beste 3D projetor

Started by felix01, February 17, 2013, 16:32:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

felix01

beste forumleden,,

welke zijn op dit moment de beste 3D projectors,voor een redelijk budget?
liefst met lensshift.

mvg
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

home@the movies

Quote from: felix01 on February 17, 2013, 16:32:47
beste forumleden,,

welke zijn op dit moment de beste 3D projectors,voor een redelijk budget?
liefst met lensshift.

mvg

Afhankelijk van wat je een redelijk budget noemt zal je bij de BenQ W1070 uitkomen denk, zij het weliswaar met een zeer beperkte lensshift. 890 euro

Anders de Epson TW8100 zij het wel een stuk duurder dan bovenstaande maar met zeer ruime lensshift mogelijkheden.

Groeten
Werner

felix01

#2
dacht aan een budget van +/-2000;al wil ik mij hier ook niet op vastpinnen.
heb nu epson tw3200 ,moet dus wel lieftst een upgrdade zijn tov mijn oude projector!
grtz
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

home@the movies

Quote from: felix01 on February 17, 2013, 17:01:36
dacht aan een budget van +/-2000;al wil ik mij hier ook niet op vastpinnen.
heb nu epson tw3200 ,moet dus wel lieftst een upgrdade zijn tov mijn oude projector!
grtz

De lensshift is een beetje de spelbreker hier, de Epson TW6100 is een leuke projector maar zonder shift. Als je 2000 euro kan betsteden zou ik je aanraden nog heel even door te sparen en voor de TW8100 gaan, dat is tov je 3200 een mega stap voorwaarts zowel in 2D als 3D.

Groeten

felix01

is de epson 8100 reeds uit?zoveel info vind ik daar nog niet over.

grtz
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

home@the movies

Quote from: felix01 on February 17, 2013, 20:42:24
is de epson 8100 reeds uit?zoveel info vind ik daar nog niet over.

grtz

Is al een hele tijd op de markt en zowat de best verkopende projector, hier staat een review van mij http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128532.0

In wezen dezelfde projector als de TW9100 maar er zitten geen 3D brillen mee in de doos, deze dienen afzonderlijk worden gekocht.

DisTreSs

Op AVS gaat het tegenwoordig voornamelijk om de entry-level JVC en Sony en de (consumer) high-level Epson als het over goede maar betaalbare HT projectoren gaat die in dezelfde prijscategorie zitten. De Panasonic mag je onder dezelfde noemer als Epson plaatsen aangezien Panasonic de Epson panelen gebruikt, alleen worden ze op dit moment niet zo heel hoog meer aangeschreven in vergelijking.

Dat gezegd zijnde, is er helaas nog steeds geen perfecte oplossing als je zowel in 2D als 3D het beste wil bereiken.

In grote lijnen komt het er hier zowat op neer:

Wil je absoluut crosstalk-vrije 3D -> kies dan resoluut voor een DLP. Je zal dan wel in de meeste gevallen met een beperkte lensshift worden geconfronteerd, zal vrede moeten nemen met lage contrastwaarden en als je nog niet weet of je last hebt van RBE is het altijd aangewezen om de projector eerst in levende lijve te bekijken. Maar het is tot op heden dus nog steeds de enige manier om crosstalkvrije 3D te hebben.

Wil je 3D met het meeste lichtopbrengst en zeer goede crosstalk, ga dan voor de Sony of Epson. In beide gevallen wordt er gewerkt met een dynamische iris, dus ga na of je niet gevoelig bent voor 'pompend' beeld waar je fluctuaties in lichtintensiteit kan waarnemen. Onthou ook dat er op dit moment geen projector is met dynamische iris die hiervan gebruik kan maken in 3D modus. Projectoren die voor een goede contrastwaarde afhangen van die dynamische iris, vallen in 3D dus terug op hun lagere, niet-dynamische contrast. Epson en Sony zitten in elkaars buurt qua contrast en dus is kiezen tussen deze 2 iets moeilijker. Onderscheid kan dus beter gemaakt worden op andere zaken zoals bvb het feit dat Sony slechts over manuele bediening beschikt voor zoom e.d. De Epson had vorig jaar dan weer een luidere dynamische iris, ik weet niet hoe het dit jaar gesteld is.

Wil je, naar mijn mening, nog steeds over de beste 2D prestaties beschikken maar daarnaast ook over een goed 3D beeld, dan zou JVC bovenaan je lijstje moeten staan. Het contrast van zelfs de entry-level JVC's is zodanig hoog, dat indien je goede zwartwaarden belangrijk vindt, je moeilijk naast de JVC kan. In 3D zijn de prestaties nog steeds heel goed te noemen alleen zijn de JVC's iets donkerder dan de concurrentie. De eerste generatie (X3/RS40) had nogal wat klachten op dat gebied maar dat is er stelselmatig (met de X30/RS45 en nu de X35/RS46) op vooruit gegaan. Het geluid van de ventilator in de JVC's kan in hoge lamp modus en bij stille scenes (afhankelijk van de plaatsing van de projector) wel hoorbaar zijn.

Voor jouw budget denk ik dat je zeker vooruitgang zal kunnen boeken tov je huidige projector. Aan jou de keuze waar je de voorkeur aan geeft ;)
Suc6 zou ik zeggen! :D





felix01

bedankt voor alle reakties!!
grtz
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mediasluis

Wat nog als aanvulling meegenomen kan worden, is dat de Sony HW50 zijn Motion Enhancer kan gebruiken tijdens 3D.
Dit is een enorme plus vind ikzelf, omdat het beeld hierdoor wat rustiger word.
Het is gewoonweg wonderlijk om te zien dat de kwaliteit van het beeld dit jaar net zo mooi is in 3D als in 2D.

Gaat het je alleen om films kijken in 3D, of doe je misschien ook aan 3D fotografie?
Zelf demonstreren we namelijk ook vaak onze zelfgemaakte 3D foto's.

Ik wens je veel succes met je beslissing.
Bij twijfel zou ik zeggen,... ga het gewoon eens bekijken.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

felix01

beamer moet voornamelijk dienst doen om films te bekijken.Alhoewel ik ook wel bezig ben met fotografie is 3D fotografie nog onbekend terein voor mij.
Natuurlijk voor alles is een eerste keer.
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Jeroen van Ooijen

Ik ga toch voor een optoma HD3300 superbeeld!

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

sentinall

Ik denk dat de beste koop de benq w1070 is... Waarom? De technieken gaan zo snel dat je waarschijnlijk over 3 jaar weer iets nieuws wilt. Die 800 euro die de projector nu kost doet dan niet zo'n pijn t.o.v een projector die veel duurder is en de reviews van de benq zijn lovend.

DTS-ES-Extreme

Quote from: DisTreSs on February 19, 2013, 21:17:30
Op AVS gaat het tegenwoordig voornamelijk om de entry-level JVC en Sony en de (consumer) high-level Epson als het over goede maar betaalbare HT projectoren gaat die in dezelfde prijscategorie zitten. De Panasonic mag je onder dezelfde noemer als Epson plaatsen aangezien Panasonic de Epson panelen gebruikt, alleen worden ze op dit moment niet zo heel hoog meer aangeschreven in vergelijking.

Dat gezegd zijnde, is er helaas nog steeds geen perfecte oplossing als je zowel in 2D als 3D het beste wil bereiken.

In grote lijnen komt het er hier zowat op neer:

Wil je absoluut crosstalk-vrije 3D -> kies dan resoluut voor een DLP. Je zal dan wel in de meeste gevallen met een beperkte lensshift worden geconfronteerd, zal vrede moeten nemen met lage contrastwaarden en als je nog niet weet of je last hebt van RBE is het altijd aangewezen om de projector eerst in levende lijve te bekijken. Maar het is tot op heden dus nog steeds de enige manier om crosstalkvrije 3D te hebben.

Wil je 3D met het meeste lichtopbrengst en zeer goede crosstalk, ga dan voor de Sony of Epson. In beide gevallen wordt er gewerkt met een dynamische iris, dus ga na of je niet gevoelig bent voor 'pompend' beeld waar je fluctuaties in lichtintensiteit kan waarnemen. Onthou ook dat er op dit moment geen projector is met dynamische iris die hiervan gebruik kan maken in 3D modus. Projectoren die voor een goede contrastwaarde afhangen van die dynamische iris, vallen in 3D dus terug op hun lagere, niet-dynamische contrast. Epson en Sony zitten in elkaars buurt qua contrast en dus is kiezen tussen deze 2 iets moeilijker. Onderscheid kan dus beter gemaakt worden op andere zaken zoals bvb het feit dat Sony slechts over manuele bediening beschikt voor zoom e.d. De Epson had vorig jaar dan weer een luidere dynamische iris, ik weet niet hoe het dit jaar gesteld is.

Wil je, naar mijn mening, nog steeds over de beste 2D prestaties beschikken maar daarnaast ook over een goed 3D beeld, dan zou JVC bovenaan je lijstje moeten staan. Het contrast van zelfs de entry-level JVC's is zodanig hoog, dat indien je goede zwartwaarden belangrijk vindt, je moeilijk naast de JVC kan. In 3D zijn de prestaties nog steeds heel goed te noemen alleen zijn de JVC's iets donkerder dan de concurrentie. De eerste generatie (X3/RS40) had nogal wat klachten op dat gebied maar dat is er stelselmatig (met de X30/RS45 en nu de X35/RS46) op vooruit gegaan. Het geluid van de ventilator in de JVC's kan in hoge lamp modus en bij stille scenes (afhankelijk van de plaatsing van de projector) wel hoorbaar zijn.

Voor jouw budget denk ik dat je zeker vooruitgang zal kunnen boeken tov je huidige projector. Aan jou de keuze waar je de voorkeur aan geeft ;)
Suc6 zou ik zeggen! :D
300% met je eens

hdnoob

DLP geeft crosstalk-vrij beeld? Ligt dat niet meer aan de film zelf? Ik kijk al een paar keer dezelfde films in de bios als op mijn projector en zie eigenlijk hetzelfde effect. Verschil is dat ik thuis wat meer kan tweaken.

larsonator

Quote from: hdnoob on July 26, 2014, 00:12:37
DLP geeft crosstalk-vrij beeld? Ligt dat niet meer aan de film zelf? Ik kijk al een paar keer dezelfde films in de bios als op mijn projector en zie eigenlijk hetzelfde effect. Verschil is dat ik thuis wat meer kan tweaken.
DLP is het beste qua beamer voor 3D!
waar jij op doelt zijn geen echte 3D-films. maar conversies. En die zien er altijd beroerd uit.
op onderstaande link kan je zien welke films 'echt' 3D zijn, en welke nep (!):
http://realorfake3d.com/

squeek

Quote from: larsonator on December 29, 2014, 15:19:03
DLP is het beste qua beamer voor 3D!
waar jij op doelt zijn geen echte 3D-films. maar conversies. En die zien er altijd beroerd uit.
op onderstaande link kan je zien welke films 'echt' 3D zijn, en welke nep (!):
http://realorfake3d.com/

Sorry, maar echt niet mee eens. Conversie kan even goed of zelfs beter zijn dan een 'echte' gefilmde 3D film. Pacific rim, the avengers, transformers 3.... Zijn conversies en op verschillende fora als beste 3D vermeld in topics. Ik heb ook een reeks echte 3D films in bezit die niet om aan te kijken zijn. Dus die theorie gaat echt niet op.

Qua DLP ben ik wel overtuigd dat dit een mooi 3D beeld geeft, maar die instapmodellen zijn geen upgrade tov zijn tw-3200 lijkt me.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |