CRT Final stage 909 - 919 - cine9

Started by Francisco, February 23, 2013, 20:29:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jantje112

Spotmatic wel met de Mike Parker mods, dat was niet veel soeps..

Francisco

Ja dat verhaal weet ik nog wel. Hij is er nu wel weer mee bezig, dwz hij levert de onderdelen en geeft adviezen aan een ander die het gaat proberen met z'n Cinemax. Ik wacht wel af  ;)

fragzero

#102
Ik heb een Mike Parker modded Input en quad decoder in mij 1208s/e. Ik kan een verschil zijn in test patterns! En dit met low resolution 8" buizen.

Verder heb ik ook een setje 808 2008 Greg Eisemann bordjes liggen, deze werkten prima in de 808 die toen had. Er was een wezelijk verschil tussen de originele en gemodificeerde bordjes. (bracht de 808 op +- hetzelfde niveau als de S).

Ik vermoed dat Greg Eisemann resultaten opleverd, alleen gaat hij wat te ver met zijn marketingpraat + hij wil geen shootout of screenshots van zijn mods publiceren. Op dat vlak heb ik toch wat meer vertrouwen in Mike Parker (ik ken het verhaal van een van de mede forumgangers en MP).

Edit: Ik weet dat je Curt's forum ook leest. MP heeft al een paar keer iets vernoemd over iemand dat blij was met Barco bordjes die hij verkocht had, dat ben ik. 180 dollar voor 2 vond ik de gok wel waar.

donaldk

#103
Peter heeft grote problemen gehad, MP Barco project heeft daarna stil gelegen, is eigenlijk verlaten. Oh is ie weer begonnen. De Marquee mods zijn op een laag pitje doorgegaan en MP gaf er hoog van op op AVS, maar zover ik weet zijn ze niet uitgeleverd(?).

Er was hier iemand met Eisseman Barco mods, jaren geleden, ook iemand die overwoog de simulator grade CRTs bij hem te bestellen, nooit meer wat over gehoord.

Francisco

Quote from: fragzero on December 10, 2013, 16:03:31
Ik heb een Mike Parker modded Input en quad decoder in mij 1208s/e. Ik kan een verschil zijn in test patterns! En dit met low resolution 8" buizen.

Verder heb ik ook een setje 808 2008 Greg Eisemann bordjes liggen, deze werkten prima in de 808 die toen had. Er was een wezelijk verschil tussen de originele en gemodificeerde bordjes. (bracht de 808 op +- hetzelfde niveau als de S).

Ik vermoed dat Greg Eisemann resultaten opleverd, alleen gaat hij wat te ver met zijn marketingpraat + hij wil geen shootout of screenshots van zijn mods publiceren. Op dat vlak heb ik toch wat meer vertrouwen in Mike Parker (ik ken het verhaal van een van de mede forumgangers en MP).

Edit: Ik weet dat je Curt's forum ook leest. MP heeft al een paar keer iets vernoemd over iemand dat blij was met Barco bordjes die hij verkocht had, dat ben ik. 180 dollar voor 2 vond ik de gok wel waar.

Ja precies, zo denk ik er ook over. Ik denk wel dat het verbeteringen oplevert maar zijn verkoop stijl is laten we zeggen nogal Amerikaans. Ik ken iemand die de 9" simulator grade tubes CRT's bij hem heeft gekocht maar die waren niet scherper of minder scherp dan originele nieuwe LUG's. Ik moet ook zeggen dat ik niet zozeer verbetering zoek in scherpte, dat zit wel goed. Meer in verbetering op beeldruis, bandbreedte, ghosting en HDMI connectie.

jantje112

Quote from: donaldk on December 10, 2013, 22:35:03
Peter heeft grote problemen gehad, MP Barco project heeft daarna stil gelegen, is eigenlijk verlaten. Oh is ie weer begonnen. De Marquee mods zijn op een laag pitje doorgegaan en MP gaf er hoog van op op AVS, maar zover ik weet zijn ze niet uitgeleverd(?).

Er was hier iemand met Eisseman Barco mods, jaren geleden, ook iemand die overwoog de simulator grade CRTs bij hem te bestellen, nooit meer wat over gehoord.

MP had Peter ooit toegezegd nieuwe boards te sturen, waarschijnlijk lagen deze er nog en zijn ze uit de kast in een crt hier op het forum beland.

Marquee mods zijn wel uitgeleverd en volgens velen wel een verbetering, wat op zich mogelijk is omdat de onderdelen al weer 10 jaar zijn doorontwikkeld. ArnoP heeft volgens mij ook het 1 en ander gemod aan zijn marquee nav de tips op het forum van curt.

apogeefreak

#106
Quote from: Francisco on December 11, 2013, 11:09:47
Ja precies, zo denk ik er ook over. Ik denk wel dat het verbeteringen oplevert maar zijn verkoop stijl is laten we zeggen nogal Amerikaans. Ik ken iemand die de 9" simulator grade tubes CRT's bij hem heeft gekocht maar die waren niet scherper of minder scherp dan originele nieuwe LUG's. Ik moet ook zeggen dat ik niet zozeer verbetering zoek in scherpte, dat zit wel goed. Meer in verbetering op beeldruis, bandbreedte, ghosting en HDMI connectie.
Bedoel je met dat Amerikaans ook dat ze hun eigen producten te ver ophemelen? Ik zag in verschillende draadjes dat beweert wordt dat niet LUG tubes net zo scherp zijn. Ook was Curt nogal sceptisch over de Seos modificaties met een 919 en adviseerde geen blend er mee terwijl de 919 en 909 toch de grootste bandbreedte heeft beter dan de cine 9 toch? Volgens mij is alleen het geluid van de cine 9 een voordeel t.o.v. de 909 en het al dan niet ontbreken van colored c-elementen toch? Of is er meer verschil tussen de cine 9 en de rest waardoor de cine 9 wel erg opgeprezen wordt en Seos wat omlaag gehaald?
Erg verwarrend allemaal als je je weer probeert in te lezen die Amerikanen   :D Maar wel leuk  ;)

Ik lees ook veel over instabiele software op de hele 9 inch barco serie of onderdelen die vaak stuk gaan?
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

jantje112

Quote from: apogeefreak on December 11, 2013, 11:57:17
Bedoel je met dat Amerikaans ook dat ze hun eigen producten te ver ophemelen? Ik zag in verschillende draadjes dat beweert wordt dat niet LUG tubes net zo scherp zijn. Ook was Curt nogal sceptisch over de Seos modificaties met een 919 en adviseerde geen blend er mee terwijl de 919 en 909 toch de grootste bandbreedte heeft beter dan de cine 9 toch? Volgens mij is alleen het geluid van de cine 9 een voordeel t.o.v. de 909 en het al dan niet ontbreken van colored c-elementen toch? Of is er meer verschil tussen de cine 9 en de rest waardoor de cine 9 wel erg opgeprezen wordt en Seos wat omlaag gehaald?
Erg verwarrend allemaal als je je weer probeert in te lezen die Amerikanen   :D Maar wel leuk  ;)

Volgens mij is het verschil tussen de 919 en cine9 alleen dat de cine9 een aantal geluidstweaks heeft. Als je de partnumbers vergelijkt kom je waarschijnlijk veel overeenkomsten tegen.

Voor thuisgebruik is de cine9 een prima optie, splitpack zou ik vandaan blijven, omdat de kabels waarschijnlijk te kort zijn om het pack aan de muur te hangen en de rest weg te werken op een plek waar je er geen last van hebt.

apogeefreak

Quote from: jantje112 on December 11, 2013, 12:00:37
Volgens mij is het verschil tussen de 919 en cine9 alleen dat de cine9 een aantal geluidstweaks heeft. Als je de partnumbers vergelijkt kom je waarschijnlijk veel overeenkomsten tegen.

Voor thuisgebruik is de cine9 een prima optie, splitpack zou ik vandaan blijven, omdat de kabels waarschijnlijk te kort zijn om het pack aan de muur te hangen en de rest weg te werken op een plek waar je er geen last van hebt.

Ok, duidelijk. In mijn geval kan ik met de kabel recht naar boven omdat er nog een (weggewerkt) gat zit van de vorige CRT ophanging met zo'n elektromotor  :D Dan kan de pack dus echt ver weeg van het gehoor want ik verwacht eigenlijk dat die best wel lawaaierig is.

Maar inderdaad een mooie hushboks met de cine9 is ook goed te doen al hangt die bij mij dan wel voor de ramen en dat is weer jammer.

Ik heb een optie op een 809 split pack en vind die nog steeds erg interessant vanwege prijs, splitpack en mogelijkheid om later nog eens 919 onderdelen er in te zetten? Zie alleen dat hij 4-pole ipv 6-pole focus heeft en ik vraag me dan af in hoeverre een goede installateur er toch niet hetzelfde uit kan halen?
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

apogeefreak

#109
Wat die tubes betreft heb ik nog wel een vraagje. Jij gebruikt de echte LUG tubes en vanwege dat extra grid 3 zullen die tubes ongetwijfeld scherper zijn. Zelf heb ik ooit een groene tube gehad met snel fosfor voor een 3d toepassing en dat leverde een heel slechte gamma curve op voor normale refreshrates dus dat wil ik eigenlijk niet meer. Ik meen dat dat p22 fosfor was. Heb jij dus overal het normale fosfor of draai je op een heel hoge refresh? Kun je daar nog iets over zeggen?
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

fragzero

Quote from: apogeefreak on December 11, 2013, 12:12:16
Zie alleen dat hij 4-pole ipv 6-pole focus heeft en ik vraag me dan af in hoeverre een goede installateur er toch niet hetzelfde uit kan halen?

Ik heb een setje 6pole astig magneten dat ik zeer goedkoop heb kunnen kopen en heb er toen wat over opgezocht. Sommige tubes hebben het meer nodig als anderen, ook zou het vooral uitmaken voor de hoeken, praktisch geen invloed in het midden.

De 909 G90 en sommige 8500/9500's (ultra) hadden deze, dit lijkt me niets cruciaal aan een goede projector, gewoon een nice to have!

In verband de mike parker bordjes dat ik heb, dit zijn bordjes die hij ooit gemod en getest heeft maar toen is het Barco modden gestopt. Mogelijk heb ik dus een van de bordjes die Mp voor Peter had voorbereid.

apogeefreak

Ik denk dat je gelijk hebt maar nu lees ik dat de cine 9/909/919 serie een aparte voeding heeft voor de focus.

'The main difference is in the focus and convergence. What is considered as fine focus and convergence on the 1209s are the coarse settings on the Cine 9.
The 9 has a seperate power supply for the focus circuits and the tube runs at an even high voltage.
There is an amazing difference in brightness.'
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

fragzero

Een 909 is een heel ander beestje als een 808/1209 natuurlijk.

Ik denk dat enkel de 2 RGB bordjes compatibel zijn (latere 5) met de 808/1209s, verder ziet de interne bouw er volledig anders uit.

donaldk

Je bedoelt een 908 split pack? De 8" tubes versie van de 909? Of heb je het echt over 809, een model dat ik niet ken, er is wel de 812, grote tubes op een 808 chassis?

apogeefreak

Ja zou echt een 809 zijn. Hij duikt ook alleen op deze plek op:
http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=30345&postdays=0&postorder=asc&&start=0

Een cine 8 met 9 inch CRT gedeelte. Beperkte software volgens Curt.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

donaldk

Iets later dan de 812 dus, dus betere hardware. Maar minder dan de 900 serie, dus ook minder duur :thumbs-up:.

Francisco

Even ter verduidelijking:

QuoteBedoel je met dat Amerikaans ook dat ze hun eigen producten te ver ophemelen? Ik zag in verschillende draadjes dat beweert wordt dat niet LUG tubes net zo scherp zijn. Ook was Curt nogal sceptisch over de Seos modificaties met een 919 en adviseerde geen blend er mee terwijl de 919 en 909 toch de grootste bandbreedte heeft beter dan de cine 9 toch? Volgens mij is alleen het geluid van de cine 9 een voordeel t.o.v. de 909 en het al dan niet ontbreken van colored c-elementen toch? Of is er meer verschil tussen de cine 9 en de rest waardoor de cine 9 wel erg opgeprezen wordt en Seos wat omlaag gehaald?
Erg verwarrend allemaal als je je weer probeert in te lezen die Amerikanen   :D Maar wel leuk  ;)

Ik lees ook veel over instabiele software op de hele 9 inch barco serie of onderdelen die vaak stuk gaan?

Ja Greg hemelt zijn eigen producten nogal op (American style Bigger Better Best) maar ze brengen ook duidelijk verbetering op sommige vlakken.
Er zijn wel series geweest met controller board software problemen + de controller chip word best wel warm. Maar ik denk dat de meeste militaire blends met 919's zijn gedaan.
High simulation grade tubes zijn qua prestaties gelijkwaardig aan originele nieuwe panasonic LUG tubes. (dus geen VDC rebuild)
LUG tubes hebben de kleinste spot size. Ik heb 3x P19 lugs geen P43 snelle fosfor gelukkig ivm slechte primaries.
Max. Resolutie van de Cine9 is lager zodat de fans langzamer kunnen draaien zonder oververhit te raken.
Mijn bevindingen zijn dat de modificaties op een SP-909 naar een Seos SH-919 zijn: andere software (geen nadelen) S correctie board op Vert. defl. board (kun je zo ontkoppelen) Contrast modulation board en digiblend 300 kunnen er ook zo uit zonder problemen.
Dan met nieuwe buizen gekleurde C-elementen horizontale LC behuizingen en HFQ900's heb je een Cin9 Split pack  ;D ojaa nog even de fans in optische unit vervangen voor embpapst met weerstand en hij is nog stiller dan een Cine9.
De kabel van een Split pack is 2 meter, prima voor als je een zolder hebt.
6 pole astig magneten heb je niet nodig met een 909 die heeft al digitale 6 pole astig adjustments. Je krijgt hem echt retescherp no worries.
Er bestaat idd echt een 809, dat is een je kunt hem vergelijken met de hardware van een BG808s maar dan met 9" LC buizen. Let wel je kunt er later GEEN 909 van maken omdat de Boards unit gemaakt is voor 808 serie en dus een hele andere indeling, convergentie lade etc. etc.
Ben wel helemaal eens met Donald, een stuk gezelliger qua prijs als er iets stukgaat.
 

donaldk

Ik las een hele tijd terug op AVS of Curts dat VDC al lang geen LUGs meer rebuild, ze hadden genoeg oude nieuwe liggen.

Francisco

Quote from: donaldk on December 13, 2013, 07:01:10
Ik las een hele tijd terug op AVS of Curts dat VDC al lang geen LUGs meer rebuild, ze hadden genoeg oude nieuwe liggen.

Klopt maar ik bedoelde dat het vergelijk wel met originele nieuwe LUG's moet zijn tov de High Grade simulation tubes. VDC heeft alle oude buizen naar het oud glas gebracht, moet je voorstellen duizenden kilo's  :o

apogeefreak

#119
Quote from: Francisco on September 11, 2013, 21:40:57
Foto's  :pompom:






Wat mij opvalt als ik dit soort screenshots naast de digitale beamers leg dat er zo weinig ruis in het zwart zit. Bij een digitale beamer is het zwartste zwart eigenlijk alleen maar digitale ruis en dat merk je ook in de iets minder zwarte scenes. Bij crt zie je dat die electronen gun gewoon heel laag kan zonder te verzuipen in zijn eigen ruis!

Ik had het ook met screenshots van mijzelf. Ik had destijds een 5 megapixel cameratje maar ik zie een groot verschil is ruisniveau tussen mijn HD350 en mijn Marquee 8500 ultra destijds op 1080p. Weet niet of het overkomt.


HD350 kijk wat een ruis in de achtergrond!


Marquee 8500 ultra

701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

MTouch

Met 3 compleet verschillende scenes is dat nogal een oncontroleerbare en feitelijk onzinnige claim. Even afgezien van dat het foto's van screenshots zijn. Dit zegt dus allemaal niks.

apogeefreak

#121
Ja maar stel je wilt een kleur weergeven waar 1 of meer componenten bijna of helemaal zwart zijn. Digitaal lukt dat niet. Zou dat niet die achtergrond ruis verklaren?

Ik bedoel vooral als het donkere scenes zijn dan zal het eene pixel meer stroolicht krijgen dan het andere omdat het gemiddeld grijs is. Dan krijg je dus een wat oneven kleuren verdeling.

Ik dacht het omdat het me opvalt dat al mijn screenshots dezelfde kenmerken hebben maar het waren ook verschillende camera's moet ik eerlijk toegeven al is mijn iphone4s camera erg goed voor normale foto's. En de eerste camera was een 5 megapix kodak.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

apogeefreak

#122
Hier nog twee. De projector had wat probleempjes met wit vandaar dat dat er roze uitziet maar voor de rest.



En hier de HD350.


701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

apogeefreak

Quote from: Francisco on November 27, 2013, 00:19:50
Toch maar wat spoelen gewisseld om het zekere voor onzekere te weten, en ja helaas het is echt een eigenschap en heeft niets te maken met loszittende defl. spoel draden. Die zitten nu namelijk allemaal vast  ;D Een kenner vertelde dat dit geluid hoogst waarschijnlijk door de CRT buis zelf word veroorzaakt op de plaats van de defl. spoelen.
Dus dan maar alternatieve oplossing, silence please:





Vanmiddag even geluisterd en nu wordt het nog overstemd door al die fans van de twee units maar er zit inderdaad ook nog een andere toon in de CRT unit. Moet nog maar eens van je horen wat voor isolatie materiaal dit is.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Francisco

Weer een kleine upgrade/verbetering, setje RGB bnc kabel gescoord van Belden 1694A goed afgeschermd en met Canare BNC pluggen. Deze lopen nu niet meer samen met de andere kabels naar boards pack en minder gevoelig voor interferentie door de goede afscherming.