CRT Final stage 909 - 919 - cine9

Started by Francisco, February 23, 2013, 20:29:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

#50
Quote from: simsatit on May 16, 2013, 12:44:21
Nice,
dan lijkt me een stack in jou geval wel echt waanzinnig!
zijn er nog geen scalers die de 1080p kunnen scalen naar de max resolutie van je 909?

Jawel, maar dat laatste zou ik afraden, kost veel en je belast de projector extra, wat waarschijnlijk een minder scherp en minder contrastrijk beeld oplevert.

Erik van Voorst (in memoriam)

 Werkelijk weer eens een geweldig topic  :worship:

Any progress....of hebben we TE mooi weer... :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Francisco

Jazeker er is progress, maar moet wel bekennen dat het op z'n Jan boeren fluitjes gaat met de laatste mooie zomerdagen. Ik zal binnenkort eens wat foto's schieten van de eerste beelden.
Ik had nog wat problemen met warmte ontwikkeling met het mooie weer wat de pj geen goed deed, maar dat lijkt met een simpele € 15,- ventilator te zijn opgelost.

Francisco

#53
Foto's  :pompom:














En als laatste het fragment waar mijn droom voor een cine9 909 ooit is begonnen bij Rob Dingen.


SpeedyAndré

Haha, dat eeuwige The 5th element blijft mooi  :P
Nu dat wasrek nog weg achterin  >:D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

henrykb

wauw.. wat een beeld.
Dat gaat echt niet lukken met mijn Epson 5500.
Jammer dat je voor zo'n beeld plaats moet maken voor zo'n enorme
joekel van een projector.
Kan dat echt niet in een handzaam modelletje?  ;)

Zymotic

Dat ziet er erg mooi uit zeg! Het harde werken wordt zeker beloond.

cine(d)rama

Mooi plaatje zo,n 9 inch CRT  :thumbs-up: .
Wil eigenlijk ook weer terug naar CRT maar dan idd wel een 9 inch  ;) .

Wel redelijk tevreden met mijn JVC RS10 maar het is toch net niet zo mooi als een 9 inch crt .

Gr Andre .

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Rob_Dingen

Zelfs ik krijg weer de kriebels als ik zo'n beest van een apparaat zie.
Mooi.

Rob

Erik van Voorst (in memoriam)

 :inlove:....hulde aan zo een topic....leest gewoon wat beter weg dan "welke zonnebril dragen wij"
:(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BarcoCRT

Quote from: Erik van Voorst on September 12, 2013, 20:02:55
:inlove:....hulde aan zo een topic....leest gewoon wat beter weg dan "welke zonnebril dragen wij"
:(
Nou, inderdaad! Dit was voor mij een van de zaken die dit forum vroeger zo leuk maakte, nu is het inderdaad verworden tot een algemeen forum en zie je me hier niet meer zo veel. Ik zou ook niet eens meer weten wat bijv de mods nog met HT te maken hebben, dat was vroeger echt wel anders! Maar goed, tijden veranderen. Zo is het leven.

On topic: Plaatjes zien er nu al geweldig uit! Straks even de analyzer er op los laten, en dan is deze topper helemaal af. Respect voor Francisco hoeveel werk hij er in heeft gestoken, echt een doorzetter. Petje af hoor!
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

donaldk

Ow, ik las even dat er weer een zonnebril opgezet moest worden, dat past meer bij een moderne Barco (100fL+), zeker als het zwart ook nog zichtbaar detail moet bevatten zijn de klassieke Barco's geen lichtkanonnen. Blijven mooie bakken, met die drie fospfor lampen.

arbey

was, is en blijft genieten!
Mooi werk!

Francisco

Dank dank allen  :worship:

@Rob je begrijpt toch wel dat jij de oorzaak bent geweest van deze droom  ;D Toen en dan spreek ik over mei 2005 zag ik dat beeld in die geweldige HT en was ik verkocht. Begon net met mijn eerste CRT de sony 1270. Het heeft me niet meer losgelaten. En als ik echt iets wil gaat het er ook komen, al moet ik er 4 voor uit zuid Spanje laten overkomen  ;D
In ieder geval is deze 919 met pensioen en mag hij ipv militaire gevechts vlieg simulaties nu speelfilms gaan draaien.


Rob_Dingen

Ik weet het heb het verhaal zijdelings gevolgd.
Mis af en toe het geknutsel aan de CRT ook en de voldoening die het geeft als je het goed voor elkaar hebt.
Nu hoef ik alleen de zaak maar aan te zetten en film te kijken.

Rob

donaldk

Nog steeds de HT5000 of ben je overgestapt op iets anders, Rob?

Rob_Dingen

Nee nog steeds de Sim HT5000e er is mijn inziens nog niets op de markt die dit beeld verslaat voor dezelfde prijs.

Rob

donaldk

De nieuwere Sim2's zijn duurder geworden en de concurrentie is ook stevig aan de prijs, of je moet genoegen nemen met 2D, zoals met die DD5, waarmee Art Sonneborn zijn HT5000 net heeft vervangen. Is een gemodificeerde Christie met Xenon lamp. Maar of het nou zo'n groot verschil is om een nieuwe machine te kopen...

dutch_anykey



Super!!  :worship:

De 1208 werkt nog goed Francisco. Maar zo'n 909 is toch wel een klasse apart aan de beelden te zien. Zeker die oplossende resolutie als je hem wil gebruiken voor een simulator net als ik.
Mag ik het een keer live komen bewonderen?
Ik blijf nog even dromen. Maar zoiets blijft toch nog op mijn verlanglijstje staan.

Zouden ze een mooie nieuwe goeie digitale beamer langs een barco 9 inch zetten en ik mocht kiezen..... Dan ben ik waarschijnlijk ook nog een van de weinigen die met een brede grijns naar het bakbeest wijst.
Ik wordt al niet voor vol aangezien door vrienden en familie als ze die brok van 75 kilo aan het plafond zien hangen haha. Maar een leuke hobby...daar heb je me mooi ingesleurd  :happy:

apogeefreak

#69
Quote from: donaldk on September 19, 2013, 21:27:39
De nieuwere Sim2's zijn duurder geworden en de concurrentie is ook stevig aan de prijs, of je moet genoegen nemen met 2D, zoals met die DD5, waarmee Art Sonneborn zijn HT5000 net heeft vervangen. Is een gemodificeerde Christie met Xenon lamp. Maar of het nou zo'n groot verschil is om een nieuwe machine te kopen...
Ik heb lang getwijfeld om weer een crt te kopen omdat ik nog altijd wat miste met de JVC HD1 en HD350. Heb nu een paar weken de Sony VW100 en zie precies wat ik in alle recenties van 2006 op dit forum lees. Is dit de vervanger van CRT? Voor mij is het dat wel terwijl de JVC me niet overtuigde. Weet wel zeker dat het de xenon lamp is ;) Dat beetje zwart ben je snel vergeten merk ik nu. Voor mij is xenon de opvolger van CRT  :D Maar om niet te zeer in te breken in deze draad. Wat ik hier op die foto's zie aan zwart niveau en detail dat haal ik lang niet hoor! Gefeliciteerd met deze moord CRT!
Let wel ik vergelijk de mid level CRT 8 inch runco en marquee met de midlevel JVC HD1 en HD350 met de midlevel Sony VW100. Maar met de 9 inch en de HD750/950 en VW200 is het waarschijnlijk hetzelfde verhaal ;)
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

donaldk

VW200 is ook al weer erg oud vergeleken met de 1000 en de nieuwe 500, dan heb je nog de Sony 515 (4K, 15K lumens), voordat je bij de echt grote jongens komt, maar dit is allemaal, big bucks, bigger bucks and biggest bucks. Xenon is misschien beter, maar genoeg beter om €30k-100K neer te leggen voor een nieuwe machine, terwijl je huidige het nog goed doet...

apogeefreak

#71
 Ja ok maar ik reken even niet met 3d of 4k.  ;) Ik heb 3d op mijn tv en na een paar filmen is het al weer volledig voorbij. Er komt ook nauwelijks materiaal uit en het deed me ook niet veel en 4k lijkt me overdreven. Wel is dit allemaal persoonlijk. sommige dingen stoor ik me niet aan maar als ik merk dat ik na 3 jaar geen plezier meer heb in film kijken dan weet ik dat er iets mis is. Eerst heb ik het bij mezelf gezocht en dat kan ik nog niet uitsluiten, daarna dacht ik misschien zijn de filmen gewoon slechter geworden sinds de crisis wat ook niet helemaal uit te sluiten is. Nu probeer ik eens eenonderbouwde gok dat de lamp van mijn projector niet deugt. Vooral het zwakke rood bij uhp, ze moeten het echt uit geel persen. Die xenon zit flink te stoken maar ok. Die crt is natuurlijk nog beter.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

donaldk

Kleurbereik van CRT is nogal beperkt, dan moet je toch naar OLED (flat panel), LASER, enzovoorts. Zeer veel geel in die 56" demonstrator OLED van Sony. De Dolby (nieuwste HDR versie niet gezien) direct LED LCD monitor heeft ook een zeer groot bereik, dan zie je detail in rood en zwart, die je in de rec.709 colourspace niet ziet (monitor kan omschakelen).

Francisco



Zow, calibratie is verricht thanks Reinier  :pompom:
Gelijk maar een Dune HD Max gekocht had ik veel eerder moeten doen.... Wat een verademing zeg en geweldig met gebruik van Yadis. Vrouw ook helemaal blij hoeft nu bij een filmtitel ook niet meer te vragen "waar gaat die film over"  ;D
Nu is het genieten en zo links en rechts nog wat tweaken blijft namelijk net zo leuk  ;D
Zo heb ik nu de fans in de optische unit met een weerstand van 27ohm 5W flink in snelheid teruggebracht. Scheelt aanzienlijk in geluidsproductie die dingen worden namelijk met dezelfde spanning aangestuurd door als de fans in het boards unit, VOLGAS dus. prima voor op de vliering maar niet voor in de optische unit boven mijn hoofd. Ik denk dat ze nu halve kracht draaien (let wel alleen de 2 in optische unit  ;) ). Dan nog is de luchtstroom GROOT en blijft de temperatuur na 2 uur nog steeds stabiel op 22C. Ik denk dat ik eens ga experimenteren met papst fans 119x119x25 met iets van 25db. deze: http://www.ebmpapst.nl/producten/compact-fans/axial-compact-fans/axial-compact-fans-detail.php?pID=54024
Daarnaast is me opgevallen dat de problemen die ik had met trillende letters en ruis kwam door te hoge pixelclock. En maar denken dat het aan de pj lag  :crazy: Pixelclock zat op 165 1080p en nu op 158 geen ruis meer en geen rare trillende letters op rood en blauw. Waarschijnlijk kunnen m'n kabels moome of crystalio het niet aan.
Ook maar eens een Umik-1 gekocht om me eens wat meer in het geluid te verdiepen, het zou toch maar eens af zijn dat kan natuurlijk niet  ;)

gepebril

Beetje of topic
Quote from: apogeefreak on September 22, 2013, 12:54:38
sommige dingen stoor ik me niet aan maar als ik merk dat ik na 3 jaar geen plezier meer heb in film kijken dan weet ik dat er iets mis is. Eerst heb ik het bij mezelf gezocht en dat kan ik nog niet uitsluiten, daarna dacht ik misschien zijn de filmen gewoon slechter geworden sinds de crisis wat ook niet helemaal uit te sluiten is. Nu probeer ik eens eenonderbouwde gok dat de lamp van mijn projector niet deugt.
Als je ouder wordt kijk je ook anders tegen zaken aan. En Hollywood herhaald veel verhalen. En je kunt mensen maar één keer verrassen met het zelfde. Games of Thrones bracht voor mij het woaw gevoel weer terug.

Verder hele mooie thread en we genieten 200%!!!
TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201