Lipo Audio PSU 12v

Started by Walraven Records, February 8, 2013, 11:36:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Walraven Records

Beste forumleden,

In het kader van DIY heb ik een prangende vraag namelijk hoe krijg ik buitenshuis extreem stabiel 12v uit een pakket parallel geschakelde lipo's van 14.8v. Het maximum benodigde wattage is ongeveer 250 watt en de lipo's leveren samen 15000mAh. Hoewel dit een DIY forum is lijkt mij een standaard oplossing ook wel prettig.

Groeten,
Tobias

Kingpin

Quote from: Walraven Records on February  8, 2013, 11:36:21
Beste forumleden,

In het kader van DIY heb ik een prangende vraag namelijk hoe krijg ik buitenshuis extreem stabiel 12v uit een pakket parallel geschakelde lipo's van 14.8v. Het maximum benodigde wattage is ongeveer 250 watt en de lipo's leveren samen 15000mAh. Hoewel dit een DIY forum is lijkt mij een standaard oplossing ook wel prettig.

Groeten,
Tobias
250W continue is behoorlijk wat, daar heb je een rits aan LiPo's voor nodig wil je het nog een beetje uithouden.
Zet er een regulator tussen met een ontstoringsnetwerkje, dat werkt goed.
Heb hetzelfde gedaan voor een 3A/5V LiPo oplossing.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=120779.msg2128685#msg2128685
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

"Wat" trekt er bij jouw max. 20A dan?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AbZ

Denk dat de TS meer heeft aan auto-accu's.

Kjelt

Quote from: Walraven Records on February  8, 2013, 11:36:21
Beste forumleden,

In het kader van DIY heb ik een prangende vraag namelijk hoe krijg ik buitenshuis extreem stabiel 12v uit een pakket parallel geschakelde lipo's van 14.8v. Het maximum benodigde wattage is ongeveer 250 watt en de lipo's leveren samen 15000mAh. Hoewel dit een DIY forum is lijkt mij een standaard oplossing ook wel prettig.

Groeten,
Tobias
Je kunt bij 250W nog geen uur draaien dan?
Maar goed ik zou eens kijken naar de oude schema's van spanningsstabilisatie mbv bv een 7812 of een mooiere referentiespanning die een hele rits power eindtransistoren aanstuurt gevolgd door een flinke elco bank. Als je meer dan 1 verbruiker hebt en dus bv 3x 7Ampere wilt hebben dan zijn er (dure) kant en klare spanningsstabilisatoren die met voldoende koeling 10 Ampere kunnen leveren. Ik zou wel alles even zekeren met name de accu's want die kunnen zeer slecht tegen kortsluiting  ;)

marcelvandekamp

Denk je bij lipo's wel aan de gevaren bij opladen (brand). Heb meegewerkt aan de ontwikkeling van een mobiel meetapparaat. De klant kwam ook met lipo's aanzetten. (vooral omdat ze zo licht waren). Na een wat uitgebreider onderzoek is hier toch maar van afgezien. Onbewaakt opladen wordt afgeraden!
met vriendelijke groet,

marcel