Stijnopolis (eindresultaat p37)

Started by skank1, February 26, 2013, 19:43:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

#25
Je zou ook gebruik kunnen maken van die dingen die je in het WCD doet ? Me zwager gebruikt dit ook en werkt volgens hem perfect. Hoef je niet moeilijk te doen met nieuwe kabels trekken. ik ben wel blij dat ik met mijn nieuwbouw gelijk allemaal loze leidingen tbv UTP in elke kamer heb laten maken ;-)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

skank1

Quote from: Witalik on February 28, 2013, 07:36:34
Je zou ook gebruik kunnen maken van die dingen die je in het WCD doet ? Me zwager gebruikt dit ook en werkt volgens hem perfect. Hoef je niet moeilijk te doen met nieuwe kabels trekken. ik ben wel blij dat ik met mijn nieuwbouw gelijk allemaal loze leidingen tbv UTP in elke kamer heb laten maken ;-)

WCD?

Nog mensen die kunnen vertellen hoe zij het gedaan hebben?

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Witalik

WCD = Want contact doos = Stopcontact =

http://computertotaal.nl/internet---netwerken/20199-netwerk-via-het-stopcontact.html

ik weet niet of die link blijft staan maar anders google je even op "utp via wcd"
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

skank1

Quote from: Witalik on February 28, 2013, 11:17:01
WCD = Want contact doos = Stopcontact =

http://computertotaal.nl/internet---netwerken/20199-netwerk-via-het-stopcontact.html

ik weet niet of die link blijft staan maar anders google je even op "utp via wcd"

Daar begin ik dus absoluut niet mee...
Zeker niet om te streamen, ik spreek uit ervaring

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

#29
Ik denk dat ik voor de 5 speakers toch maar zoiets neem





Oogt gewoon netter...
Ter hoogte van de versterker laat ik ze dan uit de muur komen... (rechtstreeks)


Wat betreft kabel (fronts toch 7m lang, minimum)... voor de speakers en de sub, dit is zo moeilijk :(
Let op, het gaat om de kabel die wegzit achter de muren..
Veeeeeeeeeeeeeeeeeel te veel keuze


edit: 2,5 of 4 mm²?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

skank1

Zeker?
Ook voor de fronts?
Speelt een merk van belang?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Quote from: skank1 on February 28, 2013, 16:10:03
Speelt een merk van belang?

Ook dit is afhankelijk van jouw persoonlijke gehoor, net als de keuze voor de speakerconnectoren.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

erik s.

Quote from: RalphH on February 28, 2013, 16:28:35
Ook dit is afhankelijk van jouw persoonlijke gehoor, net als de keuze voor de speakerconnectoren.
precies, net als het budget.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

skank1

Ik wil gewoon niet later hebben van.. dju ik had toch beter 4mm² genomen
Ik wil het van de eerste keer goed doen namelijk ;)
Echt dure kabels geloof ik ook niet in..
Maar verschil tussen dikte, geloof ik toch meer in
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Da-lite

#35
Quote from: skank1 on February 28, 2013, 14:02:29
Ik denk dat ik voor de 5 speakers toch maar zoiets neem





Oogt gewoon netter...
Ter hoogte van de versterker laat ik ze dan uit de muur komen... (rechtstreeks)


Wat betreft kabel (fronts toch 7m lang, minimum)... voor de speakers en de sub, dit is zo moeilijk :(
Let op, het gaat om de kabel die wegzit achter de muren..
Veeeeeeeeeeeeeeeeeel te veel keuze


edit: 2,5 of 4 mm²?

Ik heb m'n luidsprekerkabels rechtstreeks aangesloten aan m'n versterkers , maar ik vind jou idee ook wel goed van achter de versterker zo'n 5 speakerconnectoren te plaatsen.
Ga je dit ook toepassen achter elke luidspreker ?

Als je eventueel voor je luidsprekerkabels nog wat bananenconnectoren zoekt , heb je hier een link . Ze zijn degelijk en verguld en niet zo duur ( voor 6 paar betaal je ongeveer 16 euro )
Ze hebben ze ook per 12 paar .
Ik gebruik ze zelf ook en ben er zeer tevreden over.

Admin edit
Link naar niet sponsor verwijderd
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

skank1

Da-lite, ik ga dit eigenlijk vooral toepassen achter de luidsprekers en juist niet achter de versterker ;) omdat die toch uit het zicht zit
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Da-lite

Quote from: skank1 on February 28, 2013, 20:27:32
Da-lite, ik ga dit eigenlijk vooral toepassen achter de luidsprekers en juist niet achter de versterker ;) omdat die toch uit het zicht zit

Mijn fout , dan heb ik het verkeerd gelezen .

Naar Admin toe , ik wist niet dat je geen link mocht melden naar medeforum leden ivm een leuk aanbod ( buiten forumsponsors )
                          ik zal er dus voortaan opletten .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

frankp

Hey Skank, gaaf om te lezen dat je ook met een dedicated HT gaat beginnen. Leuke ruimte, kan je zeker iets moois van maken.
Ik zal zelf ook eens een nieuw topic openen voor mijn dedicated ruimte. Hoop over een maand te beginnen met de ombouw.
Misschien dat we nog wat van elkaar kunnen opsteken tijdens de bouw.

Veel succes!

skank1

Laat het me zeker weten! Ik ga denk ik volgende week utp trekken...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HTip

#40
Hey Stijn,

Mooi dat je nu ook kunt beginnen met je dedicated ruimte. :thumbs-up: Tip van het trapgat afsluiten met een luik is een hele goede. Een open trapgat verstoort je geluidsbeeld enorm. Energie gaat verloren naar de onderliggende verdieping.

Pas wel op voor overdemping. Gyproc heeft een absorberende werking en als je dat combineert met tapijt op de vloer dan kan dat wel eens teveel zijn. Tapijt kan ook veel statische electriciteit opwekken (ben ik nu achter) en laminaat idem. Parketvloer met een kleed in de luisterdriehoek is waarschijnlijk je beste oplossing.

Bij het kiezen van je projector is het van belang welke zoommogelijkheden deze heeft. Een lens heeft de beste beeldkwaliteit als deze geen zoom en geen groothoek nodig heeft. Dat is niet altijd de ideale plek, maar is misschien iets om mee te nemen. Op projectorcentral.com kun je dat voor alle projectoren zien.

Succes met je mooie project!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skank1

Quote from: HTip on March  2, 2013, 09:19:09
Hey Stijn,

Mooi dat je nu ook kunt beginnen met je dedicated ruimte. :thumbs-up: Tip van het trapgat afsluiten met een luik is een hele goede. Een open trapgat verstoort je geluidsbeeld enorm. Energie gaat verloren naar de onderliggende verdieping.

Pas wel op voor overdemping. Gyproc heeft een absorberende werking en als je dat combineert met tapijt op de vloer dan kan dat wel eens teveel zijn. Tapijt kan ook veel statische electriciteit opwekken (ben ik nu achter) en laminaat idem. Parketvloer met een kleed in de luisterdriehoek is waarschijnlijk je beste oplossing.

Bij het kiezen van je projector is het van belang welke zoommogelijkheden deze heeft. Een lens heeft de beste beeldkwaliteit als deze geen zoom en geen groothoek nodig heeft. Dat is niet altijd de ideale plek, maar is misschien iets om mee te nemen. Op projectorcentral.com kun je dat voor alle projectoren zien.

Succes met je mooie project!

Dank je.
Zou jij een luik gebruiken om het trapgat af te sluiten of iets op. Wieltjes dat je erover kan schuiven en tevens dienen als salontafeltje?

Wat betreft afwerking, gyproc en tapijt over de volledige vloer is dus teveel?
Jammer..

Zal beginnen met de gyproc..
Wat betreft de projector, als ik kijk naar de throw distance,dan krijg ik zo het idee dat hij meestal voor de luisterplek zal komen ipv erachter...
Ik zou eigenlijk liever erachter hebben..

