CRT Final stage 909 - 919 - cine9

Started by Francisco, February 23, 2013, 20:29:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

m9

zal z rond de 1.2 liggen, ik heb wel eens ergens gelezen dat het redelijk te doen is om het beeld scherp te stellen met hrq lenzen maar of het ideaal is weet ik niet.

gewoon uitproberen zou ik zeggen.

heb je ze al aan gehad francisco?

Francisco

Ben op dit moment in buitenland ga er volgende week eens rustig voor zitten.

Francisco

#27
Zo ik heb er 3 aan gehad en die doen het goed  :pompom: de vierde was een spare unit waar onderdelen uit gebruikt zijn dus die moet ik eerst goed nakijken.
Ga eerst nog maar eens wat testen er zitten ook nog wat leuke aparte dingen bij zoals extron RGBHV verdelers e.d. ook zag ik een raster projector om de projectoren op uit te lijnen met een canon lens kan handig zijn voor een blend  8)


Uploaded with ImageShack.us

m9

voor een 4k blend!!!

supergaaf, ben hartstikke jaloers.

groeten,

dennis.


Francisco

Serious cleaning!
Zo alle units schoongemaakt, lekker klusje met kwastje alle stof los vegen en afblazen met luchtdruk. Maar het knapt er zeker van op. Alle boards waren met alle units verwisseld, er was geen unit meer met corresponderende chassis en board nummers. Kun je mooi zien dat de Barco engineers ook gewoon swappen totdat ze het probleem gevonden hebben. Nu hebben ze de defecten ook meteen vervangen voor nieuwe boards e.d. dwz dat alle 4 de units incl. spare machine werken! Quad blenden  ;) Neuh aan mij niet besteed heel misschien een "gewone" blend (4K is dat mogelijk met 2x) maar ik denk dat ik de voorkeur er aan geef 2 units te houden om 1 als back-up achter de hand te hebben. Buizen moeten wel nog uitgesneden worden en opnieuw in gelijmd. zie foto's
SEOS aanpassingen zijn er voornamelijk aan controller board en vertical board.







Francisco

#30
Progressie:

Aangezien de spare projector slechts als test chassis is gebruikt is het optische deel nooit gebruikt geweest  O0
D.w.z. hier zitten dus nog nieuwe LUG buizen in... alleen 90c gedraaid, die hebben we dus maar even uitgesneden en opnieuw in-gelijmd in horizontale LC behuizingen.
Inmiddels draaien alle projectoren nu probleemloos dus hier staan nu 4 werkende 909 pj's. Voor HT gebruik zijn er dus 3 aanpassingen nodig.
1. nieuwe of jong gebruikte buizen monteren horizontaal gepositioneerd
2. andere lenzen b.v. HD10 serie
3. Evt. gekleurde C-elementen
De aanpassingen van SEOS zijn niet van negatieve invloed, er zit een extra boardje op het verticaal board voor convergentie E-W en soft edge boards kunnen er uit.
Verder is de software van SEOS in de controller erg stabiel en levert alleen maar meer convergentie mogelijkheden.
Foto's






Francisco

Zo we gaan weer verder, buizen zitten goed ingelijmd en kit is uitgehard, K klusje om glycol er weer netjes er in te krijgen maar het is allemaal gelukt. Het afstellen kan beginnen. Tweak tweak.








m9

blijf dit zeker volgen, ga je ermee blenden?

migailov

Ik heb uiteindelijk nooit een CRT gehad maar ben altijd wel erg geïnteresseerd geweest. Dit is duidelijk top of the line, daarom veel te mooi om niet te volgen! Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het eindresultaat, het is nu al mooi! :wub:

Francisco

Voorlopig is het plan om gewoon het bij 1 projector te houden. Mijn scherm is 280cm breed en dat is redelijk het maximum voor deze ruimte, daarbij komt dat je dan ook andere lenzen moet gaan gebruiken omdat de minimale breedte van de HFQ900 2m is. En deze lenzen zijn juist echt superscherp! Met de Manakin lenzen zou ik dit wel kunnen doen met een lichte curve in het scherm. In ieder geval houd ik 1 extra unit als spare voor evt. Problemen.

simsatit

zal zowiezo een mooi beeld geven!

maar wat is blenden nu eigenlijk precies?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

donaldk

#36
Het mengen van twee deels overlappende beelden. Hiermee kun je een groter beeld, of een beeld met een hogere resolutie realiseren. De kunst is om de overgang zo onopvallend mogelijk  te maken. Voor de goeie kijker is  het onmogelijk de overgangen onzichtbaar te maken, maar als het beeld en de inhoud overweldigend genoeg is vergeet je ernaar te kijken.

simsatit

Als je een beeld met een hogere resolutie wilt realiseren, dan neem ik aan dat de beelden volledig over elkaar heen moeten liggen?
Dan zou 2.8 scherm toch geen probleem mogen zijn?

Voor een groter beeld te krijgen overlap je dus niet 2 beelden volledig? maw je zult wat lichtsterker beeld krijgen daar waar die overlapt?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Verder nog even, super leuk project!
Ik heb met plezier een data808s gehad, heb nu een JVC x30 en ben zeer tevreden maar kan me voorstellen dat een perfect afgestelde 909 fantastisch is.
Naar wat voor resolutie kun je het best schalen met zo een 909?
Ik had op de BD808s 960P, dat was de sweetspot.
Kunnen moderne scalers bluray mooi verschalen naar iedere gewenste resolutie en refresh rate? en dat dan weer met een hdfury ertussen?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Francisco

Wanneer de twee projectoren over elkaar heen projecteren staan ze vaak onder en boven elkaar, dit heet stacken resultaat veel lichtopbrengst  8)
Bij blenden idd naast elkaar net wat Donald netjes uitlegt met goede apparatuur is de middelste blend zone niet/nauwelijks zichtbaar.
De enige reden waarom ik zou willen blenden is om een resolutie van 4K te maken maar hiervoor is er nog geen apparatuur en er is ook nog nauwelijks content op 4K. Daarnaast heb ik al wel begrepen dat digitaal blenden (dus niet de Barco edge blend methode) echt wel een hoofdpijn procedure is om al niet over de kosten te spreken. Leuk allemaal maar ik wil eigenlijk er ook gewoon film mee kijken ipv avond aan avond prutsen om een blend goed voor elkaar te krijgen.
Overigens is de max. resolutie van een 909 3200x2560  O0
Sweetspot tsja laten we zeggen 1080p op 72hz  ;D

simsatit

Nice,
dan lijkt me een stack in jou geval wel echt waanzinnig!
zijn er nog geen scalers die de 1080p kunnen scalen naar de max resolutie van je 909?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Francisco

Zow langzaamaan begint het vorm te krijgen. Wat een genot dit. Astig had ik op de grond al gedaan en nu scheimflug en elektronische astig.  :headbanging: echt supercool 4-6pole astig. Niet normaal in iedere hoek krijg je hem rag scherp, geen verschil met het midden. Dat kan ook alleen maar met de HFQ900 lenzen moet ik zeggen. Er is wel mega veel af te stellen dus met zo'n machine ben je wel even zoet voordat je klaar bent maar dan heb je ook wat. Blenden? dubbel triple quad? ik moet er niet aan denken.
Kan ook niet er is er maar 1 gebleven.





BarcoCRT

Zo zo meneer, dat ziet er goed uit!  O0
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

jowi

Supercool dit... ben wel een beetje jaloers :) en heb ook wel een beetje spijt... :angel:

m9

laat eens een 1080p smpte testpatroon zien met 1on 1off, ben erg benieuwd.

die hfq900 schijnen bijzonder te zijn, die moet ik ook nog eens hebben.

BarcoCRT

Quote from: m9 on July 19, 2013, 15:27:50
die hfq900 schijnen bijzonder te zijn
Zijn ze ook. Samen met de zeer fijne afstelling van focus en astig maakt dat deze projectoren zo akelig scherp zijn. Ook is het scherpteverschil tussen het midden en de rand van het beeld veel minder dan bij andere systemen/projectoren.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

SpeedyAndré

Zie ik daar een Crystalio II met een standaard pcvoeding  ???
Ik heb pas nog iemands CII van een andere voeding voorzien, dat was er een met dezelfde formfactor als de originele.
Even de kleurtjes van de draden uitzoeken en het is gaan met die banaan  :headbanging:
Hopelijk heb je airco in die ruimte, met dit weer is het anders geen doen  :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

mimic

Het gaat echt gebeuren hè!

Mocht ik ooit eens in de buurt zijn..
KEF LS50W - Velodyne DD12

Francisco

Moest even opzoeken wat een smpte test patroon was foto's gaan we doen als ik klaar ben, wat wel nog even zal duren. Ik heb geen Airco maar ga met het mooie weer ook niet met de HT bezig. Dan is het juist tijd om 's avonds lekker lang buiten te zitten.

Idd een Crystalio 2 was de voeding van stuk, en ik had nog een SilentX voeding liggen. Ik heb de draden uitgezocht en aangesloten zoals jij dat beschreven hebt in een topic. 2 nadelen, die voeding is niet echt stil, en als je de crystalio in standby zet blijft de voeding aan staan. Tenzij je de stekker er uit haalt. Heb jij een beter alternatief? Welke voeding heb je gebruikt? Wellicht de PC40? En is die stil?

SpeedyAndré

Ik heb een Shuttle voeding gebruikt, ook in mijn eigen CII.
Je hoort hem wel een beetje ruisen maar storend is dat niet.
In standby draait deze door, ik weet eigenlijk niet of de originele dat deed maar ik denk het wel want voor hij overleed ratelde de ventilator.
Er ging eerst nog een andere ventilator in, maar ik denk dat de voeding toen al bijna om zeep was door de warmte.
Ik schakel trouwens een complete stekkerdoos voor projectie aan en uit incl. de scaler.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp