Hoe bluray's / iso / VIDEO TS converteren naar bv mkv???

Started by sandervg, February 26, 2013, 23:41:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

Vraagje: ik sta op het punt om 'ja' te zeggen tegen een Oppo blurayspeler / mediaspeler. Deze speelt geen originele bluray / dvd rips / iso / video TS bestanden af. Dus mijn vraag: hoe kan ik deze files eenvoudig omzetten naar bv. een mkv bestand (iets anders mag ook) met zo min mogelijk verlies (minder GB is niet mijn doel en ook niet van belang) en met behoud van de verschillende ondertitels?

Ik dacht dit gevonden te hebben in makemkv. Echter, ik begrijp dat ze er mee gestop zijn. Dus het programma is nog te downloaden, maar naar 30 dagen stopt ie er mee en je kunt je niet meer (betaald) laten registreren. Is er een goed alternatief?

(ik heb gekeken naar handbrake, maar behalve dat het knap ingewikkeld is, schijnt dit wel verlies op te leveren en duurt het heel erg lang omdat het juist bedoelt is om te comprimeren)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Gabor

QuoteDeze speelt geen originele bluray / dvd rips / iso / video TS bestanden af.
Ik zou er dan nog even heel hard over nadenken, een beetje fatsoenlijke mediaspeler moet dat gewoon allemaal afspelen. Oppo is toch de beroerdste niet? Ik heb een Dune smart en zelfs m'n oude popcorn hour a110 speelt dit alles moeiteloos.

sandervg

Quote from: Gabor on February 26, 2013, 23:54:57
Ik zou er dan nog even heel hard over nadenken, een beetje fatsoenlijke mediaspeler moet dat gewoon allemaal afspelen. Oppo is toch de beroerdste niet? Ik heb een Dune smart en zelfs m'n oude popcorn hour a110 speelt dit alles moeiteloos.
Helaas... de Oppo kan deze formaten niet afspelen. Ik heb een apart topic geopend voor advies: Dune of Oppo (maar het antwoord in dit topic gaat zeker bijdragen aan de conclusie :)) (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131465.new#new)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

marcel1970

Voor bluray kijk eens naar ClownBD daarmee kun je vrij makkelijk een remux maken.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

sandervg

Via je wat googlen op dit programma kwam ik ook op XMedia Recode. Het is me alleen niet duidelijk of je hiermee ook de TrueHD / DTS HD track kunt behouden in de MKV file.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

alexander2


master30

oppo 103 speelt wel br, maar niet als het een iso is, je moet de iso uitpakken.

dvd's brand ik, van disk speelt hij ze wel (voor zover je nog dvd wil)

Ik brand ook bd25 iso's op lege br, scheelt me weer hd ruimte.

Maar tegenwoordig kan je elke film toch in ieder gewenst formaat wel ergens downloaden, van mp4 tot Br rip.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

sandervg

Quote from: master30 on February 27, 2013, 19:15:24
oppo 103 speelt wel br, maar niet als het een iso is, je moet de iso uitpakken.
Misschien stomme vraag, maar hoe pak je een iso bestand uit?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

StefaanD

Voor die 3 soorten naar MKV maar één antwoord MakeMKV  ;D Zelf heel goeie ervaringen mee. Voor BD's heb je wel de betalende versie nodig.

sandervg

Quote from: StefaanD on February 27, 2013, 20:46:37
Voor die 3 soorten naar MKV maar één antwoord MakeMKV  ;D Zelf heel goeie ervaringen mee. Voor BD's heb je wel de betalende versie nodig.
Maar hoe betaal je dan? ??? Volgens mij is dit niet meer mogelijk op de website. Geen moeite mee om er wat euri voor te betalen als het dan goed is opgelost.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian


master30

Winrar (vanaf versie 4.0.0) ondersteund UDF 2.50 en kan dus Blu-ray iso bestanden uitpakken

ook isobuster kan dit.
Als je en 25gb br 3D iso uitpakt dan wordt deze groter, volgens mij over de 30gb.
Op een lege br 25 branden dan blijft dit wel gelijk, dit komt door de manier van opslag. (geleerd van riwi op dit forum, die weet hier alles van)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

sandervg

En als je zo'n iso uitpakt, wat is het dan voor bestand dat je krijgt? (kan ik opzoeken of de oppo daarmee overweg kan)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

master30

Quote from: sandervg on February 28, 2013, 19:46:25
En als je zo'n iso uitpakt, wat is het dan voor bestand dat je krijgt? (kan ik opzoeken of de oppo daarmee overweg kan)

titel map met daarin een bdmv map met alle bestanden (in de submap stream, de m2ts files), en certificate map die meestal leeg is
de oppo speelt de hoofdmap automatisch af, met menu etc,
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

alexander2

#14
Quote from: sandervg on February 28, 2013, 19:46:25
En als je zo'n iso uitpakt, wat is het dan voor bestand dat je krijgt? (kan ik opzoeken of de oppo daarmee overweg kan)



Het ziet er zo uit.
in dit geval is het de BD van Africa.

Africa 2013 S01 1080i Blu-ray AVC DTS-HD MA 5 1-ESiR
Groote file : 112.667 GB

Om de files daadwerkelijk te zien moet je de stream openen.
D1 betreft 2 grote streams welke deel 1 en 2 zijn.
Deel 1 is 00064.m2ts grootte 19,14Gb





Hoe het eruit ziet?
Ach in 1 woord top!



De Oppo speelt in principe elke stream af maar Iso's uitpakken is een apart verhaal.

Snowmaster

Stop alsjeblieft met converteren.  Dat kost tijd, is onhandig en totaal onzinnig.
Waarom koop je niet gewoon een goedkope BR speler met een mediaplayer ernaast?
Kun je veel meer en de kwaliteit van beeld en geluid zijn niet slechter als je het goed aanpakt.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

sandervg

Quote from: Snowmaster on February 28, 2013, 22:12:25
Stop alsjeblieft met converteren.  Dat kost tijd, is onhandig en totaal onzinnig.
Waarom koop je niet gewoon een goedkope BR speler met een mediaplayer ernaast?
Kun je veel meer en de kwaliteit van beeld en geluid zijn niet slechter als je het goed aanpakt.
En hoe pak ik het goed aan?  8)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Snowmaster

Quote from: sandervg on February 28, 2013, 22:25:15
En hoe pak ik het goed aan?  8)

Beginnen met een niet te dure speler en een mediaplayer  ;)

De Oppo 83 Tuc SE werd zoek gespeeld door mijn licht gemodde mediaplayertje van 100 euro.
Een forumgenoot heeft snel zijn dure getunede Oppo verkocht en de goedkoopste Denon 1713 teruggekocht. Hij draaide al langer vanaf harde schijf en met een mediaspeler.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

sandervg

Quote from: Snowmaster on February 28, 2013, 22:51:43
Beginnen met een niet te dure speler en een mediaplayer  ;)

De Oppo 83 Tuc SE werd zoek gespeeld door mijn licht gemodde mediaplayertje van 100 euro.
Een forumgenoot heeft snel zijn dure getunede Oppo verkocht en de goedkoopste Denon 1713 teruggekocht. Hij draaide al langer vanaf harde schijf en met een mediaspeler.
Hoor ik je nu zeggen dat een mediaplayertje van 100 euro een Oppo wegspeeld? En dat een Denon 1713 ook een oppo wegspeeld?  :o

En welke media speler zou je dan aanraden? (ik was aan het kijken aarn een Dune, maar ik lees op het internet dat het een hoop geklooi kan opleveren om dat ding zonder kleine schokjes te laten spelen)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Snowmaster

Quote from: sandervg on March  1, 2013, 18:25:28
Hoor ik je nu zeggen dat een mediaplayertje van 100 euro een Oppo wegspeeld? En dat een Denon 1713 ook een oppo wegspeeld?  :o

En welke media speler zou je dan aanraden? (ik was aan het kijken aarn een Dune, maar ik lees op het internet dat het een hoop geklooi kan opleveren om dat ding zonder kleine schokjes te laten spelen)

Eigenlijk heeft elke mediaplayer "geklooi" . Bij de ene zijn het schokjes, bij de andere iets niet lezen, slechtere weergavekwaliteit of toch nog bugs.  Daar staat tegenover dan je ze voor weinig geld kunt krijgen als je alert bent.   Boxee recent voor € 65,- op marktplaats en Mede8er met 1TB harde schijf ruim onder € 200,- via internet.  Zo'n Denon kost iets meer dan € 300,-.
Afhankelijk van je set en stroomvoorziening kun je investeren in HDMI kabels of gestab. voeding/behuizingen. Ligt het tweaken je niet, hou het dan simpel en volg je gevoel want er is niets mis met de Oppo.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Syphon

Quote from: sandervg on February 28, 2013, 22:25:15
En hoe pak ik het goed aan?  8)

Hoeveel topics ga je nog openen over me vragen? Dit is nummer 4?

Maar waarom koop je niet gewoon een Dune? Heb nog niet gelezen waarom je dit niet doet. Een Dune maakt het jezelf zo makkelijk. Alles kan je direct afspelen en alles is te streamen.

Delesh

Een dune is ind zeer makkelijk. Maar de beeld kwaliteit laat het wel af weten. Oppo is kwa beeld echt stukken beter. Heb ze bijden dus kan het zeker goed vergelijken
Woonkamer : Tag Mclaren AV32R - parasound 5250 - OPPO BDP-105 Darbee -quadral Montan VIII - quadral Base VIII - wireworld speaker kabel Equinox® 7 - wireWorld power cord Aurora™ 7 - ULTRAVIOLET 7 HDMI kabel -vortexbox streamer zelf gemaakt - lg hecto
Headphone setup : hd-800 sennheiser - amb headphone amp M3 met Q11 voeding - Hifiman HE-400 (voor men vrouw)

Yasin

Heb je al eens naar avs video converter gekeken?
Dat programma gebruikte ik altijd en werkt als een zonnetje.
Echter ben ik het wel met bovenstaande reacties eens dat het een beetje onzinnig is.
Het duurt uren om een 110GB bestand naar MKV om te zetten, zelfs met een I7 3970X...
Stereo/HT combi: Denon AVC-X8500H | Marantz PM-10 | Marantz SA-10 | Focal Diablo Utopia | Focal Electra CC 1008 BE | Focal Electra 1007 BE | Focal Aria SR900 | Focal Electra IC1002 | Antimode Dual Core | 2x Klipsch RS115W | Panasonic TX-65HZ1000E