Wilson Audio van 'A' tot 'S' - 22 en 23 februari bij BB&G

Started by garmtz, February 5, 2013, 07:58:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz



Beter Beeld & Geluid presenteert in samenwerking met Audiac een tweedaagse unieke show rondom het topmerk Wilson Audio. Nog nooit kon je zoveel modellen tegelijkertijd beluisteren bij een dealer!

Sinds de Wilson Audio Sophia uitkwam in 2001, heeft het merk de ene uitzonderlijke speaker na de andere uitgebracht. Voor ons was dit model een keerpunt: niet alleen hadden wij nu respect voor de performance, deze bleek voor het eerst ook een meeslepende ervaring te zijn. Met de Sophia 2 en vooral de Sophia 3 werd dit aspect van muzikaliteit steeds verder verbeterd.

Toen wij in 2009 de Sasha W/P - de opvolger van de Watt/Puppy System 8 - voor het eerst hoorden, was het ons duidelijk: dit is heel erg bijzonder... De snelheid, dynamische contrasten, precisie en laagweergave zijn in deze prijsklasse nog steeds uniek en geven een behoorlijke glimp van het kunnen van de grotere MAXX en Alexandria modellen.

Met het dit jaar geïntroduceerde model Alexandria XLF, werd er door Wilson Audio weer een enorme stap gezet. Door een verregaande doorontwikkeling van de Alexandria 2 en gebruik van een totaal nieuwe tweeter, gingen er wederom nieuwe klankwerelden open. Dit opende de weg voor een heel nieuw model, tussen de Sasha en de MAXX in... De Alexia!

Met gepaste trots presenteren wij derhalve samen met Audiac voor het eerst in Nederland dit nieuwe model. Met een voetprint die vergelijkbaar is met die van de Sasha, maar met de tweeter van het topmodel - de Alexandria XLF - en de woofer-configuratie van een Maxx 3, is dit een van de beste luidsprekers geworden in zijn grootte- en prijsklasse.

Om de enorme voordelen van een tijdsgecorrigeerde weergave zelf te ervaren, zullen er demonstraties worden gegeven met de Sophia 3, Sasha W/P en Alexia. Bij ieder model hoger in de serie kan zelf ervaren worden wat een steeds nauwkeurigere tijdscorrectie kan betekenen voor de weergave. Na afloop is er ruim gelegenheid om te spreken met ons en met de importeur onder het genot van een hapje en een drankje.

Wij zullen voornamelijk draaien met elektronica van Mark Levinson. Naar onze mening gaat dit merk een perfecte symbiose aan met Wilson Audio.

Het programma voor de 2 dagen ziet er als volgt uit:

Vrijdag 22 februari
19:00 - Ontvangst
19:30 - Aanvang demonstraties
21:30 - Hapje/drankje
22:30 - Afsluiting

Zaterdag 23 februari
13:00 - Ontvangst
13:30 - Aanvang demonstraties
15:30 - Hapje/drankje
16:30 - Afsluiting

Schrijf je in via [email protected] of bel naar 06 46 22 65 86. Wij zien je graag op een van deze dagen!

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Niet doen Bas, ga er niet heen, als je eenmaal dit merk heb gehoord word je erg ongelukkig met je Harbets. Dit zijn zo'n goede speakers....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

garmtz

Quote from: frank2 on February  5, 2013, 12:04:26
Niet doen Bas, ga er niet heen, als je eenmaal dit merk heb gehoord word je erg ongelukkig met je Harbets. Dit zijn zo'n goede speakers....

Hij heeft ze al wel vaker gehoord... :)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Quote from: frank2 on February  5, 2013, 12:04:26
Niet doen Bas, ga er niet heen, als je eenmaal dit merk heb gehoord word je erg ongelukkig met je Harbets. Dit zijn zo'n goede speakers....
Ik heb ze meermalen gehoord en werd juist gelukkiger met mijn Dynaudio's. ;)

Maw topspeakers , het blijft smaak. :yin-yang:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Quote from: Hipster on February  5, 2013, 13:48:33
Ik heb ze meermalen gehoord en werd juist gelukkiger met mijn Dynaudio's. ;)

Maw topspeakers , het blijft smaak. :yin-yang:

Dat yin-yang symbool is op zijn plaats. Vrijwel tegenpolen, beide merken...

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

Gisteren van de Alexia's geproefd en dat smaakt naar meer.... Wow... wat is dit een bijzondere luidspreker.

twani

Quote from: frank2 on February  5, 2013, 12:04:26
Niet doen Bas, ga er niet heen, als je eenmaal dit merk heb gehoord word je erg ongelukkig met je Harbets. Dit zijn zo'n goede speakers....
Hij is in ieder geval al gewend aan "lelijke" speakers :P

drees62

Quote from: bmateijsen on February  5, 2013, 17:22:41
Gisteren van de Alexia's geproefd en dat smaakt naar meer.... Wow... wat is dit een bijzondere luidspreker.

Zeer benieuwd! Ben er bij, samen met 3 muziekvrienden op de zaterdag. Tot dan!

Groet,
André

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

B.J.

oei gaaf, denk alleen dat het lastig wordt om te komen.

bmateijsen

#15
Leuk heren! Tot dan!

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Hifi.nl besteed vanmiddag in hun dagelijkse nieuwsbrief nog eens aandacht aan de komende Wilson Audio show bij ons... Wordt een mooie show, en nog beperkt plaatsen beschikbaar! Dus geef je snel op!

Charlemagne

Count me in, voor zaterdag. Mag ik eigen rips op USB meenemen? Charlemagne
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen

Quote from: Charlemagne on February 18, 2013, 16:56:41
Count me in, voor zaterdag. Mag ik eigen rips op USB meenemen? Charlemagne

Staat genoteerd! Neem maar mee!

Groet,

Bjorn

Bas Akkerman

Joh, het is al weer aankomend weekend! Even met het thuisfront overleggen, maar mijn intentie is langs te komen. Ik laat het nog weten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on February 18, 2013, 17:14:31
Joh, het is al weer aankomend weekend! Even met het thuisfront overleggen, maar mijn intentie is langs te komen. Ik laat het nog weten.

Laat maar weten.... zoals gezegd.. nog beperkt plaatsen, dus snel reserveren!! ;D

Marco66

Heb gister al even mogen ruiken aan de wilsons, wow wat een speakers!
Veel succes met de demos en iedereen die gaat, veel luisterplezier.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

bmateijsen

Quote from: Marco66 on February 20, 2013, 10:08:17
Heb gister al even mogen ruiken aan de wilsons, wow wat een speakers!
Veel succes met de demos en iedereen die gaat, veel luisterplezier.

Marco

En dat is nog maar de Sasha W/P, die hebben we zelf in de winkel staan... De Alexia komt net binnen in 3  kratten ;)

Bas Akkerman

Quote from: bmateijsen on February 20, 2013, 10:11:22
En dat is nog maar de Sasha W/P, die hebben we zelf in de winkel staan... De Alexia komt net binnen in 3  kratten ;)
Audio-apparatuur geleverd in kratten, altijd goed! :thumbs-up: :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten