Spollie's subwoofer project

Started by Spollie, February 6, 2013, 15:29:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spollie

Quote from: cine(d)rama on February 16, 2013, 09:51:00
Hallo .

Ik weet niet of het aan mijn pc ligt maar ik zie geen foto,s ?

Gr Andre

Sorry, ik had rechtstreeks gelinkt naar mijn skydrive, ik dacht dat dat wel zou werken, maar blijkbaar niet dus :(

Je zou nu wel foto's moeten zien :D

Martijnst1990

Ziet er goed uit hoor! Lekker bezig, ben benieuwd hoe hij speelt :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


cine(d)rama

Strak gezaagd idd .

Apparte kamer voor de amp  O0

Mooi werk zo .

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Spollie

Zo, hij zit in elkaar. Zojuist de eerste korte luistersessie gehouden en de eerste indruk is goed! Hij speelt duidelijk een stuk strakker dan mijn vorige (gepoorte) subwoofer, zonder daarbij in te leveren op volume of diepgang.

Ik heb nog wel een vraag over het monteren van de driver: wat voor soort schroeven kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik heb nu universele schroeven van 35mm lang, maar ik krijg deze niet zo strak als ik zou willen.

Binnenkort eens gaan nadenken over de afwerking. Hieronder nog een paar foto's van hoe het er nu bij staat:




Flavio

Quote from: Spollie on February 16, 2013, 15:51:03
Ik heb nog wel een vraag over het monteren van de driver: wat voor soort schroeven kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik heb nu universele schroeven van 35mm lang, maar ik krijg deze niet zo strak als ik zou willen.

Ik gebruik altijd inslagmoeren en inbusbouten. Dan kan je de woofer zo veel als je wil demonteren en monteren en altijd weer goed strak vastzetten.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

morca

Gaaf man,mooie set ook trouwens  :thumbs-up:
De plaatsing is ook lekker in de hoek,heb je een beetje cornergain.
Hij staat er nu al bijna mooi bij  :)

Pas je ook al dsp toe? Hij klinkt al lekker strak lees ik,eigenschap van  JLaudio in een niet te grote kist.
Nou dat word filmpje kijken vanavond denk ik,have fun  :popcorn:

eMVe

Dat ziet er al goed uit, gefeliciteerd! Kleurkeuze lijkt me niet zo moeilijk. . .

Spollie

Quote from: morca on February 16, 2013, 16:40:11
Gaaf man,mooie set ook trouwens  :thumbs-up:
De plaatsing is ook lekker in de hoek,heb je een beetje cornergain.
Hij staat er nu al bijna mooi bij  :)

Pas je ook al dsp toe? Hij klinkt al lekker strak lees ik,eigenschap van  JLaudio in een niet te grote kist.
Nou dat word filmpje kijken vanavond denk ik,have fun  :popcorn:

Thanks!

Ik pas nog geen dsp toe, misschien moet ik toch maar de mini-dsp van Flakkees overnemen :P Maar ik zit eigenlijk al over mijn maandbudget heen ::) Ik ga ook nog even spelen met de equalizer van de plate amp.

Quote from: eMVe on February 16, 2013, 16:52:35
Dat ziet er al goed uit, gefeliciteerd! Kleurkeuze lijkt me niet zo moeilijk. . .

Hoogglans zwart is het mooiste uiteraard, maar ik weet niet of dat rechtstreeks op het MDF gespoten kan worden? Ga je dan geen naden zien?

morca

Bij die mini dsp hoort ook een meetset ,anders kan je de dsp miet instellen,of zien wat je moet gaan stellen.
Wel top dat hij nu al zo bevalt  :)

Eq van de plate,kan je ook dempen toevallig? of alleen boosten.
Vaak is er een roommode rond de 50 hz die zou je op kunnen zoeken.
Maar denk alleen dat de plate niet kan dempen.

Als je gaat boosten 30 hz of lager,dan trek je je afval omhoog ,even bij gebrek aan beter,want liever boost ik niet.
En niet teveel boosten,en hem dan goed opendraaien eerst op normaal volume kijken wat ie bij de hele lage stukje,s doet.

Have fun  :thumbs-up:   :music:


Spollie

Quote from: morca on February 16, 2013, 23:15:01
Ik heb je toegevoegd aan de DIY database,wat waren je kosten ong totaal? Als ik vragen mag  ;)

Cool, dat is geen probleem. Mijn kosten waren ongeveer 450 euro, maar dat is nog exclusief afwerken van de kist.


Spollie

#39
Quote from: morca on February 17, 2013, 00:34:34
Was die plate niet duur,was het een nieuwe?
Ga je hem heel mooi afwerken,ben benieuwd.

Plate was 200 euro (tweedehands), driver was 175 euro (tweedehands), hout was 50 euro en dan nog 25 euro voor schroeven, lijm, bekabeling en dergelijke.

Ik wil hem eigenlijk in hoogglans zwart laten spuiten, maar ik weet nog niet of dat zomaar kan op het MDF? Of moet er eerst nog een dunne laag extra MDF omheen om de naden netjes weg te werken? Wil sowieso eigenlijk wel afgeronde hoeken hebben.

morca

Ik vind de afgeronde hoeken bij mij juist niet mooi,spuiten en alle verf moet je voorbehandelen.
Wil je het echt mooi maken,2K spuitplamuur voor hout(mdf) als grondverf.

mijkie

Vind een afgeronde kant ook nooit zo mooi, mijn volgende sub krijgt een vellingkant, een 45gr hoek ter grote van de buitenste laag mdf, als hij dan evt. Barst, is dat precies op een hoek en dat zie je bijna niet !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spollie

Vandaag de houtschroeven vervangen door inslagmoeren en bouten, dit werkt een stuk beter merk ik wel. Driver en plate amp zitten nu muurvast en ik kan ze gemakkelijk weer eruit halen zonder alles dol te draaien. ;D

Volgende stap wordt alles glad plamuren en schuren. Ik zit er aan te denken om hem te laten wrappen, iemand hier ervaring mee?

RubenV.

Dat ziet er al netjes uit, volgmodus aan.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

morca

Hoe bevalt hij Spollie na een weekje spelen.
Wel goed zeker?  :music: lekker strak ,veel power.
Heb je al dsp toegepast,dat laat hem pas echt brullen/grommen  :)

Spollie

Quote from: morca on February 23, 2013, 20:10:43
Hoe bevalt hij Spollie na een weekje spelen.
Wel goed zeker?  :music: lekker strak ,veel power.
Heb je al dsp toegepast,dat laat hem pas echt brullen/grommen  :)

Bevalt zeker goed ja, heb alleen nog niet zo veel kunnen kijken. Gisteren The Matrix weer eens opgezet, daar zit niet zo veel laag in, maar klonk toch nog wel aardig op sommige momenten. De HT demo disc doet het helaas niet op mijn mediaspeler :(

Ik heb nog geen DSP toegepast, ben aan het kijken voor een andere receiver met Audyssey XT32, maar ik kom mijn eigen receiver niet voor een normale prijs kwijt. Misschien toch maar dat setje van Flakkees kopen.. ik ga hem morgen eens een PM sturen.

cine(d)rama

Quote from: Spollie on February 12, 2013, 20:46:25
OAudio plate amp is binnen:





Nu nog op zoek naar MDF. Is MDF van de Karwei of Gamma goed genoeg? Of moet ik op zoek naar iets sterkers?

Mooie amp man  O0  ;)

Wil ik ook  ::)

Gr Andre  ;D
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Spollie

Dit weekend alles netjes dichtgeplamuurd met MDF plamuur en vervolgens geschuurd, zodat de kist nu helemaal strak is. Volgende stap wordt de afwerking, ik zit zelf te denken aan plasti dip. Eerst een matzwarte laag en vervolgens een glanslaag er overheen. Als het mislukt haal je het er zo weer af 8) Heeft iemand ervaringen met plasti dip?





Spollie

Quote from: morca on March  3, 2013, 16:45:38
Ik heb er geen ervaring mee,ben wel erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

Morgen maar even langs de automat, kijken of ze nog plasti dip hebben. Er schijnt iets te zijn met strengere Europese regelgeving waardoor plasti dip niet meer verkocht kan worden :(