Brommende sub b&w cdm.

Started by skoebiedoe, February 25, 2013, 16:20:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skoebiedoe

Heb recent het probleem gekregen dat mijn sub is beginnen brommen ( de cone beweegt dus voelbaar heen en weer ) ,ook als er geen rca kabels zijn aangesloten.

Als er een signaal op de ingang komt ( sms die opstart) dan is het brommen gedaan en staat de cone stil.
Heb al eens gegoogeld en dan spreken ze over kortsluiten van de ongebruikte ingangen maar dan gaat het eerder over een sissende sub.

Ook gaat de sub blijkbaar nietmeer in de standby stand als er geen signaal is ( kan eventueel wel een gevolg zijn van het brommen )

Iemand die een oplossing heeft of ideetjes die ik eens kan proberen....of beter gewoon de versterker binnen geven voor nazicht ?
Voor de rest werkt de sub probleemloos. ( geen vervormingen,bijgeluiden of uitvallen tijdens gebruik )

bmateijsen

Ik denk dat het een reparatie wordt.... klinkt als een defect.

Groet,

Bjorn

skoebiedoe

Denk het eerlijk gezegd ook maar kon het eens proberen niet ? ;)

skoebiedoe

Heb al gevonden dat de volume knop wel invloedt heeft....harder is harder brommen,zachter is ....stiller brommen....dus ergens een storing die doorkomt????
heb de versterker losgemaakt maar ik zie toch niets bijzonders dus zal het reparatiedienst worden.

(Dacht dat de subwoofer nu wel wat minder ging wegen maar dat was dik tegen mijn kl....en. ;) )