Streaming video niet volledig zonder haperingen

Started by Yoshitoshi, February 24, 2013, 12:53:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Yoshitoshi

Ik wil graag een NAS en mediaplayer aan gaan schaffen. In principe een geweldige oplossing, maar ik zit een beetje in dubio.
Nog weinig verschillende systemen in het echt gezien en het ligt misschien aan mij, maar het lijkt alsof het beeld niet altijd 100% strak loopt.
Dit valt met name op bij overzicht shots, bijvoorbeeld een beeld vanuit een helicopter boven een stad. Het kan aan mijn ogen liggen, maar ik heb dit nog nooit gezien bij een DVD. Deze ervaringen heb ik beleefd bij streaming via een mediacenter op grote LCD tv. Geloof mij alle componenten binnen deze setup waren van zeer behoorlijke kwaliteit en aan de configuratie kan het ook niet gelegen hebben.

Herkennen mensen dit probleem? Wat kan een mogelijke oplossing zijn?


quattronl

Heb je het over een soort naijl effect/schaduw of een happering in het hele beeld?
Weet je wat voor soort bestand er afgespeeld werd? Was het een avi, mkv, iso of iets anders?

Ik vermoed dat het te maken heeft met de mate van compressie wat een dvd/br niet (veel minder) heeft.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Yoshitoshi

Quote from: quattronl on February 24, 2013, 13:33:04
Heb je het over een soort naijl effect/schaduw of een happering in het hele beeld?
Weet je wat voor soort bestand er afgespeeld werd? Was het een avi, mkv, iso of iets anders?

Ik vermoed dat het te maken heeft met de mate van compressie wat een dvd/br niet (veel minder) heeft.

Nee het was geen naijl effect wat een LCD nog weleens kan hebben. Ik bedoel echt kleine stotteringen in het beeld.
Het zijn gewoon mkv's denk ik, is er bekend dat die compressie niet helemaal seamless is?

thepioneer

dan mankeert er toch iets aan de setup. Haperingen komen in een goed netwerk met goede setup niet voor.

Een film streamen is voor een netwerk een kleinigheid. Ik heb een synology nas gehad met slechts 128mb intern en streamt alle bluray iso's probleemloos naar de dune mediaplayer.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

5061

Wellicht een duidelijke voorbeeld van snelheidstekort van de combinatie nas/netwerk. Zeker bewegende shots met veel details (zoals overzichtopname vanuit een helicopter) vragen veel snelheid.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

thepioneer

Maar een netwerk moet echt wel makkelijk die snelheid kunnen halen. Als de hardware goed is. Een nas heeft natuurlijk minder taken als een htpc. Dus misschien zitten er in de htpc toch zware processes die de boel vertragen.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Yoshitoshi

#6
Aan de NAS, het netwerk en configuratie kan het echt bijna niet liggen. Het mediacenter zelf is wel wat ouder (aantal jaar).

Ik zelf wil eigenlijk geen mediacenter. Ik wil een gewone netwerk mediaplayer, met juiste specs om naadloos af te kunnen spelen.
Volgens mij gaat het antwoord zijn "dat kunnen ze bijna allemaal". Ik zit zelf te denken aan een Mede8er MED600x3D.

Maar... daarnaast is een eis dat digitale audio output van de mediaplayer (daarmee aangesloten op DAC) niet moet rommelen met het geluid. Ik heb weleens gelezen dat dit bij de Mede8er niet optimaal is (terwijl het signaal digitaal is :dry:). 



Yoshitoshi

Ik denk dat ik de digitale out van de mediaspeler buiten de beschouwing laat. Als ik bedraad met de DAC wil spelen, sluit ik mijn laptop wel aan d.m.v. een usb naar toslink converter ofzo. Dit zou toch geen probleem moeten zijn toch?

Ik zoek dus een mediaspeler met een goede video power. Is het verstandig om voor de Mede8ter te gaan of toch beter een Sigma based apparaat kiezen? Oja hij moet wel 3d ondersteunen.

P.s. wellicht handiger om nog even te wachten op nieuwe spelers?