Review DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core

Started by Staaled, March 13, 2013, 17:36:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Cool!  :thumbs-up: Heb ik ook al een tijdje draaien maar ik heb geen voor- en navergelijking gedaan, sowieso doet de AM2.0 bij mij alleen 't laag onder de 80Hz maar ik vond 't een fijn idee om de meegeleverde SMPS terug in de doos te kunnen stoppen!  ;)

Staaled

Ik gebruik hem nu als USB DAC ipv de KDS/1 in de kleine set uit deze review.
Vandaar dat ik mooi kan vergelijken.
Icm Jriver 18 en Jremote werkt het fijn en klinkt ook zeker niet verkeerd. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Hier nu als VV....whauuwww...dat klinkt ook wel erg fijn.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#28
Quote from: chansig on August 13, 2013, 23:09:24
Hier nu als VV....whauuwww...dat klinkt ook wel erg fijn.

Gr Hans
Weinig op aan te merken toch?
Die BOTW oid zou je zeker nog eens moeten proberen dan.
Ik overweeg zelfs om met DC en actieve speakers te gaan draaien.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Dat vind ik dan weer iets wat ik lastig vind om aan te nemen dat zo'n voeding op die manier verbetering gaat geven.

Zou het wel willen proberen...dus als iemand zijn BOTW zou kunnen missen voor een paar weken... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on August 14, 2013, 08:47:19
Dat vind ik dan weer iets wat ik lastig vind om aan te nemen dat zo'n voeding op die manier verbetering gaat geven.

Zou het wel willen proberen...dus als iemand zijn BOTW zou kunnen missen voor een paar weken... :D

Gr Hans
Koop op afstand ............2 weken de tijd. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Tsja...inderdaad. Ik zal het eens uit gaan zoeken.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on August 14, 2013, 08:59:00
Tsja...inderdaad. Ik zal het eens uit gaan zoeken.

Gr Hans
Kies dan wel de 12 V versie. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Ik ga even met Jerry overleggen of hij zoiets kan maken en voor hoeveel.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#34
Quote from: chansig on August 15, 2013, 09:14:19
Ik ga even met Jerry overleggen of hij zoiets kan maken en voor hoeveel.

Gr Hans
Moest even een mentale u-bocht maken aangezien een Jerry onlangs de schade aan mijn auto heeft hersteld.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Quote from: Hipster on August 15, 2013, 09:18:58
Moest even een mentale u-bocht maken aangezien een Jerry onlangs de schade aan mijn auto heeft hersteld.

Jerry is ook wel weer handig met auto's.. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on August 15, 2013, 09:22:45
Jerry is ook wel weer handig met auto's.. :D

Gr Hans
Die doen dan toch ook iets met 12 V. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

LocoJ

Quote from: Hipster on March 13, 2013, 17:38:44
Er volgt : 2.0 Stereo, 0.2 Stereo Subs, 0.1 Mono Sub of Dual Mono Subs.
Aangezien ik hoofdluidsprekers en sub wil gebruiken is de keus 2.0 Stereo.

Allereerst bedankt voor je duidelijke omschrijving/review van de DC.
Ik ben ook in de markt voor wat akoestische verbeteringen in m'n ruimte omdat ik het gevoel heb dat ik iets mis in het laag.
Waar ik mee zit is dat ik een 5.1 set heb en dat deze maar 2 (of 3?) speakers corrigeert. Ik snap bovenstaande quote dan ook niet helemaal. Keuze is 2.0 stereo en je zegt dat je hoofdluidsprekers en sub wil gebruiken.
Gelijk een volgende vraag; doet de DC dan bijvoorbeel in mijn geval helemaal niks met de centerspeaker? Dat de achterkanalen niet mee gaan zou ik nog mee kunnen leven, maar de center is in film toch wel erg belangrijk.

Thanx alvast! Cheers, J
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Staaled

Quote from: LocoJ on August 16, 2013, 19:48:44
Allereerst bedankt voor je duidelijke omschrijving/review van de DC.
Ik ben ook in de markt voor wat akoestische verbeteringen in m'n ruimte omdat ik het gevoel heb dat ik iets mis in het laag.
Waar ik mee zit is dat ik een 5.1 set heb en dat deze maar 2 (of 3?) speakers corrigeert. Ik snap bovenstaande quote dan ook niet helemaal. Keuze is 2.0 stereo en je zegt dat je hoofdluidsprekers en sub wil gebruiken.
Gelijk een volgende vraag; doet de DC dan bijvoorbeel in mijn geval helemaal niks met de centerspeaker? Dat de achterkanalen niet mee gaan zou ik nog mee kunnen leven, maar de center is in film toch wel erg belangrijk.

Thanx alvast! Cheers, J
Ad 1:
Ik heb de mogelijkheid om later in mijn voorversterker nog eens crossover en delays te regelen.
En voedt de voorversterker dus middels 2.0 stereo settings op DC een door de DC gecorrigeerd stereo signaal.

Ad 2:
Met een center kun je idd niets.
Wil je een DSP voor surround kom je terecht in Audyssey, ARC, etc.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Gisteren Jerry gesproken...hij gaat iets in elkaar knutselen. Als ik het verschil ga horen dan zet hij het in een kastje.

Jerry en KT88 waren het wel met elkaar eens dat het zinvoller zou zijn om iets in het apparaat zelf te doen qua voeding. Maar dat schijnt nogal prutswerk te zijn.

Ik ga het ervaren.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

De BOTWS is in feite een lineaire, gestabiliseerde voeding met extra filtering dus dat moet door een goede electronicus ook te bouwen zijn. Omdat 't een kant-en-klaar oplossing is had ik 'm ook aangeschaft maar ik heb er helaas nog nooit ergens meetrapporten o.i.d. gezien. Ik ga er in elk geval van uit dat deze beter is dan de bijgeleverde switch mode power supply. Naast de BOTWS zijn er natuurlijk tal van after market audiofiele lineaire DC power supplies, Red Wine, Kingrex, Teddy Pardo, Teradak, ... etc.

Ongetwijfeld zal er aan de binnenkant ook e.e.a. te optimaliseren zijn maar dan is 't uiteraard wel gedaan met je garantie. ;)

R0N

Hoi,

Laat ik even iets vertellen over de power supply van de Anti-Mode 2.0 Dual Core.
De EU verbiedt lineaire voedingen vanwege het hoge stroomverbruik in de standby stand. Vandaar dat je steeds meer switched power supplies (SPS) ziet.  De SPS werkt meestal op een hoge frequentie (40 kHz en hoger) dat ver buiten het hoorbare gebied ligt. Afhankelijk van het ontwerp levert het een mooie spanning en veroorzaakt het weinig storingen op het net. Voor de AM20DC is goed gezocht naar een acceptabele voeding.

Daarenboven zit in de AM20DC ook nog een regulator en filters om een hoge signaal/ruisverhouding te krijgen. Natuurlijk kan in theorie een SPS het analoge signaal beïnvloeden, maar de vraag is hoor je het ook.
Overigens, als je de AM20DC gebruikt met digitaal in en digitaal uit is de voeding niet meer relevant. Verder is er een galvanische scheiding zodat aardlussen e.d. niet optreden.
Een ander belangrijk aspect is dat de USB-power niet wordt gebruikt, maar de eigen voeding. De USB power heeft te veel ruis en is van lage kwaliteit (afkomstig van PC).

Wil je een perfecte voeding, gebruik dan een 12V batterij. Absoluut rimpelvrij.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

dre73

QuoteOverigens, als je de AM20DC gebruikt met digitaal in en digitaal uit is de voeding niet meer relevant

::)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Deleted member

Leuk om wat meer details over de AM2.0 te lezen!  :) Ik denk niet dat er mensen zijn die de standaard SMPS voeding van DSpeaker slecht willen noemen, wel dat 't altijd beter kan en voor after market voedingen maakt regelgeving voor fabrikanten natuurlijk niet uit. Niemand zal 't DSpeaker kwalijk nemen dat ze een SMPS meeleveren maar "wij neurotische audiofielen" willen natuurlijk 't zekere voor 't onzekere nemen en verbeteren waar we kunnen!  ;)

Staaled

#45
In het vergelijk ben ik heen en weer én heen en weer en heen gegaan.  :hehe:
BOTW wint in mijn set en beleving. :music:

@ Antoine : ik probeerde juist het audiofiele in mij wat terug te dringen met de DC. Betaal- en meetbaar, geen glimmers of freeswerk . Je ziet echter wat er gebeurt.......... :D
Ook nog aangesloten met Nordost Frey, onverbeterlijk. :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Quote from: Hipster on September  6, 2013, 09:19:04
In het vergelijk ben ik heen en weer én heen en weer en heen gegaan.  :hehe:
BOTW wint in mijn set en beleving. :music:

@ Antoine : ik probeerde juist het audiofiele in mij wat terug te dringen met de DC. Betaal- en meetbaar, geen glimmers of freeswerk . Je ziet echter wat er gebeurt.......... :D
Ook nog aangesloten met Nordost Frey, onverbeterlijk. :P

Haha, zoals 't hoort toch! Zo lang je 'geen brood bespaart uit je eigen mond of de jouwen' is er met een beetje een perfectionistische inslag is niets mis mee in onze hobby! :D :thumbs-up:

yorkie13

Deze week ook maar eens gaan stoeien met de antimode 2.0

pietje bell

Hoi mannen, we zijn nu zo een 3 maanden verder,
hoe staat het met de voedingen, iemand nog iets wijzer?
Ik ben aan het denken om een botw te gaan kopen,
als ik ergens een winkel kan vinden die ze op voorraad heeft.
Ik vind het toch altijd wel lekker om de mening van een ander te horen,
wat daarna de eigenwijze audiophile in mij er mee doet... :devil:
zo goed als de bron word het nooit.

Staaled

Forumsponsors hifisupply en wifimedia kunnen de 12V leveren.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)