Aansluiten switch

Started by Base1991, March 7, 2013, 14:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Base1991

Beste allemaal,

Sinds kort heb ik een smart tv, echter heb ik in mijn studentenhuis geen wifi maar nog internet via een kabel. Op mijn kamer heb ik maar een internet uitgang in de muur, hieruit heb ik een kabel aangesloten op mijn laptop. Toch wil ik graag mijn smart tv aansluiten op het internet dus vroeg ik mij af of een switch mij verder kan helpen omdat ik dus maar een internet poort heb op mijn eigen kamer.

Ik vroeg mij het volgende af: Moet de switch rechtstreeks op de router worden aangesloten? Of kan ik de switch ook aansluiten met een kabel uit mijn internetpoort op mijn kamer en dan op de switch mijn laptop en smart tv aansluiten.

Dus: Internetpoort --> Switch --> Smart tv + laptop.

Bedankt alvast!

Jumping Jack

Kan perfect. Koop u gewoon een degelijke switch met voldoende poorten en gaan met die banaan.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

quattronl

Als je ook een router nodig hebt voor je internet dan:
wallport -> router -> switch -> laptop/tv
Als je nog leuke toekomstplannen hebt qua netwerk devices, neem dan een 1Gbps switch. Als de apparaten ook een 1Gbps poort hebben dan is je interne netwerk tenminste lekker snel (bijv. een NAS naar een mediaspeler).
Zoiets als dit is dan prima.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW