Cantodea's setje (nieuwe foto's)

Started by Cantodea, July 1, 2014, 17:09:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cantodea

De ruimte waarin de set staat. Niet helemaal ideaal, maar toch tevreden. De speakers staan ruim 2,5 meter uit elkaar, zo'n 40 cm van de achterwand. De toe-in is redelijk sterk, dit om voornamelijk vroege reflecties te voorkomen. De subwoofer is naast de rechterspeaker geplaatst, gewoonweg omdat hij daar het beste klinkt.


De versterking gebeurt via een Cambridge Audio Azur 851A. Een zeer degelijk gebouwde versterker met meer dan genoeg vermogen. Vooral het regelen van het volume gaat zeer goed op deze versterker. Men kan het volledige bereik gebruiken van -96dB tot 0dB.


De luidsprekers zijn XTZ 99.25 MKII, een monitor geplaatst op zijn bijpassende stand. Deze monitor is een klasse apart! Mooie zware kast, en topklasse drivers en dito filter. Akoestisch perfect af te stemmen, want zowel het hoog als het laag kan men tunen. Mits een goede versterker, want ze lusten nogal wat vermogen, klinken deze luidsprekers als een klok, zeer gedetailleerd en verfijnd. Het laag gaat met de poort open verrassend diep. Met de poort dicht gedraagt de speaker zich als een gesloten systeem.




Voor het allerdiepste laag staat de welbekende BK XXLS 400 FF garant. Strak en diep en imposant om te zien.


Als bron wordt er een Imac gebruikt die via Itunes/Amarra-Pure Music of Jriver, naar gelang mijn mood, de muziekjes voorziet. De Metrum Acoustic Dac en de Cambridge Audio DacMagic zorgen voor de nodige digitaal-analoog omzetting. De Metrum zorgt voor de muziekweergave, de Cambridge doet het geluid van de TV.
Er is ook nog analoog ten huize Cantodea en dit in de vorm van een 19 jaar oude Thorens TD 280 MK IV, volledig op punt gezet. Deze Thorens is voorzien van een onlangs nieuw aangekocht element, met name de Ortofon 2M Blue (MM). Voorversterking gebeurt via een Cambridge Audio 651P. Deze draaitafel, geloof het of niet, doet het eigenlijk beter dan mijn vroegere Rega P3 met een duurder element.
De Thorens draait zeer stabiel en klinkt met het Ortofon element, ruimtelijk en transparant met een goede laag weergave.





Achter de phono voortrap, staat ook nog een MiniDSP. Hiermee regel ik de crossover voor mijn subwoofer en kan ik na metingen ook het laag (staande golven) aanpakken.

Zo dit is dan mijn setje, niet van het duurste, maar zorgvuldig bij elkaar gekozen. Het meeste investeer ik in muziek, want daar gaat het uiteindelijk om.
Ohja, de kabels zijn allemaal van degelijke kwaliteit, maar zeker geen exoten  ;)
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

sultankat

En goede foto's maken kun je ook!  :clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Cantodea

Quote from: sultankat on July  1, 2014, 17:43:02
En goede foto's maken kun je ook!  :clapping:

Tja, ook dat is een kleine hobby van me, die ik eigenlijk meer zou moeten dan, maar de liefde voor muziek en mijn geliefde tennis is te groot.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon


FWK

Mooie set en inderdaad heel fijn in beeld gebracht :clapping:
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Joris1971


daanvanduif

Mooie set, en jaloers op de mooie foto's (ben daar zelf heel slecht in  ;D )
Corazón