Airport Extreme router een goede vervanger voor mijn Linksys WRT320N

Started by vik, March 11, 2013, 09:29:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Pjotr on March 14, 2013, 11:03:12
Vanuit Apple kreeg ik 0,0 ondersteuning. Ja, ze konden als service voor mij de harde schijf eruit halen voor €42! Die heb ik er thuis zelf binnen 5 minuten uitgehaald. Het briljante advies van Apple was dat ik maar een nieuwe TC moest kopen, of hij 'm gelijk even voor me moest pakken uit de vitrine.

FYI: met een Airport Extreme en daar een externe USB schijf op aangesloten heb je ook een accesspoint met Time Machine. Voor minder geld en ze gaan langer mee. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

dennism

Quote from: abbcdcg on March 14, 2013, 21:18:42
Ik kom uit de ICT, en weet wat het is....
Ik vroeg me af wat Dennis er mee bedoelt, en met welke generatie Extreme hij dit probeert....

Uit mijn hoofd een Gen 5 of Gen 4.

mijkie

je bedoelt DHCP of zelf een apparaat een ip-adres geven??
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

vik

Update:

Ik heb uiteindelijk toch een Airport Extreme gekocht.  Ergens begin volgende week sluit ik hem aan.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

Hier ook een Asus RT-n66u in gebruik sinds oktober 2012; zeer krachtig en stabiel signaal.

Ik heb mijn SBT middels wifi in het netwerk hangen en immer 100% signaal, op de laptop haal ik middels wifi 94mbit/s van de 100 ...

Zelf op zolder en in de tuin nog een krachtig signaal; meer dan tevreden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: vik on April 26, 2013, 07:25:51
Update:

Ik heb uiteindelijk toch een Airport Extreme gekocht.  Ergens begin volgende week sluit ik hem aan.
... Zal het vast ook goed doen. Anders kan je altijd deze nog inruilen op een Asus :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vik

Quote from: Xander32 on April 26, 2013, 07:41:11
... Zal het vast ook goed doen. Anders kan je altijd deze nog inruilen op een Asus :D.

Ik heb hem 2dehands gekocht en mocht hij niet bevallen is hij zo weer verkocht voor het zelfde bedrag.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Kleine update:

Ik heb de Linksys vanmiddag verwisseld met de Airport Extreme, laatste firmware erop gezet enz.

Voorlopige conclusie:

De Apple heeft niet het bereik van de Linksys. Hij staat op precies dezelfde plek.

Misschien dat ik bepaalde settings nog moet veranderen in de Airport software? Ik heb gewoon de standaard instellingen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martijn76

Quote from: vik on April 26, 2013, 16:48:29
Kleine update:

Ik heb de Linksys vanmiddag verwisseld met de Airport Extreme, laatste firmware erop gezet enz.

Voorlopige conclusie:

De Apple heeft niet het bereik van de Linksys. Hij staat op precies dezelfde plek.

Misschien dat ik bepaalde settings nog moet veranderen in de Airport software? Ik heb gewoon de standaard instellingen.

Hi,

Ben benieuwd of jij je perikelen inmiddels opgelost had, ik heb nml. ook wat weinig bereik voor m'n gevoel, op zich heb ik nog wel een AP Express liggen die ik bij kan prikken, maar misschien is er sowieso wel wat te 'tweaken' in de settings :)

vik

Even een update:

Ik heb de gok genomen en gisteren een Asus RT-AC66U gekocht :


http://www.asus.com/Networking/RTAC66U/



Wat is dit een fantastisch apparaat. Hij staat precies op dezelfde plek in de meterkast waar ik de Airport Extreme heb geprobeerd, en waar mijn Linksys stond.

Het bereik is fantastisch (staat niet eens op het max bereik vermogen) en hij is 2x zo snel als de Airport extreme. Ik haal nu eindelijk de opgegeven waarden van de provider. (zelfs ietsje meer)

Kortom tevreden.  :clapping:


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

modde239

Quote from: vik on July 31, 2013, 12:47:48
Even een update:

Ik heb de gok genomen en gisteren een Asus RT-AC66U gekocht :


http://www.asus.com/Networking/RTAC66U/



Wat is dit een fantastisch apparaat. Hij staat precies op dezelfde plek in de meterkast waar ik de Airport Extreme heb geprobeerd, en waar mijn Linksys stond.

