afstandsbediening Apple-tv, bediend hélaas ook mijn Imac

Started by danny373, February 3, 2013, 12:38:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danny373

Sinds deze week heb ik door mijn Apple verslaving een Apple-tv toegevoegd aan mijn Apple verzameling. Voornamelijk om foto's uit mijn Aperture bibliotheek  weer te geven op mijn tv. Dit werkt dan ook zoals verwacht, maar wanneer ik met de AB door mijn foto's scrol of een andere functionaliteit op Apple-tv dan bediend hij ook de Imac. Heeft iemand enig idee hoe dit uitgeschakeld kan worden. Ik kan bij voorkeuren namelijk niets vinden hierover. :withstupid:

Groet,
Danny
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

mijkie

gebruik je de remote-app van Apple om bijv. itunes van je iMac te streamen naar je Appletv??
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

alexander2


danielo

Quote from: danny373 on February  3, 2013, 12:38:39
Sinds deze week heb ik door mijn Apple verslaving een Apple-tv toegevoegd aan mijn Apple verzameling. Voornamelijk om foto's uit mijn Aperture bibliotheek  weer te geven op mijn tv. Dit werkt dan ook zoals verwacht, maar wanneer ik met de AB door mijn foto's scrol of een andere functionaliteit op Apple-tv dan bediend hij ook de Imac. Heeft iemand enig idee hoe dit uitgeschakeld kan worden. Ik kan bij voorkeuren namelijk niets vinden hierover. :withstupid:

Groet,
Danny

Het zit op een beetje vreemde plek : http://www.youtube.com/watch?v=5tZW3jqWFXA

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danny373

Quote from: mijkie on February  3, 2013, 13:13:50
gebruik je de remote-app van Apple om bijv. itunes van je iMac te streamen naar je Appletv??

Ik gebruik de remote-app en de harmony Touch als AB.

Quote from: alexander2 on February  3, 2013, 13:15:46
Bedoel je dit?

http://support.apple.com/kb/PH11061

Ja

Quote from: danielo on February  3, 2013, 13:17:05
Het zit op een beetje vreemde plek : http://www.youtube.com/watch?v=5tZW3jqWFXA

Daniel.


Bedankt voor jullie input, het is gelukt. Op die plek had ik het inderdaad niet verwacht ;D
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

VlisChris

#5
En door stom toeval denk ik, goh ik kijk eens naar dat linkje, en opeens is het me gelukt om die stomme laptop niet meer uit te laten schakelen na een half uur :P Daardoor ging ik eens kijken of dat bij mij ook zo zat (is overigens iets anders dan in die link), en daar zag ik dat vinkje staan dat ik dus al eeuwen zoek.
Dat was serieus al 3 jaar een frustratie en ik kon er niets over vinden op internet ;) Thanx!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

Quote from: Christiaan S on February  4, 2013, 22:41:46
En door stom toeval denk ik, goh ik kijk eens naar dat linkje, en opeens is het me gelukt om die stomme laptop niet meer uit te laten schakelen na een half uur :P Daardoor ging ik eens kijken of dat bij mij ook zo zat (is overigens iets anders dan in die link), en daar zag ik dat vinkje staan dat ik dus al eeuwen zoek.
Dat was serieus al 3 jaar een frustratie en ik kon er niets over vinden op internet ;) Thanx!

voor beide, er zit een 'zoek' functie in je prefereerde/voorkeuren scherm die is HEEL handig voor dit soort dingen. Deze leid je naar de goeie plek en werkt beter dan je denkt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VlisChris

Ik wist totaal niet op welke zoektermen ik had moeten zoeken. Je bent je er van bewust dat er "ergens" een vinkje aanstaat dat last veroorzaakt, maar in energie heb ik al zitten zoeken en kijken, en daar kon ik niets vinden.
Toen heb ik daarna maar de hoop opgegeven. Gelukkig doet het nu :) (Letterlijk)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Qris

Toch handig om te weten als je een meerdere Apple apparaten in één kamer hebt staan. Hoe vaak begon mijn laptop niet muziek te maken terwijl ik gewoon een film wou starten op de mini  >:D
Captain Obvious