Gratis toegang na registratie op de Nationale AV dagen

Started by audiovideo2day, February 27, 2013, 11:09:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

Quote from: Eddye on April  6, 2013, 19:59:48
Bij Wifimedia had ik nog een paar vragen over o.a. die eigen streamer, maar na de presentatie stonden er direct 5 mensen om die man heen. De man van mutrox ging eigenlijk direct door met de volgende demo.

volgende keer iets assertiever zijn :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Eddye

Quote from: LPlover on April  6, 2013, 20:01:32
volgende keer iets assertiever zijn :D
Maak je daar maar geen zorgen over. Wifimedia is ong 20 minuten hier vandaan, dus dat komt we een keer. Mutrox komt ook wel een keer (veel later)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Robiwan

Quote from: Eddye on April  6, 2013, 20:05:50
Maak je daar maar geen zorgen over. Wifimedia is ong 20 minuten hier vandaan, dus dat komt we een keer. Mutrox komt ook wel een keer (veel later)

wat vond jij goed klinken?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Eddye

Quote from: LPlover on April  6, 2013, 20:11:09
wat vond jij goed klinken?
Ik ben nergens echt voor gaan zitten, maar de B&W's op Classe in de door mutrox geprepareerde ruimte klonk lekker. Wat ik slecht vond klinken waren de electrostaten, iets met Pio.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

abbcdcg

Quote from: Eddye on April  6, 2013, 20:15:38
Ik ben nergens echt voor gaan zitten, maar de B&W's op Classe in de door mutrox geprepareerde ruimte klonk lekker.

Staat daar alleen de 800D of ook nog een 80xD?

Eddye

Quote from: abbcdcg on April  6, 2013, 20:32:10
Staat daar alleen de 800D of ook nog een 80xD?
Alleen de 800D. In de ruimte die mutrox gebruikt voor de akoestiek demo staat de CM7 (of 8). B&W heeft nog een klein kamertje waar de meeste modellen staan, maar die zijn niet aangesloten en er staat er maar 1 van.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

harrytasker

Quote from: K. Hillen on April  6, 2013, 19:08:54
Wel vond ik het aanbod mager en vooral gericht op "instap" audio. Op een paar mooie stands na was het toch het simpele aanbod uit de massa electronica ketens. Ook bijna geen buizenversterkers en platenspelers.
Sorry, maar dat is precies wat ik bedoel, als een beurs als deze levensvatbaar moet blijven, dan ontkom je er niet aan ook wat "goedkopere" produkten te showen om bezoekers te trekken.
Met goedkoop bedoel ik dan in de prijsrange voor zowel speakers van tussen 1500 en 2500 euro  per set of zo en een versterker van tussen de zeg 1000 en 2000 . Je hebt dan een mooie set die nog redelijk betaalbaar is. Het gros waarme men vaak demonstreert is echt niet voor de doorsnee klant en daarom is het bezoekersaantal ook al jaren dalend en waarom niet gewoon een vet rock concert of dance spelen op een van de duurdere sets als je daarom vraagt. Klinken die speakers en versterkers  van 5000 tot 10000 euro dan in 1 keer niet meer????
5150 time!

abbcdcg

Quote from: harrytasker on April  6, 2013, 21:04:12
en waarom niet gewoon een vet rock concert of dance spelen op een van de duurdere sets als je daarom vraagt. Klinken die speakers en versterkers  van 5000 tot 10000 euro dan in 1 keer niet meer????

Naast mijn klassieke instrumentale intresse heb ik zojuist de laatste CD van Keane gedraaid, waarvan een paar nummers op hoog volume. Gewoon, omdat ik er zin in had. De speakers laten daarmee niet al hun kwaliteiten horen, maar ja, voor die cd klonk het gewoon nog steeds lekker.

Zo, nu weer een 'rustige' cd :-)

Robiwan

Quote from: Eddye on April  6, 2013, 20:15:38
Ik ben nergens echt voor gaan zitten, maar de B&W's op Classe in de door mutrox geprepareerde ruimte klonk lekker. Wat ik slecht vond klinken waren de electrostaten, iets met Pio.

ja nu je het zegt. dat klonk helemaal uit balans.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Remco

Quote from: LPlover on April  6, 2013, 20:11:09
wat vond jij goed klinken?

De Lyngdorf ruimte. Bizar goed in stereo en multi channel. Wat een geluid uit die relatief kleine speakers. Vond ik het meest indrukwekkende onderdeel.

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Eddye

Quote from: Remco on April  6, 2013, 21:23:26
De Lyngdorf ruimte. Bizar goed in stereo en multi channel. Wat een geluid uit die relatief kleine speakers. Vond ik het meest indrukwekkende onderdeel.
Inderdaad, maar uitermate irritant dat elke keer snel werd doorgegaan naar een andere track. Ben je aandachtig aan het luisteren, klik, door naar de volgende. Na twee keer ben ik weggelopen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

K. Hillen

Quote from: harrytasker on April  6, 2013, 21:04:12
Sorry, maar dat is precies wat ik bedoel, als een beurs als deze levensvatbaar moet blijven, dan ontkom je er niet aan ook wat "goedkopere" produkten te showen om bezoekers te trekken.
Met goedkoop bedoel ik dan in de prijsrange voor zowel speakers van tussen 1500 en 2500 euro  per set of zo en een versterker van tussen de zeg 1000 en 2000 . Je hebt dan een mooie set die nog redelijk betaalbaar is. Het gros waarme men vaak demonstreert is echt niet voor de doorsnee klant en daarom is het bezoekersaantal ook al jaren dalend en waarom niet gewoon een vet rock concert of dance spelen op een van de duurdere sets als je daarom vraagt. Klinken die speakers en versterkers  van 5000 tot 10000 euro dan in 1 keer niet meer????

Uiteraard moet er ruimte zijn voor de minder extreem dure installaties, dat zeker! En inderdaad, draai alle soorten muziek, dan kan je goed vergelijken. Toch had ik na het bezoek aan Veldhoven het gevoel wat gemist te hebben. Waar je in Belgiƫ Totem, Ayon, Martin Logan en diverse andere mix van betaalbare en dure merken kan beluisteren was het hier over het algemeen sober gehouden. Al vond ik ook at Naim en Neat weer erg goed waren, en was de Steinway Lingdorf set overdonderend (letterlijk).
"Tempora mutantur, nos et mutamur in illis"

peu304

Vandaag ook even naar veldhoven gereden.
Bij de Marantz demo hoorde ik een streaming (DSD) versie van het nummer Caruso gezongen door een vrouw, weet iemand toevallig wie dat is?
Gr, Johan

eMVe

Leuk al deze reacties, blijkt maar weer dat iedereen eigenlijk weer wat anders op zo'n beurs vindt, of op zijn minst hoopt te vinden. . .
Voor mij was het de eerste beurs sinds, geschat, een jaar of 20. De laatste keer was het ook ergens in Eindhoven. De V in de aankondiging vonden wij erg ondervertegenwoordigt, de meeste demonstraties waren in stereo en ondanks dat daar helemaal niets mis mee is (integendeel) was er op het gebied van meerkanaalsweergave/film erg weinig te beleven.
Wat mij opviel was dat er exposanten waren die blijkbaar geen flauw benul hadden van wat nu een goede presentatie inhoud. . . gewoon vijf minuten of langer hetzelfde gitaar of piano getingel op laten staan en na afloop gewoon verder gaan met het volgende nummer van dezelfde plaat. . .  In alle opzichten beviel mij de presentatie van Focal/McIntosh het beste; relatief korte fragmenten die de mogelijkheden van de installatie duidelijk maakten. Dat het geheel, in tegenstelling tot de merken die een totale controle in de weergave bovenaan hadden staan, ook nog eens de muzikale boodschap goed over weet te brengen was voor mij het belangrijkste. . . jammer van het prijskaartje. . .

katwax

Gisteren samen met jvanhambelgium geweest.

De meeste ruimtes waren leuk om te kijken, maar om te luisteren was het vaak wat minder.
De 2 ruimtes van Naim waren leuk om te luisteren, het typische Naim geluid blijf ik leuk vinden :)

Het beste van de beurs was de Mutrox ruimte, de demo heeft mij zeker kunnen overtuigen van het belang van akoestiek en tevens vond ik hier als alles was aangepast de aangenaamste ruimte om te luisteren. Als je dan weet dat dit 1 van de goedkoopste setups was die er te beluisteren was dan ben ik helemaal overtuigd dat ik mijn akoestiek moet aanpakken.

Bij Yamaha even een probleem voorgelegd dat ik heb met mijn receiver en heb zeer nuttige info verkregen, denk zelfs dat het opgelost is :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

kuiperik

Ik wil hier vanmiddag nog even gaan kijken, ben namelijk nog aan het zoeken naar een streaming oplossing. Las dat Wifimedia een stuk uitleg geeft, misschien dat we hier nog iets wijzer van kunnen worden. Helaas geen gratis kaartje, had zelf namelijk dit topic nog niet gezien, dus te laat voor zelf te registreren.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

gast2018

Quote from: kuiperik on April  7, 2013, 11:11:15
Ik wil hier vanmiddag nog even gaan kijken, ben namelijk nog aan het zoeken naar een streaming oplossing. Las dat Wifimedia een stuk uitleg geeft, misschien dat we hier nog iets wijzer van kunnen worden. Helaas geen gratis kaartje, had zelf namelijk dit topic nog niet gezien, dus te laat voor zelf te registreren.

Ik ben er gisteren geweest en kon nog net aanschuiven bij het verhaal van Bob. Hij gaf een goede uitleg over de opzet en basis bestanddelen van streaming. Ben je hiervan al op de hoogte dan zal de presentatie niet heel veel toevoegen.

Daarnaast had hij wel eea leuk spul staan waar je natuurlijk ook een goede uitleg van kan krijgen.

Dirk

Quote from: kuiperik on April  7, 2013, 11:11:15
Ik wil hier vanmiddag nog even gaan kijken, ben namelijk nog aan het zoeken naar een streaming oplossing. Las dat Wifimedia een stuk uitleg geeft, misschien dat we hier nog iets wijzer van kunnen worden. Helaas geen gratis kaartje, had zelf namelijk dit topic nog niet gezien, dus te laat voor zelf te registreren.
ik kan zelf tgv m'n werk toch niet gaan, maar heb wel een gratis kaart/code ontvangen, dus als je me ff een PM stuurt dan mail ik die wel naar je door  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

GPO

Ben net terug van de AV dagen in Veldhoven.

Meest indrukwekkend was toch wel Lyngdorf met zo'n groots geluid uit zulke compacte speakers. Zelfs het klassiek was mooi om naar te luisteren. En ook gewoon lekker op volume. Die man had het gewoon begrepen.

Ernstig vond ik de Audyssey Pro demo. Die demo waar die Monitor Audio met Onkyo in een surround opstelling stond werd toch pijnlijk duidelijk dat Audyssey het geluid enorm scherp maakt. Dat deed gewoon pijn aan de oren. En die man was net een priester om de mensen van het Audyssey "geloof" te overtuigen. Waar had die vent het over!?!?! Ik heb het een paar weken terug juist thuis uit gezet, omdat het nergens naar klinkt.... oh ja: ook irritant --> "en nou komt het".... hoe vaak heeft hij dat herhaald? Een keer of 7 a 8?

Verder absoluut positief was de B&W 800D en de demonstratie met de akoestische aanpassingen van Mutrox. Ik zit er over te denken om dat ook in mijn huiskamer te gaan doen. Erg leuk! Mooi was ook de Dali en de Focals. Prachtig.

Jammer dat er verder weinig echt goede film-scenes werden gebruikt. Waarom niet? Daar zitten juist prachtige beeld- & geluidsfragmenten tussen (bv intro van The Avengers).

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

**Marco 76**

Ik moet zeggen dat ik redelijk veel goede demo's heb gehoord. Met name Magico en Focal/McIntosh zijn me bijgebleven. Verder Dynaudio, Revel/Cyrus, Naim/Neat, Monitor Audio/Roksan.
De Lyngdorf heb ik gemist.
Pio kon ik inderdaad ook niets van maken.
Bij B&W was de ruimte goed aangepakt, maar de sound zal nooit mijn ding worden.
Nog een tijdje bij TAD geluisterd, maar niet de perfectie die ik verwacht had voor het geld. Moeilijk te omschrijven wat ik nog mis.
De DJ ruimtes waren ook niet druk bezocht volgens mij. Daar wisten weinig mensen raad mee had ik het idee.

Al met al geen spijt dat ik ben gegaan. Leuke show en goede sfeer.

LeonArdusS

#70
Ik miste de V van AV toch wel behoorlijk. Had meer ruimtes als die van Mutrox verwacht, beamers en dergelijke oplossingen.
Ik heb her en der wat geluisterd en vond de B&W set wel mooi klinken, verder de monitoren van TAD beluisterd, maria sosa klonk of we in de kathedraal zaten, de vloerstaanders klonken een stuk minder maar die waren dan ook maar 22k voor een set. Ze draaiden daar met een CD speler van 32k :headbanging:

Wat betreft de PIO ben ik het niet eens, heb even de grootste mogen beluisteren en die klonken toch wel erg lekker.
Wat ik jammer vond was dat er bij veel stands geen duidelijke prijsinfo aanwezig was, het is toch wel fijn als je kan zien dat het apparaat wat ze demonstreren wayyyyyyy over budget is  :baaa:

Al met al, was met een nog niet besmette neef, een hele leuke dag.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Nahpets

Quote from: **Marco 76** on April  7, 2013, 18:05:56
Bij B&W was de ruimte goed aangepakt, maar de sound zal nooit mijn ding worden.

Ben niet op de show geweest en weet dus niet hoe het daar was. Tot voor kort kon de 800-serie van B&W mij eigenlijk niet zo boeien. Gehoord op versterking van Classe en Accuphase (die enorme monoblokken), mij te lief.

Totdat...

2 weken een stukje gehoord op een setje 802Diamond, Sprectral eindblok, BAT buizenvv. Prachtig!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

MVG

Ook geweest vanmiddag, verassing van de show was voor mij Revel op Cyres, dat was een super set zeg!
Lyngdorf had ik eigenlijk meer van verwacht gezien de uitermate goede demo op de show in brussel vorig jaar. Het klonk zeker lekker hoor maar, en dat zal wellicht aan mij liggen, het geluid trok naar mijn idee wat naar links soms, en de man speelde voor mij simpelweg te luid tijdens Santana. Multichannel helaas niet gehoord daar. Ook het hoog vond ik nogal pittig, maar dat kwam denk ik omdat ik het gewoon te luid vond staan.

viceadmiraal61

De eerste dag was al een drama..de tweede zondag werd het nog slechter.Nog nooit de Koninghof zo leeg gezien.
Daargaat het dure geld van de standhouders...Marco de belg achter deze dure grap beloofde 15000 bezoekers !!!!!!
En vroeg nog eens gemiddeld 400,- euro meer dan de xfi voor de zelfde kamer...
Als ik meer dan 400 man heb gezien..dan is deze verwachting nog te veel.
Keny van Marantz kon amper zijn zaaltje vullen,En dan klonk het zoveel slechter dan de zelfde app op de Xfi show..
Ik weet zeker dat net als de AV-NU show deze show nooit meer komt...
(foto,s volgen snel.)hoe heet dat ook weer je kon er een kanon in afschieten..

AbZ

Quote from: viceadmiraal61 on April  7, 2013, 19:57:49
De eerste dag was al een drama..de tweede zondag werd het nog slechter.Nog nooit de Koninghof zo leeg gezien.
Daargaat het dure geld van de standhouders...Marco de belg achter deze dure grap beloofde 15000 bezoekers !!!!!!
En vroeg nog eens gemiddeld 400,- euro meer dan de xfi voor de zelfde kamer...
Als ik meer dan 400 man heb gezien..dan is deze verwachting nog te veel.
Keny van Marantz kon amper zijn zaaltje vullen,En dan klonk het zoveel slechter dan de zelfde app op de Xfi show..
Fijne boodschap voor de organisator en de standhouders.

Quote from: viceadmiraal61 on April  7, 2013, 19:57:49hoe heet dat ook weer je kon er een kanon in afschieten..
Heb nu wel een idee waar zij dat kanon op hadden willen richten.