Het bereik is fantastisch (staat niet eens op het max bereik vermogen) en hij is 2x zo snel als de Airport extreme. Ik haal nu eindelijk de opgegeven waarden van de provider. (zelfs ietsje meer)

Kortom tevreden.  :clapping:

Gefeliciteerd met je aankoop....ben ook nog steeds erg blij met mijn Asus router top ding...

fireman

Hoe verhoudt de nieuwe airport extreme zich met deze asus? Want als ik VIK begrijp is de asus vele malen sneller. Maar als een router bijvoorbeeld 100 Mbit aan kan, en ik heb een 60 Mbit abonnement, dan maakt dat toch niet uit voor de snelheid? Het wordt dan toch pas bij 100 Mbit geknepen? Of werkt dat anders?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

dennism

Ik verwacht dat het vooral de kwaliteit is van het wireless netwerk. Bedraad kan iedere moderne router Wan to Lan dik over de 100Mbit met uitschieters die ik heb gezien tot 800Mbit (wel non firewalled bij snelheden van 800mbit).

Wireless is echter een compleet ander verhaal. Bijna iedere router op dit moment adverteerd met minimaal N snelheden van 300Mbit, Echter zal je die alleen halen als je de laptop zo'n beetje in de router neerzet. Afhankelijk van zowel het wireless gedeelte van je router, en het apparaat dat je wil aansluiten zijn bij normaal gebruik en moderne apparatuur snelheden van zo'n 150Mbit tot 50Mbit heel normaal, hoger zie ik eigenlijk enkel in zeer goed ingerichte Wifi netwerken of wanneer je echt naast de router/AP aan het werk bent. Denk hierbij aan de volgende invloeden, het aantal storende Wifi netwerken van de buren (hoe meer netwerken des te groter de kans op invloeden op jouw netwerk), afstand tot de router, aantal obstakels waar het signaal door heen moet.

Mijn ervaring met Apple is dat het wireless signaal niet altijd even goed is voor de pijsklasse waar de apparatuur in valt. Ik heb dan ook het gevoel dat een Airport extreme vooral voor Apple bezitters handig is vanwege de overige functies icm met Apple apparatuur dan dat de kwaliteit van het Wireless signaal voorop staat. 

vik

De Airport Extreme is een goede en stabiele router en ik ken meerdere mensen die dik tevreden zijn.

Met mijn abonnement van 60/6 van Ziggo zou hij net zo snel presteren als de Asus. Enkel niet in mijn geval omdat de router in de meter kast staat (daar moet je dus alles behalve een router neerzetten) , ik woon in een nieuwbouw met een lange gang en veel deuren en muren.

Het bereik van de Asus is echt waanzinnig en vele malen beter als de Apple of de WRT 320, en zoals ik aangaf haal ik de snelheden van mijn Ziggo pakket. 60/6 en zelfs vaak ietsje meer.  Voorheen zat ik ongeveer op 30/6 dus minder snel.

Wat mij nu wel opvalt is dat de AppleTV2 met jailbreak probleemloos 720p films (wifi) afspeelt zonder gestotter, en dat deze zelfde Apple tv bij een vriend van mij met een Airport Extreme (bedraad) en sneller Ziggo abbonement dus nog steeds gestotter heeft met de Apple tv. Zelfde tv instellingen enz.

Ik schat dat de Asus ook wel wat stabieler is t.o.v. van de Airport Extreme.



Quote from: Fireman on August 10, 2013, 08:30:02
Hoe verhoudt de nieuwe airport extreme zich met deze asus? Want als ik VIK begrijp is de asus vele malen sneller. Maar als een router bijvoorbeeld 100 Mbit aan kan, en ik heb een 60 Mbit abonnement, dan maakt dat toch niet uit voor de snelheid? Het wordt dan toch pas bij 100 Mbit geknepen? Of werkt dat anders?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Doubleoz

Heb voorheen een Linksys gehad en ben sinds kort overgestapt naar Airport extreme. Ondanks dat ik fan ben van Apple producten moet ik helaas concluderen dat het bereik niet beter is dan mijn Linksys, maar ongeveer vergelijkbaar. Snelheid is wel prima maar om in mijn hele huis wifi signaal te krijgen moet ik eigenlijk nog een Airport express aansluiten.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3