Verschillen portable audio-spelers?

Started by Martinwill, February 11, 2013, 08:29:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martinwill

Omdat ik in de markt ben voor een nieuwe hoofdtelefoon zit ik ook te kijken naar de bron(mp3-speler). Ik heb geprobeerd hier via  :google: uit te kunnen komen maar dat is me helaas niet gelukt. Op dit moment heb ik een ipod video waar ik redelijk tevreden mee ben. Nu ben ik nieuwsgierig of er verschillen qua geluid zitten tussen de ipod video, ipod touch, ipad, iphone en eventueel andere mooie mp3 spelers qua geluid. Is het verschil tussen de verschillende spelers te horen bij dezelfde track en dezelfde hoofdtelefoon?
Het gaat mij puur en alleen om de muziek dus alle andere mogelijke functies die op het apparaat zitten zijn voor mij overbodig. Heeft het nut om verder te kijken naar een vervangend en beter apparaat dan mijn huidige ipod video?
Misschien even handig om te vermelden, de nieuwe hoofdtelefoon wordt waarschijnlijk de B&W P5 of een Shure 840

Jumping Jack

Er zijn zeker verschillen tussen mp3-spelers... De spelers van Cowon zouden qua klank zowat de top zijn (of je moet bereid zijn de Colorfly te kopen)...

Waar ik vooral zou op letten, is de mogelijkheid om lossless-bestanden af te spelen (flac, wav, aac) en de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden dmv sd-kaartjes...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

robr


Martinwill

Cowon had ik inderdaad ook al wat van gelezen en ziet er ook interessant uit. Maar stel ik zou voor een ipod touch 3de, 4de of 5de generatie gaan, hoor ik het verschil met mijn huidige ipod video? En hoe zit dit met een ipad 4 of ipad mini tov mijn ipod video?

Jumping Jack

Ik heb gisteren de SanDisk Sansa Clip+ ontvangen (gekocht op Amazon.de, met voorsprong de scherpste prijs, net geen €40 betaald voor de 8Gb versie).

Eerste indrukken tot dusver:
+ geluidskwaliteit is erg goed te noemen (zeker als ik de Shure SRH 840 gebruik, wat dan natuurlijk wel afbreuk doet aan de compactheid), standaardoortjes heb ik nog niet geprobeerd maar verwacht ik ook niet veel van, ik gebruik in-ears van Sony die ik al lange tijd heb liggen...
+ erg compact
+ Flac!
+ uitbreidbaar geheugen (tot 32Gb!)
+ plug and play als massa-opslag

- klein schermpje

Ik heb er de rockbox-software op geïnstalleerd maar ben niet zo onder de indruk, vooral omdat de menu's te druk worden en amper nog leesbaar zijn op het kleine schermpje...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs