Hoe veilig kopen van particulier buitenland?? (UK)

Started by RCduck7, February 17, 2013, 17:30:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RCduck7

#25
Quote from: Josla on February 20, 2013, 20:44:08
Heb ooit een keer een dure digitale spiegelreflex verkocht naar Ierland, geloof het of niet, daar hebben ze géén postcode :D

Josla, Om op mijn vorige vraag aan jou ivm de optie geld laten bijhouden door paypal terug te komen. Waarschijnlijk heb je die gemist?




Quote from: Josla on Yesterday at 20:44:18

"Ik schaf vrij veel en ook dure dingen aan via Ebay Duitsland, er is nu een nieuwe optie wat met Papal betalingen betreft, zij beheren het geld TOT de koper aangeeft het gekochte object in orde is, dan pas wordt het geld overgemaakt naar de verkoper."



Kun jij dit verduidelijken hoe dit werkt?
Via de Paypal website en reglementering vind ik niets terug van die optie. Kun jij soms een link ofzo posten waar dit beschreven staat? Ik kan me niet voorstellen hoe dit in zijn werk gaat. Hoe werkt dat eigenlijk? Je koopt iets via Ebay maar dan staat er altijd een tab " betaal nu" die dan naar een Paypal factuur overgaat om te betalen en dat is het. Dan ga ik ervan uit dat de verkoper in de advertentie moet aangeven dat deze optie mogelijk is dat paypal het geld bijhoud tot de koper tevreden is? Want nomaal verzend de verkoper pas na ontvangst van betaling.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

Josla

Dat had ik inderdaad gemist, sorry ;)

Dit systeem van Paypal werkt alleen via Ebay (Duitsland) Let wel dat Paypal een organisatie van Ebay is, daar worden ze lekker rijk van.
Paypal kost trouwens ook geld hoor, zodra je op jaarbasis over het bedrag van 2000€ binnenkrijgt  op je Paypal account wordt het echt duur.
Dan heb je nog te maken met verantwoording, je moet zodra dat bedrag van 2000€ overschreden wordt, je financieel gaan verantwoorden aan Paypal, dit is weer door de Germaanse regering opgelegd om witwaspraktijken te onderscheppen :D

Er is misschien nog een optie, een bank zoeken waar jet het bedrag op stort, en zodra jij je pakket in goede orde ontvangen hebt, kan je het vrijlaten geven, maar of nu zo'n verkoper daar mee eens is  :nowink:  Je kan het proberen.

Goede tip van mijn kant rechtstreeks naar jou, om heel eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat je als de dood bent dat die transactie mis gaat, 100% zekerheid kan je nooit inbouwen bij het verzenden. Als je géén mogelijkheid hebt om het zelf op te halen, zie er vanaf, bespaar je die ellende en koop het daar waar je het persoonlijk kan bekijken ( misschien iets duurder), betalen en meenemen, geeft meer rust. ;)

Veel succes  :thumbs-up:


RCduck7

Ik heb nog altijd geen antwoord ontvangen van de koper en ondertussen is mijn honger naar de pre/power combo die de verkoper aanbied gestild. Zelfs als alles goed gaat schat ik met de informatie die ik heb het om een voorgaand model is dat zeker 10 jaar oud is. Nog altijd een mooie prijs voor wat het is maar zoals ik al zei, 10 jaar oud en waar moet je ermee naartoe als het defect raakt. Dit is de advertentie...
http://www.adoos.co.uk/post/18989357/lavardin_pe_ap_pre_power_combo

Ok, weet iemand waar ik die kan kopen of de recentere C62/AP-150 combo rond deze prijs in Nederland,Belgie of gelijk welke winkel in andere landen? Zelfs een partculiere koper zoeken is een opdracht. ;D
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

Nahpets

Bij de paar advertenties die ik even bekeken heb lijkt wel alsof deze site gehost wordt in Nigeria.

Waanzinnige prijzen voor Meridian 808.2, 861V4 en Audio Reseach Ref 5. Dit kan niet kloppen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

D'r zitten anders genoeg Nigerianen in Londen  ;D

Adoos is nogal ranzig imho.

vtuinen

Quote from: Nahpets on February 22, 2013, 20:28:39
Bij de paar advertenties die ik even bekeken heb lijkt wel alsof deze site gehost wordt in Nigeria.

Waanzinnige prijzen voor Meridian 808.2, 861V4 en Audio Reseach Ref 5. Dit kan niet kloppen.

:withstupid: Totaal onrealistische prijzen voor high end

Meridian 861v4 voor 750 Pond, Linn Klimax Dynamik voor ook zoiets..

Als ik jou was zo ik er ver van wegblijven. Genoeg andere tweedehands sites in de UK die wel redelijk te vertrouwen zijn.
Equipment check my avatar

RCduck7

Quote from: vtuinen on February 22, 2013, 23:09:05


:withstupid: Totaal onrealistische prijzen voor high end

Meridian 861v4 voor 750 Pond, Linn Klimax Dynamik voor ook zoiets..

Als ik jou was zo ik er ver van wegblijven. Genoeg andere tweedehands sites in de UK die wel redelijk te vertrouwen zijn.

Klopt maar de site is bedoelt voor advertenties voor aan en verkopen waar je mekaar opzoekt, ter plekke afhalen dus. En dan kan je het object inspecteren en nagaan of het wel werkt. Dan kun je hoogstens van een kale reis terug komen. Als alle toestellen die je hierboven vernoemd zich in Engeland bevinden dan zou ik verrast zijn als een koper die eveneens in Engeland woont zou vragen om het op te sturen. Het is altijd gemakkelijker iets te kopen dan te verkopen. Ik sta niet echt versteld van vrij lage prijzen. Misschien ook kwestie van groot aanbod, minder vraag.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

Dirk

Quote from: AbZ on February 22, 2013, 20:50:11
...
Adoos is nogal ranzig imho.

inderdaad
tik maar even adoos website scam in op Google...dan is dit maar één van de links die je te zien krijgt.
blijkbaar is er ook een australische branch van dit gespuis, wat zich mogelijk ergens in Nigeria bevindt. ;)
de prijzen voor bvb een Linn Klimax Renew zijn gewoon onrealistisch laag, net als tal van andere produkten die erop staan
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

brtram

Quote from: RCduck7 on February 23, 2013, 00:09:10
Klopt maar de site is bedoelt voor advertenties voor aan en verkopen waar je mekaar opzoekt, ter plekke afhalen dus. En dan kan je het object inspecteren en nagaan of het wel werkt. Dan kun je hoogstens van een kale reis terug komen.
Het kan een heel kale terugreis worden als je ter plekke van je koopgeld wordt beroofd.

Geldt trouwens niet alleen voor GB, ook via Marktplaats zijn mensen die afkwamen op TE mooie koopjes beroofd.

vtuinen

Quote from: RCduck7 on February 23, 2013, 00:09:10
...Als alle toestellen die je hierboven vernoemd zich in Engeland bevinden dan zou ik verrast zijn als een koper die eveneens in Engeland woont zou vragen om het op te sturen.

Afstanden hier zijn iets groter dan in NL dus even iets ophalen in Londen als je bv in Manchester woont is net zo onrealistisch als iemand die Iets gaat ophalen in Maastricht vanuit Delfzijl. Er wordt hier dus gewoon ook een heleboel verstuurd.

Quote from: RCduck7 on February 23, 2013, 00:09:10
Ik sta niet echt versteld van vrij lage prijzen. Misschien ook kwestie van groot aanbod, minder vraag.

Een lage prijs prima, dit zijn echter absurd lage prijzen. 750 voor de processor die normaal rond de 2000-2500 pond weggaat is daar een voorbeeld van. Gewoon oplichting dus. Zeker als de hele site doorspekt is met dit soort 'koopjes'
Equipment check my avatar

RCduck7

Quote from: brtram on February 23, 2013, 09:28:41
Het kan een heel kale terugreis worden als je ter plekke van je koopgeld wordt beroofd.

Geldt trouwens niet alleen voor GB, ook via Marktplaats zijn mensen die afkwamen op TE mooie koopjes beroofd.

Dus heb je best geen geld of bankkaart bij als je de eerste keer gaat. Of gewoon nooit nog iets kopen via Marktplaats is nog beter. :(
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

vtuinen

Quote from: RCduck7 on February 23, 2013, 14:17:08
Of gewoon nooit nog iets kopen via Marktplaats is nog beter. :(

Tuurlijk niet. Gewoon je gezond verstand gebruiken en in geval van twijfel niet doen. Ik heb een boel geld bespaard door vrijwel alles 2e hands te kopen op EBay, Duitse en Engelse fora. En dat is eigenlijk altijd goed gegaan.
Equipment check my avatar

road rebel

Ik heb reeds toestellen uit het buitenland gekocht via internet. Ervan uitgaan dat het om een echte particulier gaat (en geen scammer, Nigeriaan, of Nigeriaanse scammer - of is dat tautologie?) zou ik 2x nadenken eer ik het opnieuw zou doen.
Het grootste probleem is dat indien er iets misloopt (transport, defect, doa, ik noem maar wat) je moet terugvallen op het juridisch systeem uit het land van de verkoper, oftewel totaal onbekend terrein. Zeker met leveringen UK<->Vasteland of "over-de-Alpen" kan er weleens iets misgaan.
Ga er dus maar van uit dat je heel veel moeite krijgt om jouw gelijk te halen (en de bedragen lonen het meestal niet om een procedure te starten, tenzij je iets met de waarde van een auto koopt).

Dit geldt trouwens ook voor ebay!

Robert

#38
Wat als een particuliere verkoper in Estland het product naar je wilt versturen zonder dat je vooraf hoeft te betalen?
Na ontvangst mag je dan het geld overmaken. Zit hier nog iets achter i.v.m. oplichting of fraude?

Je moet natuurlijk je adresgegevens delen en de verkoper kan waarschijnlijk wel het rekeningnummer zien, maar wat is het risico daarvan?





Dirk

#39
Quote from: Robert on August  9, 2014, 01:21:44
Wat als een particuliere verkoper in Estland het product naar je wilt versturen zonder dat je vooraf hoeft te betalen?
Na ontvangst mag je dan het geld overmaken. Zit hier nog iets achter i.v.m. oplichting of fraude?

Je moet natuurlijk je adresgegevens delen en de verkoper kan waarschijnlijk wel het rekeningnummer zien, maar wat is het risico daarvan?
Zo heb ik het persoonlijk nog nooit "mogen" meemaken (wel 50/50 afspraken, waarbij ik de helft vooruit betaalde) bij een particulier, maar 'k zie niet zo snel een nadeel voor jou als koper...dus ik zou het absoluut gewoon doen op die manier.

verder zou ik wel voorstellen dat hij de spullen verzend met "ontvangstbevestiging", zodat je later geen gezeur krijgt als het onverhoopt toch niet bij je zou aankomen...terwijl hij (worst case scenario) gaat beweren dat je het wel degelijk moet hebben gehad.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robert

Quote from: Dynky on August  9, 2014, 06:24:06Zo heb ik het persoonlijk nog nooit "mogen" meemaken (wel 50/50 afspraken, waarbij ik de helft vooruit betaalde) bij een particulier, maar 'k zie niet zo snel een nadeel voor jou als koper...dus ik zou het absoluut gewoon doen op die manier.

verder zou ik wel voorstellen dat hij de spullen verzend met "ontvangstbevestiging", zodat je later geen gezeur krijgt als het onverhoopt toch niet bij je zou aankomen...terwijl hij (worst case scenario) gaat beweren dat je het wel degelijk moet hebben gehad.

Ik zou ook voorgesteld hebben om af te leveren met ontvangstbevestiging.
Het zou verstuurd worden via DHL (met totale waarde verzekerd uiteraard).

donaldk

Overigens die ardoo advertentie bestaat anderhalf jaar later nog steeds.

RCduck7

Quote from: donaldk on August 10, 2014, 06:08:13
Overigens die ardoo advertentie bestaat anderhalf jaar later nog steeds.
En dit topic ook, wist ik niet. maar niemand reageert als je mailt voor de versterker. Dus kan je ook niet opgelicht worden.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.