Mac Mini voor muziekbewerking

Started by Siddartha, March 11, 2013, 17:29:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

Ik ben het een beetje zat om maar te kloten met het vastlopen van Windhoos en wil voor mijn studiootje met Mac gaan werken. Heb altijd met Sony Acid Pro gewerkt wat alleen voor Windhoos is gemaakt maar ik blijf problemen ondervinden en ben er wel klaar mee. Dus nu maar overstappen op Logic.

Nu wil ik een Mac Mini gaan aanschaffen omdat ik een iMac te duur vind en ik niet per se een computer-en-scherm-in-een hoef.
Is dat wel krachtig genoeg om met muziek bewerking te gaan werken? Of maak het niet zo'n verschil met een iMac?

Ga met een externe firewire interface werken dan.

Ik hoor het graag!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Siddartha

niemand een idee?
Buiten het muziekbewerkingsverhaal; is een Mac Mini minder krachtig of stabiel dan een iMAc?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

paaj

Een MacMini is minder krachtig, maar in principe net zo stabiel. Met een i7 en max 16GB geheugen moet een Mini voor audio-bewerken prima te doen zijn toch?
De eisen voor een Mac zullen niet zoveel verschillen van een Windows PC lijkt me en het zou me verbazen als je voor audio echt meer nodig hebt maar dat ligt ook aan de kwaliteit en complexiteit van de opnames en plug-ins.

Wel vreemd dat je zoveel problemen met Windows hebt, met Windows 7 hebben ze een erg goede basis neergezet vind ik.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

VlisChris

Ik weet het niet 100% zeker. Maar het zou me niet verbazen als de huidige mini's krachtiger zijn dan mijn iMac uit jan 2010.
En die vind ik op zijn intern geheugen na nog ruim voldoende sterk voor photoshop. Ook met bestanden van een paar honderd mb.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

alexander2

Quote from: Christiaan S on March 13, 2013, 13:10:23
Ik weet het niet 100% zeker. Maar het zou me niet verbazen als de huidige mini's krachtiger zijn dan mijn iMac uit jan 2010.
En die vind ik op zijn intern geheugen na nog ruim voldoende sterk voor photoshop. Ook met bestanden van een paar honderd mb.

Kan ik volledig beamen de Mini's van nu draaien aanzienlijk soepeler dan mijn I Mac van 2 jaar oud.

Siddartha

Quote from: paaj on March 13, 2013, 13:08:53
Een MacMini is minder krachtig, maar in principe net zo stabiel. Met een i7 en max 16GB geheugen moet een Mini voor audio-bewerken prima te doen zijn toch?
De eisen voor een Mac zullen niet zoveel verschillen van een Windows PC lijkt me en het zou me verbazen als je voor audio echt meer nodig hebt maar dat ligt ook aan de kwaliteit en complexiteit van de opnames en plug-ins.

Wel vreemd dat je zoveel problemen met Windows hebt, met Windows 7 hebben ze een erg goede basis neergezet vind ik.

Ok, dat lijkt mij ook.

Heb ook altijd met W7 fijn gewerkt maar heb alleen maar problemen eigenlijk. Heb een W7 ultimate met officiële licentie. Heb em nu al 4keer opnieuw geïnstalleerd. Telkens na een essentiële update wordt ie zo ontzettend traag dat ik er niet meer mee kan werken. Dan zet ik em terug naar een herstelpunt (voor die update) dan doet ie het weer even tot die update eer wordt geïnstalleerd en weer hetzelfde probleem. Heb automatische updates uitgezet maar ondanks dat blijftie installeren. Wellicht de update service eens uitzetten?

Quote from: Christiaan S on March 13, 2013, 13:10:23
Ik weet het niet 100% zeker. Maar het zou me niet verbazen als de huidige mini's krachtiger zijn dan mijn iMac uit jan 2010.
En die vind ik op zijn intern geheugen na nog ruim voldoende sterk voor photoshop. Ook met bestanden van een paar honderd mb.

Ok, goed om te weten!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Siddartha

Quote from: alexander2 on March 13, 2013, 13:19:02
Kan ik volledig beamen de Mini's van nu draaien aanzienlijk soepeler dan mijn I Mac van 2 jaar oud.

ok, thanx voor de reactie!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

dennism

Quote from: Siddartha on March 13, 2013, 13:19:57
Ok, dat lijkt mij ook.

Heb ook altijd met W7 fijn gewerkt maar heb alleen maar problemen eigenlijk. Heb een W7 ultimate met officiële licentie. Heb em nu al 4keer opnieuw geïnstalleerd. Telkens na een essentiële update wordt ie zo ontzettend traag dat ik er niet meer mee kan werken. Dan zet ik em terug naar een herstelpunt (voor die update) dan doet ie het weer even tot die update eer wordt geïnstalleerd en weer hetzelfde probleem. Heb automatische updates uitgezet maar ondanks dat blijftie installeren. Wellicht de update service eens uitzetten?

Ok, goed om te weten!

Ik zou eens gaan uitzoeken welke update het is (KB nummer), wat deze doet, en waarom het systeem erna traag wordt. wellicht heb je ergens een conflict in je installatie zitten, want dit hoort niet. En heb het zelf zowel prive als zakelijk ook nog niet meegemaakt.

VlisChris

Zeg nooit nooit.
In mijn windows tijd had ik ook om de haverklap problemen. Nadat ik overgestapt ben is dat gelukkig heel veel minder geworden.
Welk systeem "beter" is ligt er maar net aan wat je doet met een systeem.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Siddartha

Weer opnieuw geïnstalleerd, ben nu aan het denken ndat het een hardware issue is, misschien de hdd... Nu bewust niet aanninternet gehangen om updates te voorkomen en heb nog geen de geïnstalleerd, eens kijken hoe het gaat.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Snakez

Heb zelf altijd Windows gebruikt, maar al een poosje terug overgestapt op Apple, heb nu een Macbook Pro en een Macmini met dezelfde specs. en werken beide even goed. Merk geen verschil tussen beide . Echt een aanrader. Nooit meer terug naar Windows :)