Bi-ampen Marantz SR7007

Started by Marco66, February 11, 2013, 16:17:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Krijg deze week mijn SR7007 binnen, deze heeft de mogelijkheid de back channels te gebruiken om de fronts te biampen.
Nu heb ik tannoy reference biwire kabels met aan de versterker zijde 2 tulpen per kabel en aan de speakerzijde 4.
Kun je nu de kabels aansluiten op de versterker met 1 tulp in de front  en de ander in de back en dan uiteraard 1 in de plus en de ander in de min? Of moet je ook aan de versterkerzijde vier aansluitingen maken?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

RalphH

Zoals je het schetst, heb je voor de hele setup aan de versterkerzijde 3 kabels nodig (+ linkerfront, + rechterfront + en - van 1 van de 2) en je hebt er maar 2.
Bi-ampen doe je door hoog en laag op aparte versterkergedeeltes aan te sluiten. Bovenstaande misschien wel werken, maar als je gaat bi-ampen zou het toch mijn voorkeur hebben om het allemaal correct aan te sluiten --> 4 aders per speaker op de versterker dus.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Exxar

Je moet de kabel aanpassen van 2 naar 4 stekkers.
Kijk even op de website van Marantz zelf, daar kun je de handleiding wel downloaden.