Mijn oude speakers wrappen?

Started by marcel1970, February 10, 2013, 14:07:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

Quote from: marcel1970 on February 24, 2013, 16:27:47
Inderdaad was een kleine 80 euro kwijt inc verzending.


Dat is inderdaad geen geld. En dat bespaard je waarschijnlijk ook een hele hoop schuurwerk.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

marcel1970

Quote from: chansig on February 24, 2013, 16:29:30
Wil je daar eens een foto van maken...ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Misschien iets voor mijn eigen speakers...

Gr Hans
Bij deze
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

chansig

Thanks...ik zie dat je wat dat betreft mazzel hebt met hoe je speakers zijn opgebouwd. Nu eerste maar eens afwachten hoe iemand 2 lagen tegen elkaar weet te plakken zonder dat dit opvalt, of juist wel maar dan op een mooie manier.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marco66

Mooi gedaan, heb zelf gewoon matwitte asw cantius 404 gekocht, was sneller  ;D



Bevallen mij ieg prima, zoek nog een setje voor als surrounds!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

marcel1970

Haha ja je hebt gelijk... zelf heb ik deze 2e hands gekocht dus kon de kleur niet kiezen    :nowink:
Later via mp nog een center en rears uit dezelfde serie gevonden.
Mij bevallen ze qua geluid ook erg goed ;)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

marcel1970

Quote from: RubenV. on February 24, 2013, 16:44:36
Dat is inderdaad geen geld. En dat bespaard je waarschijnlijk ook een hele hoop schuurwerk.

Schuren hoeft inderdaad niet. je moet alleen schoonmaken.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

MechanicalAnimal

Quote from: chansig on February 24, 2013, 18:09:10
Thanks...ik zie dat je wat dat betreft mazzel hebt met hoe je speakers zijn opgebouwd. Nu eerste maar eens afwachten hoe iemand 2 lagen tegen elkaar weet te plakken zonder dat dit opvalt, of juist wel maar dan op een mooie manier.

Gr Hans

Met fineer doe je dat als volgt:

je laat de twee lagen elkaar overlappen en met een zeer scherp mes (tekenscalpel oid) snijd je door de dubbele laag heen langs een rechte lat.

daarna trek je de afgesneden stukken van de kast af en heb je een bijna naadloze aansluiting.

Let wel:
1.
met plakplastic/wrap valt dit waarschijnlijk meer op dan fineer met een houtprofiel maar je kunt altijd een proefstukje maken

2.
met het scherpe mes snijd je wel in de originele afwerking van de speaker! Houdt hier rekening mee.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Funfair

#32
Hier een voorbeeld hoe ik mijn subwoofer kast heb beplakt met HPL. Bewust niet tegen elkaar gelegd. Foto 1 is wel een beetje donker.




botsen


wupsie

En hpl is in allerlei kleuren leverbaar, dus ook een betaalbare optie voor mensen die spuiten te duur vinden.
Denk ook aan mooie combi's : mat zwart en oranje :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.