloten, en hierna gelijk maar een nieuwe meting gedaan met de
antimode 2.0.

Eens kijken wat er in de manuaal over staat.

Duck Twacy

#53
Raar, meestal is gebalanceerd toch juist harder dan single ended (4V tegen 2V ofzo)

lol ik schreef "single eended"

chansig

XLR heeft een hogere uitsturing..

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

R0N

Quote from: RA SUBS on April 20, 2014, 14:09:18
klopt het dat bij de antimode 2.0 bij gebruik van de XLR uitgangen de subwoofers beduidend zachter spelen dan bij RCA ?

Ik wil namelijk 4 subwoofers gaan aansluiten, dus 2 op RCA en 2 op XLR.

Hoi,
Het gaat niet alleen om de uitsturing, ook om de ontvangst. M.a.w. wat doet de sub met het signaal? Heeft die een echte gebalanceerde ingang, of een alleen een xlr-aansluiting? In het laatste geval heb je inderdaad een lager volume.
Zonder kritiek te leveren op de sub, wil ik maar aangeven dat je alle onderdelen in de keten moet beschouwen.
Conform de specs van de AM20DC zouden de beide uitgangen hetzelfde volume moeten geven. In beginsel zijn het ook dezelfde uitgangen, zei het met een andere aansluitmogelijkheid.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

yorkie13

Inmiddels opgelost door de Housecurve iets aan te passen.

Werkt nu helemaal naar wens.

ll0ll

Quote from: R0N on September  5, 2013, 22:38:31
Hoi,

Laat ik even iets vertellen over de power supply van de Anti-Mode 2.0 Dual Core.
De EU verbiedt lineaire voedingen vanwege het hoge stroomverbruik in de standby stand. Vandaar dat je steeds meer switched power supplies (SPS) ziet.  De SPS werkt meestal op een hoge frequentie (40 kHz en hoger) dat ver buiten het hoorbare gebied ligt. Afhankelijk van het ontwerp levert het een mooie spanning en veroorzaakt het weinig storingen op het net. Voor de AM20DC is goed gezocht naar een acceptabele voeding.

Daarenboven zit in de AM20DC ook nog een regulator en filters om een hoge signaal/ruisverhouding te krijgen. Natuurlijk kan in theorie een SPS het analoge signaal beïnvloeden, maar de vraag is hoor je het ook.
Overigens, als je de AM20DC gebruikt met digitaal in en digitaal uit is de voeding niet meer relevant. Verder is er een galvanische scheiding zodat aardlussen e.d. niet optreden.
Een ander belangrijk aspect is dat de USB-power niet wordt gebruikt, maar de eigen voeding. De USB power heeft te veel ruis en is van lage kwaliteit (afkomstig van PC).

Wil je een perfecte voeding, gebruik dan een 12V batterij. Absoluut rimpelvrij.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.

ron

Ik zat eraan te denken om een BOTW voeding voor mn antimode2.0 aan te schaffen, maar begrijp uit deze reactie dat de standaard voeding afdoende is?
Ik gebruik enkel de digital in en digital out van de antimode2.0... :)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

R0N

Quote from: ll0ll on June 24, 2014, 09:52:13
Ik zat eraan te denken om een BOTW voeding voor mn antimode2.0 aan te schaffen, maar begrijp uit deze reactie dat de standaard voeding afdoende is?
Ik gebruik enkel de digital in en digital out van de antimode2.0... :)

De vraag is altijd 'waarom wil je een andere voeding aanschaffen?'.

De behoefte van vele modificaties en tweaks komt voort uit onzekerheid, heb ik wel de juiste spullen en kan het beter?
Ik zeg niet dat het niet beter kan, alleen hoeveel beter en hoor ik het?

1- Probeer eens een andere voeding te lenen en probeer het uit. Ogen dicht en luisteren.
2- Als hobby is het leuk om met elektronica te experimenteren. Lezen, bouwen, meten enz. Je wordt er wijzer van.
3- In jouw situatie zal een andere voeding wel theoretische maar geen praktische (=hoorbare) winst brengen.
4- Gebruik een 12 volt batterij, (brommer, auto, backup units) en kijk of het verschil maakt. As je geen verschil merkt, dan is ieder andere voeding overbodig.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

hekra

Sinds enige tijd gebruik de BOTW voeding voor mijn dspeaker en voor mij is het wel degelijk een enorme verbetering. Voor mijn audiosysteem heb ik een aparte stroomgroep en heb ontdekt dat de standaard voeding hierop storingen achterlaat die de rest van je installatie beïnvloeden. Om te controleren of dat bij jullie ook het geval is zou je de dspeaker eens op een andere stroomgroep aan moeten sluiten. Waarschijnlijk hoor je dan ook al een verbetering. Vervolgens gaat de BOTW op mijn aparte stroomgroep nog een aantal stappen verder.

