Probleem [OPGELOST] met subtitles op Dune B1

Started by W.Otter, February 26, 2013, 10:58:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

XanaduNL

#25
Zo te zien heeft het nog steeds met de naamgeving te maken. (je hebt extensies verborgen)
Haal die .srt eens weg (want die staat er onzichtbaar al).

Instructies om extensies altijd, en in alle mappen weer te geven:
    Start Windows Explorer. U kunt dit doen door een willekeurige map te openen.
    Klik op Indelen.
    Klik op Map- en zoekopties.
    Open het tabblad Weergave.
    Schuif in de lijst omlaag naar Extensies voor bekende bestandstypen verbergen en schakel dit selectievakje uit.
    Opmerking Schakel dit selectievakje in als u bestandsnaamextensies wilt weergeven.
    Klik op Toepassen.
Klik op "Op mappen toepassen".
Klik OK, en klaar is kees.

alexander2

#26
Quote from: W.Otter on February 26, 2013, 13:39:24
ziezo

Niks mis mee.
Heb je een externe HD?
Probeer dat is.

Mocht dat niet lukken probeer is een andere Fw.

Even voor de beeldvorming je kan de Dune instellen dat die alle files laat zien.
Zo dus:




Dat krijg jij met geen mogelijkheid voor elkaar?




alexander2

Quote from: XanaduNL on February 26, 2013, 13:43:10
Zo te zien heeft het nog steeds met de naamgeving te maken. (je hebt extensies verborgen)
Haal die .srt eens weg (want die staat er onzichtbaar al).

Instructies om extensies altijd, en in alle mappen weer te geven:
    Start Windows Explorer. U kunt dit doen door een willekeurige map te openen.
    Klik op Indelen.
    Klik op Map- en zoekopties.
    Open het tabblad Weergave.
    Schuif in de lijst omlaag naar Extensies voor bekende bestandstypen verbergen en schakel dit selectievakje uit.
    Opmerking Schakel dit selectievakje in als u bestandsnaamextensies wilt weergeven.
    Klik op Toepassen.
Klik op "Op mappen toepassen".
Klik OK, en klaar is kees.

Klopt maar of dit bij hem het probleem is?

Flavio

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

W.Otter

ja deze heeft de .mkv extensie.

het punt is dat ik die srt bestanden helemaal niet eens zie op de dune ongeacht ze wel of niet de goede naam hebben.

dat vinkje achter extensies laten zien heb ik gedaan maar veranderd vrij weinig.

als er dan twee keer .srt staat dan moet ik de bestanden alsnog op de dune zien als xxxxxxxxxxx.srt.srt maar ik zie ze gewoon niet.

ik heb al 3 verschillende firmwares geprobeerd maar tevergeefs.


kan het misschiebn iets zijn in de NAS?
ik zal eens een usb er aan hangen kijken of dit wel werkt
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

alexander2

Quote from: Flavio on February 26, 2013, 14:07:42
Heeft het filmbestand wel de .mkv extensie?

Lijkt mij wel ik zie Dimension en grootte komt ( bijna ) overeen met de bestaande mkv. ( SIZE...........: 790 MiB ).

alexander2

Quote from: W.Otter on February 26, 2013, 14:17:10
ja deze heeft de .mkv extensie.

het punt is dat ik die srt bestanden helemaal niet eens zie op de dune ongeacht ze wel of niet de goede naam hebben.

dat vinkje achter extensies laten zien heb ik gedaan maar veranderd vrij weinig.

als er dan twee keer .srt staat dan moet ik de bestanden alsnog op de dune zien als xxxxxxxxxxx.srt.srt maar ik zie ze gewoon niet.

ik heb al 3 verschillende firmwares geprobeerd maar tevergeefs.


kan het misschiebn iets zijn in de NAS?
ik zal eens een usb er aan hangen kijken of dit wel werkt

Dat je ze niet ziet op je Dune kan een instelling zijn.
Ben wel benieuwd hoe de Dune reageert als er een externe Hd aan hangt, we wachten met spanning af. ;)

W.Otter

ik hang mijn usb stick er aan en voila wel extensies.. heeeel apart dit.

is het misschien iets met de NAS een instelling om die bestanden wel of niet te delen? zou raar zijn want de film bestanden wil ie wel delen maar de srt bestanden niet?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

XanaduNL

Ok, dus USB laat wel extensies zien, maar werken de subs nou ook?

(ik denk niet dat het aan je NAS ligt)

alexander2

#34
ik zal mijn instellingen plaatsen.
Ongetwijfeld heeft iedereen zijn voorkeur maar waar het om gaat bij mij werkt het op deze manier dus zou het bij jou ook zo moeten zijn.




XanaduNL

Geen enkele van die instellingen heeft effect op de beschikbaarheid van subs, alleen of ze automatisch aan worden gezet.

alexander2

Quote from: XanaduNL on February 26, 2013, 14:28:34
Geen enkele van die instellingen heeft effect op de beschikbaarheid van subs, alleen of ze automatisch aan worden gezet.

Misschien niet maar alle beetjes helpen. ;)

W.Otter

dankjewel voor alle reacties weer.

met de usbstick werkt het dus wel.
ik denk toch echt dat het dan aan de nas ligt?!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

de ondertitel geld dus niet voor mij ;)

hier zit geen lucid man ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

XanaduNL

Kan je eens een screenshot laten zien van Windows met de USB ticket en een nieuwe van degene die niet werkt?

Had je trouwens al een gedeelde map van je PC geprobeerd?

W.Otter

ik denk dat het niet veel zin heeft want ik stream alles van de NAS de pc heeft er dus vrij weinig mee te maken. het punt is dat de DUNE niet eens laat zien dat er een ondertitel is terwijl de dune op de usb stick wel een srt file laat zien en dus ook afspeelt.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

welke instellingen kan ik op de NAS veranderen?

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Flavio

Je zou eens een hele nieuwe map op je NAS kunnen maken en die zichtbaar maken op je Dune en dan daar eens mee testen.

Heeft het ooit wel eens wel gewerkt?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

XanaduNL

#43
Quote from: W.Otter on February 26, 2013, 14:43:02
ik denk dat het niet veel zin heeft want ik stream alles van de NAS de pc heeft er dus vrij weinig mee te maken. het punt is dat de DUNE niet eens laat zien dat er een ondertitel is terwijl de dune op de usb stick wel een srt file laat zien en dus ook afspeelt.

Snap ik, maar testen = weten.
Probeer "Verberg systeembestanden" eens in de Dune opties uit te zetten.
Ik weet niet precies waar het staat in het Nederlands, maar in het Engels staat het bij:
Setup > Miscellanious > File Browser

Daarna kijken of je de srt wel ziet.

alexander2


Flavio

#45
Als je de NAS benadert via DLNA kan dit wel eens de oorzaak van het probleem zijn.

Een Shared Folder op de NAS aanmaken en deze folder toevoegen op de Dune als favoriet met de juiste toegangsinstellingen werkt beter.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

W.Otter

inderdaad exact hetzelfde probleem. met SMB werkt het wel maar dat is er niet voor de NAS?

@flavio dan is het toch alsnog over dlna met de NAS?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ik download nu even de nieuwste firmware van de NAS gek genoeg moet ik daar zelf achteraan..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

alexander2


XanaduNL

Zelfs zonder nieuwe firmware moet het kunnen.
Elke NAS heeft SMB.
Ik heb nooit echt begrepen waarom DLNA is uitgevonden...