Viewing distance is ook sterk afhankelijk van projector neem ik aan..dus moethet nog allemaal zien wat ik ga doen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HTip

Quote from: skank1 on March  2, 2013, 09:26:13
Dank je.
Zou jij een luik gebruiken om het trapgat af te sluiten of iets op. Wieltjes dat je erover kan schuiven en tevens dienen als salontafeltje?

Wat betreft afwerking, gyproc en tapijt over de volledige vloer is dus teveel?
Jammer..

Zal beginnen met de gyproc..
Wat betreft de projector, als ik kijk naar de throw distance,dan krijg ik zo het idee dat hij meestal voor de luisterplek zal komen ipv erachter...
Ik zou eigenlijk liever erachter hebben..

Viewing distance is ook sterk afhankelijk van projector neem ik aan..dus moethet nog allemaal zien wat ik ga doen

Ik zou het gat afdekken met een luik, zodat je het gat "hermetisch" sluit. Je kan daarna natuurlijk een tafeltje erop zetten. Het voorstel om het scherm aan de andere kant te hangen heeft trouwens nog een voordeel. De wand die je moet opbouwen voor de omvormer kan je laten werken voor de akoestiek, zoals ik ook gedaan heb. Kijkafstand hoe je je geen zorgen over te maken. Ik zit op 3m30 en kijk 244cm breed.

Welke projector heb je in gedachten?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skank1

Geen idee
Ik denk que budget 1500-1700
Of een benq 1070 of 1400 of epson 6100
Zoiets
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HTip

Prima budget om een mooi plaatje op het scherm te vertonen. Een tip, zorg dat je scherm niet de sluitpost wordt. Beter een goedkopere beamer dan een te goedkoop scherm.

Als je die projectoren invoert in projectorcentral dan krijg je veel technische details en kan je kijken of jouw kijkpositie en lensafstand een beetje op elkaar af te stemmen zijn. Ik zit nu op de iPad en dan werkt de calculator niet. Als ik achter mijn laptop zit zal ik ze eens bekijken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skank1

Aha vandaar, ik krijg het ook niet werkend op ipad..
Zou je zelf voor dlp of lcd gaan?
Of een andere beamer in die prijsklasse?

Qua scherm dacht ik aan een kingpin spanscherm of beamax a-serie fixed frame
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HTip

Quote from: skank1 on March  4, 2013, 09:11:58
Aha vandaar, ik krijg het ook niet werkend op ipad..
Zou je zelf voor dlp of lcd gaan?
Of een andere beamer in die prijsklasse?

Qua scherm dacht ik aan een kingpin spanscherm of beamax a-serie fixed frame
Ik ben ook begonnen met een Beamax en die maken prima schermen. Kingpin lees ik ook veel goeds over. Je moet alleen goed kijken naar de gainwaarde.

DLP in de lagere prijsklasse heeft vaker last van het zgn. regenboogeffect (RBE). Dat komt door het ronddraaiende kleurenwiel. LCD heeft last van het zgn. barndooreffect. Voor meer informatie zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Screen-door_effect.

Welke de voorkeur heeft is nogal smaakafhankelijk. Ik heb een DLP gehad met ipv een 5-kleurenwiel een 8-kleurenwiel had en daardoor had ik geen last van RBE.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skank1

HTip, welke kabeldikte zou jij nemen in mijn situatie?
Rears 2,5 en fronts 4 of overal 2,5?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HTip

Quote from: skank1 on March  7, 2013, 17:09:30
HTip, welke kabeldikte zou jij nemen in mijn situatie?
Rears 2,5 en fronts 4 of overal 2,5?
Als je de apparatuur achter plaatst dan zeker 4 voor de fronts en center, vanwege de afstand. Voor de rears is in principe 2,5 genoeg. Als je de apparatuur voor plaatst, dan is 2,5 rondom prima. Echter als het prijsverschil niet heel groot is, dan zou ik rondom 4 leggen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skank1

Apparatuur komt achteraan.. Ik ga dus voor 4mm leggen en voor de rears 2,5 thx
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii