Electrisch Projectiescherm en kast (nieuwe foto's)

Gestart door Leonard Shelby, december 28, 2003, 12:49:40

Vorige topic - Volgende topic

R

Het mooi gedaan zeg. Dat is echt een uitvinding. Ik denk dat je blij bent dat het klaar is, of niet? Dit lijkt me geen gemakkelijke klus geweest.

Jinsu

Hoi,

Dat ziet er echt prachtig uit, petje af ;) .

* Als dat geen WAF van 99% heeft weet ik het niet :) .

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

VlisChris

Dat ziet er inderdaad heel netjes uit :) Veel plezier met kijken gewenst, al zal dat wel lukken denk ik :D (je mist je center niet?)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Leonard Shelby

Thanks voor de veren ;D, ben zelf ook best wel trots...

CiteerSullivan: Nog een vraagje. Dit is ook met automatisch masking. Dus als je scherm minder hoog moet zijn. gaat het scherm iets lager en je voorplaat iets omhoog. Met andere worden het midden van het  scherm blijft altijd om dezelfde hoogte?

Wat voor projector gebruik je?

Waarom niet precies dezelfde center als je fronts (ik zie volgens mij een basspoortje aan de voorkant)?

Yep elektrische masking. Het projectiescherm kan omhoog en naar beneden en verzorgd de boven maskering het voorste paneel het zelfde voor de ondermaskering. Dit kan dus vanaf de bank geregeld worden met de afstandbediening.

Ik heb een Epson TW10 aangeschaft. Voor mij de mooiste projector in zijn prijsklasse. Zo gauw de DLP's met Mustang paneel in mijn prijsklasse komt ga ik inruilen 8)

Center wordt de zelfde als mijn fronts. Was ik eerst niet van plan omdat hij ondanks zelfbouw toch al gauw een halve projector kost. Maar ik kon heel  goedkoop aan de tweeter komen en toen moest het toch maar. Ik heb alleen de basspoort naar voren gebracht. Er is mij verteld dat ik dat straffeloos kan doen (laag = niet richting gevoelig) Het is in iedergeval beter dan hem achter tegen de muur te laten blazen. Hij wordt ook iets hoger maar dat is alleen uiterlijk. Binnenmaten zijn hetzelfde.

Leonard Shelby

Citaat van: jaco op maart  6, 2004, 17:17:01
Kun jem isschien ook meer info geven over het mechaniek wat de zaak omhoog brengt. Daar ben ik in geintresseerd.

Dank je bij voorbaat.
Jaco

Er staat al behoorlijk wat in het begin van de thread. Ik ben van plan om nog een site de lucht in te gooien met informatie maar het ontbreekt me een beetje aan tijd om dat te doen.
Ik heb wel wat foto's die het misschien iets meer duidelijk maken

De motor komt uit een electrisch bed. Normaal wordt door deze motor het hoofd en voeten eind doormiddel van twee armen omhoog en naar beneden bewogen.
Nu wordt dus het achterste paneel (projectiescherm) omhoog en het voorste paneel naar beneden bewogen.

Er moest wel het 1 en ander aan de armen verbouwd worden.

Roep maar als je nog vragen hebt

Leonard Shelby

Citeersark: Ik hoop dat je nog wat ruimte hebt voor wat extra veren in je ...   
Ruimte zat ;D

Citeerruben: Ik denk dat je blij bent dat het klaar is
Zeker weten :P

CiteerWhistler: Als dat geen WAF van 99% heeft weet ik het niet
Mijn vrouw heeft inderdaad besloten nog een paar jaartjes aan ons huwelijk te plakken dus ik geloof dat ze tevreden is ;)

Citeerchristiaan sauer: je mist je center niet?
Ja wel, maar ik ben nog zo onder de indruk van het beeld dat ik daar nog wel even mee kan leven. 8)

Erik van Voorst (in memoriam)

Scherm der Schermen...... 8) 8) 8)

En Passant zag ik ook nog fff een center..ook zelfbouw?...top!!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jaco

Citaat van: Leonard Shelby op maart  6, 2004, 19:42:45
Er staat al behoorlijk wat in het begin van de thread. Ik ben van plan om nog een site de lucht in te gooien met informatie maar het ontbreekt me een beetje aan tijd om dat te doen.
Ik heb wel wat foto's die het misschien iets meer duidelijk maken

De motor komt uit een electrisch bed. Normaal wordt door deze motor het hoofd en voeten eind doormiddel van twee armen omhoog en naar beneden bewogen.
Nu wordt dus het achterste paneel (projectiescherm) omhoog en het voorste paneel naar beneden bewogen.
Er moest wel het 1 en ander aan de armen verbouwd worden.

Roep maar als je nog vragen hebt
Nu snap ik hem beter. De motoren lopen ook sychroon neem ik aan, of stuur je ze beide afzonderlijk aan ? Volgens mij moet het oog goed gaan als het sychroon loopt, want het beeldmidden zou dan gelijk moeten blijven. Slim gedaan.
Ze hebben natuurlijk ook genoeg kracht, want een bodem+matras+persoon "optillen" zal wel zwaarder  zijn dan het scherm en voorzetplaat.

En je hebt gelijk, ik heb de complte thread nog eens nagelzen, en je had het wel al duidelijk omschreven. Echter deze foto verduidelijkt het voor mij nog meer, hopenlijk ook voor anderen.

Jaco
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Leonard Shelby

Citaat van: Erik van Voorst op maart  6, 2004, 20:30:03
Scherm der Schermen...... 8) 8) 8)

En Passant zag ik ook nog fff een center..ook zelfbouw?...top!!!

Ik ben ontroerd.....het compliment der complimenten van de godfather der zelfbouwers 8)

Sullivan

Hi,

Nog even een vraagje. Zijn dat de Reference A4 speakers met scan-speak drivers? Ben je er tevreden over?

mvg,
Frank

Leonard Shelby

Citaat van: Sullivan op maart  6, 2004, 21:12:20
Hi,

Nog even een vraagje. Zijn dat de Reference A4 speakers met scan-speak drivers? Ben je er tevreden over?

mvg,
Frank

Nee het zijn de Reference Monitors, de iets grotere broertjes van de A4. Wel met Scan Speak units (andere als de A4). Ik vond het laag wat mager bij de A4's en het hoog mooier/gedetailleerder bij deze. (langleve de Scan Speak Revelator tweeter  8))
Dat laag van de A4's kan je voor HT wel oplossen met een Sub, maar voor muziek vind ik dat geen optie.

Ik ben in ieder geval erg tevreden met deze. Vooral in muziek een hele mooie neutrale speaker, voor HT wil je soms misschien iets meer 'enthousiasme'

Leonard Shelby

Citaat van: jaco op maart  6, 2004, 20:48:37
Nu snap ik hem beter. De motoren lopen ook sychroon neem ik aan, of stuur je ze beide afzonderlijk aan ? Volgens mij moet het oog goed gaan als het sychroon loopt, want het beeldmidden zou dan gelijk moeten blijven. Slim gedaan.
Ze hebben natuurlijk ook genoeg kracht, want een bodem+matras+persoon "optillen" zal wel zwaarder  zijn dan het scherm en voorzetplaat.

En je hebt gelijk, ik heb de complte thread nog eens nagelzen, en je had het wel al duidelijk omschreven. Echter deze foto verduidelijkt het voor mij nog meer, hopenlijk ook voor anderen.

Jaco

Ik kan beide motoren tegelijk maar ook apart bedienen. Soms zit je met de ondertiteling in de zwartebalk onderin dus dan is dat wel makkelijk (onder iets lager houden)

Ik ga de boel nog aansturen met X10 via mijn Pronto zodat ik een soort voorgeprogrameerde standen heb.

diceman

Zo dat ziet er goed uit zeg :o 8)

Waar een Auping motor wel niet allemaal goed voor is  ;).

Zou er patent op vragen voordat een ander het doet ;D

Een filmje ervan zou inderdaad leuk zijn als het scherm omhoog komt.

marz01

de oplossing voor velen huiskamers denk ik 8)
ziet er zeer netjes uit hoor.

Er is nog plaats voor je tv op een van de meubels zie ik (met een kleine aanpassing) of tv in het midden en center op zijn kant ;)

Maar ik neem aan dat de tv in hoek moet ;D
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Sullivan

Citaat van: Leonard Shelby op maart  6, 2004, 21:41:38
Nee het zijn de Reference Monitors, de iets grotere broertjes van de A4. Wel met Scan Speak units (andere als de A4). Ik vond het laag wat mager bij de A4's en het hoog mooier/gedetailleerder bij deze. (langleve de Scan Speak Revelator tweeter  8))
Dat laag van de A4's kan je voor HT wel oplossen met een Sub, maar voor muziek vind ik dat geen optie.

Ik ben in ieder geval erg tevreden met deze. Vooral in muziek een hele mooie neutrale speaker, voor HT wil je soms misschien iets meer 'enthousiasme'

[off-topic]
Hi,

Waarom ik A4 zei weet ik even niet, maar ik bedoelde inderdaad de Reference Monitor.  ::)
Als je achter ook deze Reference Monitor hebt, heb je deze dan wel eens als center gebruikt om te testen. Klopte het beeld, ondanks dat de speaker niet symmetrisch is? Heb je hem ook wel eens neer gelegd?

mvg,
Frank
[/off-topic]

thommy

Hi LS,

Ingenieus is het enige woord dat bij me opkomt 8)

Ik blijf me steeds verbazen tot wat iemand in staat is, merk ik steeds omdat ik altijd vraag om me het eindresultaat van het DHZ scherm te laten weten. Hier gaat steeds veel denkwerk aan vooraf.
Laatst nog, iemand had een zeer mooi maskingsysteem ontworpen met een vast scherm 8)

Ode aan de echte DHZ'ers!

Nog veel plezier en kijkgenot gewenst...

Mvgr
Yves.

MarcoV

een bijzonder mooie en sjieke oplossing, petje af!  ;)

Marco

OscarTango

Weeeeer een lof-post ?...yep ;D

Je zou dit in een ontwerp moeten gieten en op bestelling maken...ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die dit willen. Petje af !

Ook het meubel zelf, sjiek gedaan...
OT
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Doerak

Citaat van: OscarTango op maart  7, 2004, 22:11:24
Je zou dit in een ontwerp moeten gieten en op bestelling maken...ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die dit willen. Petje af !

Arme jongen  ;)
Hij heeft al een bed gesloopt voor de motor.
Jij wilt hem op een strozak laten slapen zeker  ;D

OscarTango

hehe...zo had ik het niet bekeken ::) ;D, maar je moet zo'n beddemotor toch ook los kunne krijgen, niet ? of iets dergelijks...

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Jeroen.

Onwijs.

Toen ik voor het eerst de 3d schets zag, had ik zo iets van hù?
Maar nu het zo af is wow.

Snel maar patent aanvragen op het Shelby Scherm met Thommy Doek ;D

SiR-ROUND

Mooie oplossing hoor voor in de huiskamer. Top!

Mooie speakers ook en verstandig om de center hetzelfde te nemen... Surrounds btw ook?

tekke

Hallo Leonard,

Dit word wel een hele grote schop aangezien deze post uit 2004 is, maar aangezien ik nog redelijk nieuw ben hier wilde ik toch even mijn complimenten maken voor dit waanzinnige ontwerp !! :o :o :o :o    ECHT SUPER ! ! !

Zeker die toepassing van een beddemotor heel ingenieus!

Ik loop al maanden te dubben hoe ik mijn projectiescherm ga combineren met mijn LCD-scherm zonder het projectiescherm altijd in beeld te moeten hebben. Ik heb al veel verschillende ontwerpen gemaakt. Allen met toepassing van een Rolscherm omdat dat de enigste optie leek. Terwijl ik weet dat een vast spanscherm in principe gewoon het beste is. Bovendien wilde ik ook direkt automatische maskering hebben want ik heb bij een zelfbouw projekt altijd zoiets van als je t dan toch zelf doet moet je t gelijk goed doen.

Jou idee heeft mij enorm geholpen en ik ga het belangrijkste gedeelte in mijn eigen ontwerp verwerken. Alleen zal ik het dan nog gaan uitbreiden zodat mijn LCD-scherm automatisch meezakt naar beneden. Ik zal om die reden waarschijnlijk ook geen bedmotor gebruiken.

Als ik het helemaal uitgewerkt heb zal ik hier een nieuw draadje van posten.

Groeten Tekke
Woonkamer
Panasonic: TX-P42G10E (Gecalibreerd door Frank) | ThemeScene HD700  | ONKYO PR-SC886  | ARCAM FMJ P7  | Denon DVD-3800BD  | Sony PS3  | HDX-1000  | B&W DM603s3 / DM601s3 / LCR60s3 | Canton Sub
Slaapkamer
Sony KDL-32MRX1 / BDP-S550