LG scherm defect, is dit zelf te maken?

Started by fireman, August 30, 2015, 20:08:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Weet niet waar ik de vraag precies kwijt kan, maar bij deze.

Ik heb een LG scherm. gisteren ging het aan/uit knopje "flikkeren" (rood), terwijl het normaal strak/stilstaand brandt. Vandaag zette ik mijn mac mini aan maar helaas geen beeld. Geheel zwart en geen rood lampje bij de aan/uit knop.

Is dit een bekend iets? en is dit zelf te maken?

Zie plaatjes

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

KillerbeeNL

een model van 2013 ? misschien nog een geval van welke binnen de garantie van 2 jaar gerepareerd kan worden.

Zelf denk ik een voedings probleem van de LCD omvormer of defecte condensator.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

fireman

#2
Is het iets om zelf te checken/repareren?

Voordat ik heen en weer moet gaan rijden (best ver, dus benzine kosten) speel ik al met de gedachte om een nieuwe te kopen (Philips 24" met ingebouwde speakers + full HD) dus weer beter.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

KillerbeeNL

Quote from: Fireman on August 30, 2015, 21:06:52
Is het iets om zelf te checken/repareren?

Als deze reparatie niet meer onder de garantie valt dan kan een bol staande condensator met een beetje soldeer werk wel vervangen worden door een van dezelfde waarde.

verder kan zijn dat de spanningsomvormer voor het lcd scherm defect zijn en dat is alleen de moeite waard als je dit zelf kan.

Het wordt lastig storing zoeken als je niet weet waar je moet meten.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

p.s blijft hij op alle inputs op zwart of heb je hem ook via een dvd speler of een andere bron aangesloten om te kijken of jouw videokaart in de computer niet het probleem is??
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

fireman

Nou, ik heb m zojuist even opengeschroefd en weer in elkaar. En wat denk je??

Hij doet t weer. Pffff

Blij natuurlijk en hopen dat ie t nu blijft doen.

Lampje blijft strak rood branden, geen geflikker.

Heb wat contacten los en weer vast geschoven. Wellicht was dat t. (Laten we t hopen)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

KillerbeeNL

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)