Cantodea

Volgenden week ontvang (woensdag?) ik mijn Anti-mode 2.0. Hij zal worden gebruikt in mijn luisterkamer. Ik heb vroeger al ene gehad in de woonkamer, maar deze heb ik destijds verkocht aan Chansig en heb daar sindsdien Dirac in gebruik. Dus nu terug een Anti-mode 2.0. Wat ik me afvraag is of dat er verschillen zijn tussen de eerste generatie en de huidige, los van de software?
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Staaled

Bij mijn weten is enkel de voeding veranderd.
Van 5-12 naar 12 V.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R0N

Quote from: hekra on June 28, 2014, 12:17:34
Sinds enige tijd gebruik de BOTW voeding voor mijn dspeaker en voor mij is het wel degelijk een enorme verbetering. Voor mijn audiosysteem heb ik een aparte stroomgroep en heb ontdekt dat de standaard voeding hierop storingen achterlaat die de rest van je installatie beïnvloeden. Om te controleren of dat bij jullie ook het geval is zou je de dspeaker eens op een andere stroomgroep aan moeten sluiten. Waarschijnlijk hoor je dan ook al een verbetering. Vervolgens gaat de BOTW op mijn aparte stroomgroep nog een aantal stappen verder.

De vraag is "wat zijn die verbeteringen dan?" Kun je het omschrijven zodat we het wellicht ook kunnen waarnemen?

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Quote from: Cantodea on June 26, 2016, 08:22:07
Volgenden week ontvang (woensdag?) ik mijn Anti-mode 2.0. Hij zal worden gebruikt in mijn luisterkamer. Ik heb vroeger al ene gehad in de woonkamer, maar deze heb ik destijds verkocht aan Chansig en heb daar sindsdien Dirac in gebruik. Dus nu terug een Anti-mode 2.0. Wat ik me afvraag is of dat er verschillen zijn tussen de eerste generatie en de huidige, los van de software?

Ja, er is verschil in hardware (en daardoor een beetje in software). Het belangrijkste verschil zijn de hogere in- en uitgangsspanning om sterke signalen zonder clippen te kunnen verwerken. Niet iedere producent houdt zich aan de normen, vandaar dat de werkingsbreedte is uitgebreid.

Model 2012:
Ingangsniveau:
   Gebalanceerd XLR: 1,3 of 2,6 Vrms (schakelbaar)
   Ongebalanceerd RCA: 1,6 of 3,25 Vrms (schakelbaar)
Uitgangsniveau:
   Gebalanceerd XLR: 3,25 Vrms
   Ongebalanceerd RCA: 1,65 Vrms

Model 2013:
Ingangsniveau (maximaal):
   Gebalanceerd XLR: 3,9 of 7,9 Vrms (schakelbaar)
   Ongebalanceerd RCA: 2,5 of 5,0 Vrms (schakelbaar)
Uitgangsniveau (maximaal):
   Gebalanceerd XLR: 14,4 Vrms
   Ongebalanceerd RCA: 7,2 Vrms
Bijgevolg is dat je nu het volume in analoog stand ook boven 0 dB kunt uitsturen.
En verder nog een paar kleine dingen die me even niet te binnen schieten.

Ten aanzien van de kernfunctie zijn ze gelijk.
En: voor beide type apparaten gaan we straks een erg leuke inruilactie doen zodra de X4 leverbaar is.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Cantodea

#64
Alvast enkele metingen gedaan met FuzzMeasure. Betreft Quadral Platinum M4 luidspreker, aangestuurd door een Marantz PM 82. De luisterruimte meet 3,30 op 4,50 en 2,45 hoog. Ik luister meestal nearfield; speakers 2m uit elkaar en luisterafstand op 2,20m, ze staan 80 cm van de wand. De luisterstoel staat op 1,4m van de achterwand. De ruimte klinkt al heel behoorlijk, juist genoeg galm. De set zet een mooi diep en breed podium neer. Het hoog is soms wat fel en ik hoop dat ik dat met de AM 2.0 wat kan aanpassen. Tips zijn welkom.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Staaled

#65
Gezien het verloop onderin (<150 Hz) ligt een house curve, na meting en correctie, voor de hand.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R0N

Quote from: Cantodea on June 27, 2016, 12:02:22
Alvast enkele metingen gedaan met FuzzMeasure. Betreft Quadral Platinum M4 luidspreker, aangestuurd door een Marantz PM 82. De luisterruimte meet 3,30 op 4,50 en 2,45 hoog. Ik luister meestal nearfield; speakers 2m uit elkaar en luisterafstand op 2,20m, ze staan 80 cm van de wand. De luisterstoel staat op 1,4m van de achterwand. De ruimte klinkt al heel behoorlijk, juist genoeg galm. De set zet een mooi diep en breed podium neer. Het hoog is soms wat fel en ik hoop dat ik dat met de AM 2.0 wat kan aanpassen. Tips zijn welkom.

Hoi,

De AM zal zeker het laag opfrissen.
Voor wat betreft het (te veel aan) hoog kun je zelf een filter instellen. Echter, volgens de specs kan de luidspreker 28 - 50.000 Hz weergeven. Jouw meting wijst uit dat de luidspreker bij ca 12 kHz al begint af te zwakken. Tot -10 dB bij 20 kHz. Komt dat door de luidspreker of is de meting niet juist? Gebruik je een gecalibreerde microfoon? Is het een nabij-meting of op de luisterplek?
Uiteindelijk bepaal je zelf wat je prettig vindt. Maar zodra je gaat meten, is het oppassen geblazen: meet ik juist?
Ik kan niet genoeg benadrukken dat meten een kunst op zichzelf is.

De handleiding bij de AM20DC is uitgebreid en de moeite waard om goed te lezen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Cantodea

Quote from: R0N on June 28, 2016, 00:00:50
Hoi,

De AM zal zeker het laag opfrissen.
Voor wat betreft het (te veel aan) hoog kun je zelf een filter instellen. Echter, volgens de specs kan de luidspreker 28 - 50.000 Hz weergeven. Jouw meting wijst uit dat de luidspreker bij ca 12 kHz al begint af te zwakken. Tot -10 dB bij 20 kHz. Komt dat door de luidspreker of is de meting niet juist? Gebruik je een gecalibreerde microfoon? Is het een nabij-meting of op de luisterplek?
Uiteindelijk bepaal je zelf wat je prettig vindt. Maar zodra je gaat meten, is het oppassen geblazen: meet ik juist?
Ik kan niet genoeg benadrukken dat meten een kunst op zichzelf is.

De handleiding bij de AM20DC is uitgebreid en de moeite waard om goed te lezen.

ron

De stoel die er nu staat is er ene met hoge rug. Die is verantwoordelijk voor de afzwakking in het hoog. Als ik meet zonder stoel dan loopt het hoog inderdaad mooi door tot 20 Khz. Meten zonder stoel?
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

R0N

Quote from: Cantodea on June 28, 2016, 06:39:33
De stoel die er nu staat is er ene met hoge rug. Die is verantwoordelijk voor de afzwakking in het hoog. Als ik meet zonder stoel dan loopt het hoog inderdaad mooi door tot 20 Khz. Meten zonder stoel?

Je moet meten daar waar je luistert. Als dat in de stoel is, moet je daar ook meten.
Maar, is het een harde bekleding, dan krijg je veel reflecties, zachte bekleding is dan prettiger. Bij meten zowiezo de stoelzitting en -leuning akoestisch afzwakken, een deken erover of zo. Een microfoon is gevoeliger dan je oren. En een meetmicrofoon is omnidirect. Staat er voor de stoel een glazen tafel of een ander hard oppervlak, ook afdekken. Ook dat is een belangrijk reflectievlak voor hogere tonen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Cantodea

#69
Quote from: R0N on June 28, 2016, 09:31:23
Je moet meten daar waar je luistert. Als dat in de stoel is, moet je daar ook meten.
Maar, is het een harde bekleding, dan krijg je veel reflecties, zachte bekleding is dan prettiger. Bij meten zowiezo de stoelzitting en -leuning akoestisch afzwakken, een deken erover of zo. Een microfoon is gevoeliger dan je oren. En een meetmicrofoon is omnidirect. Staat er voor de stoel een glazen tafel of een ander hard oppervlak, ook afdekken. Ook dat is een belangrijk reflectievlak voor hogere tonen.

ron

Gisteren de AM ontvangen en vandaag gemeten, schuiven met speakers, en nog eens opnieuw gemeten en dan nog eens... Klinkt echt goed, brengt zeer veel rust in de muziek en inderdaad een stuk helderder en transparanter. Nu nog wat spelen met verschillende housecurves. Ook de DAC overstijgt de meeste DAC's in de prijsklasse tot 600 Euro, heb er hier een stuk of drie staan en de AM DAC is echt wel beter.  :slapping:  :headbanging: :pompom:
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

h3d

interessante tread over de dsp, maar een antwoord op mijn vraag zie ik zo niet. De vraag is de volgende: ik wil mijn sub die tot 250 hz moet spelen middels een dsp corrigeren (ivm de kamerakoestiek). Ik heb acoustat electrostaten staan die het vanaf 250 hz overnemen. 

Echter het zou mooi zijn als de DSP de sub kan afregelen icm met de hoofdspeakers die dan via de gewone vv aangestuurd worden. Kan ik bijvoorbeeld een testsignaal via de cd speler afspelen en kan de antimode dan zijn werk doen? Snappen jullie het nog? :wacko:

Jerry pre, Pinkfaun dac2, Yamaha B1 (Jerry mod), Pinkfaun bekabeling, acoustat spec 11, zelfbouwsub, Philips cd104 (hutsversion)
op de reservebank, tannoy dmt15, Scylla (jerry mod)

R0N

Quote from: h3d on August  5, 2016, 20:30:12
interessante tread over de dsp, maar een antwoord op mijn vraag zie ik zo niet. De vraag is de volgende: ik wil mijn sub die tot 250 hz moet spelen middels een dsp corrigeren (ivm de kamerakoestiek). Ik heb acoustat electrostaten staan die het vanaf 250 hz overnemen. 

Echter het zou mooi zijn als de DSP de sub kan afregelen icm met de hoofdspeakers die dan via de gewone vv aangestuurd worden. Kan ik bijvoorbeeld een testsignaal via de cd speler afspelen en kan de antimode dan zijn werk doen? Snappen jullie het nog? :wacko:

Hoi, ik snap het wel.
Met de AM2.0DC kun je tot 250 Hz corrigeren en de rest gewoon doorsturen. Dus de AM20DC komt tussen de vv en ev. Of tussen bron(nen) en ev of actieve luidsprekers.
Het signaal voor de elektrostaten moet ook door de AM, anders komt dat geluid ca 3 ms te vroeg aan t.o.v. de subs (die zowiezo al trager zijn).

Een testsignaal via de cd-speler is niet nodig, de AM heeft zijn eigen testsignaal, microfoon en inregeling. Alles wat je nodig hebt, zit in de doos. Inclusief een uitgebreide handleiding.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

h3d

Maar dat is nou net wat ik niet wil. Ik wil m plaatsen tussen VV en subs. De acoustats zijn aangesloten op de eind versterker. Daar wil ik geen am tussen hebben.
Jerry pre, Pinkfaun dac2, Yamaha B1 (Jerry mod), Pinkfaun bekabeling, acoustat spec 11, zelfbouwsub, Philips cd104 (hutsversion)
op de reservebank, tannoy dmt15, Scylla (jerry mod)

br@m

Dat moet gewoon kunnen, dat wordt in de handleiding aangeduid als de 0.2 opstelling.

0.2 staat dan voor 0 main speakers (die gaan dan niet door de AM) en 2 subs (die wel door de AM gaan).

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb wel een AM 2.0 (binnenkort te koop ;) ) en het staat in de handleiding hoe het moet.

Misschien moet je hier http://www.anti-mode.info/2016/supportpagina/aansluitvoorbeelden-am-2-0-dc even je licht opsteken. De handleiding kan je ook downloaden.

Ik moet zeggen de nederlandstalige documentatie en support-info die R0N beschikbaar stelt is zonder meer uitstekend.


B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

h3d

Hmm dat ik het zo aan kan sluiten weet ik. Zo had ik ook de 8033 ertussen zitten. Wat ik wil is de overgang tussen speakers en subs door de am af laten regelen. Of dat ik dat handmatig kan doen obv metingen van de combi atie vd speakers. Waarbij/de subs wel via de am gaan en de acoustats dus niet.

Als dat kan heb ik wel interesse br@m.
Jerry pre, Pinkfaun dac2, Yamaha B1 (Jerry mod), Pinkfaun bekabeling, acoustat spec 11, zelfbouwsub, Philips cd104 (hutsversion)
op de reservebank, tannoy dmt15, Scylla (jerry mod)