KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Started by Mr.M, January 30, 2013, 21:32:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rusher

Dit topic zal tzt zeker en vast leiden tot een leuke luistershow bij een dealer.... Ik heb nog niet gekeken waar Kharma luidsprekers überhaupt te koop zijn.

Mr.M

#26
Quote from: sultankat on January 30, 2013, 22:27:26
Ik denk dat Maz van verder komt dan België qua roots. En inderdaad, zijn enthousiasme doet me de spelfouten gewoonweg vergeten.
ben half perzisch half filipijns.
**UNDER CONSTRUCTION**

Markus2

Mmm,

Het is denk ik alweer een jaar of 8 geleden dat ik Kharma beluisterd heb, maar ik weet nog wel dat het mij toen serieus kon bekoren.

Veel luistergenot met deze luidsprekers toegewenst Maz.

Groet, Mark


Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Deleted member

Ik heb volgens mij de DB-9 mogen beluisteren bij Rhapsody in Hilversum bij de lancering van de immersion edition van Dark Side...

Die is ook leverancier van Kharma meen ik.

Mooi spul, helaas net buiten budget...
Stereo-fan for life!

Mr.M

#29
Quote from: technative on January 30, 2013, 23:16:58
Ik heb volgens mij de DB-9 mogen beluisteren bij Rhapsody in Hilversum bij de lancering van de immersion edition van Dark Side...

Die is ook leverancier van Kharma meen ik.

Mooi spul, helaas net buiten budget...

hij is ook de enige dacht ik, vandaar dat ik tijdens me zoektocht kharmas nergens ben tegen gekomen.
ze staan nergens in de winkels. alleen bij rhapsody blijkbaar.
het is gewoon een merk die niet overall staat, dus ook redelijk onbekend tussen licht audiofielen.
je moet echt beetje audiofiel zijn wil je het kennen,
**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

Quote from: maz on January 30, 2013, 22:52:43
ben half perzisch half filipijns.

Combi die je niet vaak hoort, even off-topic, maar leg me eens uit waarom je jezelf Perzisch noemt? Is dAT vanwege negatieve klank van de landsnaam? Ik heb het vaker gehoord bij kennissen van me (ook Perzisch) maar heb me dat altijd afgevraagd.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AbZ

#31
Vliegen kan ook alleen op een Perzisch tapijt
:whatsthat: niet op een Iranees vloerkleed.


John Wx

#32
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RubenV.

Dit merk staat bij mij misschien wel op de eerste plaats van merken die ik ooit nog eens wil beluisteren  :inlove: Ik heb hier al zoveel over gelezen, en zoveel eyecandy van gezien dat ik er binnenkort toch maar eens aan moet geloven vind ik  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

sultankat

#34
Quote from: maz on January 30, 2013, 23:22:25
hij is ook de enige dacht ik, vandaar dat ik tijdens me zoektocht kharmas nergens ben tegen gekomen.
ze staan nergens in de winkels. alleen bij rhapsody blijkbaar.
het is gewoon een merk die niet overall staat, dus ook redelijk onbekend tussen licht audiofielen.
je moet echt bweetje audiofiel zijn wil je het kennen,
Volgens de site van Kharma zijn er inmiddels twee dealers bijgekomen: The Art of Living Well in Den Bosch en Puur Audio in Oostzaan.
Voorts weet ik dat A10Audio in Amsterdam nog een fraaie demoset Kharma 1.2 Grand Ceramique in Diamond Black heeft staan uit de serie van vóór de huidige Elegance DB7 en DB9. Uiterst kostbaar, maar onderhandelbaar als demo denk ik zo.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

CZ79

Quote from: AbZ on January 31, 2013, 01:07:10
Vliegen kan ook alleen op een Perzisch tapijt
:whatsthat: niet op een Iranees vloerkleed.

Tja das ook wel weer waar  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mr.M

#36
Quote from: Rusher on January 30, 2013, 22:33:34
Thanks, ja, duidelijk. Interessant.

Dus wel/niet indraaien, afstand tot elkaar, enz.... is belangrijk? Bedoel je dat met onderstaande opmerking tussen haakjes? Maar kennelijk is het gewoon te vinden, een goede plaatsing, dus is het geen issue... Of heb ik wat meer uitleg nodig?
Ik was even bezig om de juiste plaatsing te vInden bij de kharmas,maar als je het vind gebeurt er ineens iets magisch!! Echt
Ik heb WASP , audiofysic speakeraetup toegepast om te kijken hoe en wat maar dat werkt niet bij kharma.
Kharmas zijn echt rechtstralers, en hebben meer ruimter omheen nodig om hun ding goed te doen,
Mijn kamer is +_4 breed en rond 17 lang.
Ze staan bij mij
1.60 m van de achterwand
1.90 M onderling asftand
1.00 m van zijmuur
5 graden toe in.
Ik snap nu waarom peter van kharma zegt : ik doe liever de opstellingen van speakers zelf.want dan hoor je de echte kharma sound.
Hij was ook 2 uur bij mij bezig en gaf een vol uitleg over afstraalgedrag van kharma en wat belangerijk is bij het plaatsen en dat je meteen het verschil hoort als ze op de plek komen.( dan gebeurt er iets aparts.)

Ik zal eens kort uitleggen wat dat aparte is.
Achtegrond wordt stil en zwart,
Solo stukken springen echt uit alsof muzikant een eige wil krijgt.
Stemmen krijgen ineens rilling en trilling,
Oorspronkelijk geluid krijgt een energie waardoor je het idee heb dat je op de volume knop van de AB zit per ongeluk.
Instrumenten worden scherp afgebeeld ipv bundelig!
Het scherpe tweetergedrag en gesis van stemmen vallen weg en alles krijgt een natuurlijk klank.

Dat allemaal door beetje schuiven en doen met DEZELFDE speakers.


Je krijgt ineens een heel ander sound met dezelfde speakers!!!

Daarom vind ik het jammer dat vaak bij luister demonstraties weinig aandacht wordt besteed aan plaatsing, plop wordt een speaker neargezet naast 2 anderen,op ongeveer de juiste plek en ongeveer juiste hoek en de play knopje wordt voor je ingedrukt.
Als ik ONGEVEER de juiste SOUND wou was ik na MEDIA MARKT Daar staan ze ook in een rijtje,veel makkelijker vergelijken, veel goedkoper en ONGEVEER de juiste sound TOCH?

Bij kharma niet! Zij wisten het verachil , en het verachil is wel of geen verkoop.balngerijker nog een slecht eerste indruk en een slecht reclame.Daarom willen ze het liefst in eige hand hebben en niet aan meerdere dealers overlaten.

En dat is hun kracht, zorgen voor de juiste aandacht voor een AUDIOFIEL waardoor je positief feedback geeft en als tevreden audiofiel de deur uitgaat ZONDER IETS op AAN TE MERKEN.

Gr maz



**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: cz79 on January 31, 2013, 00:12:07
Combi die je niet vaak hoort, even off-topic, maar leg me eens uit waarom je jezelf Perzisch noemt? Is dAT vanwege negatieve klank van de landsnaam? Ik heb het vaker gehoord bij kennissen van me (ook Perzisch) maar heb me dat altijd afgevraagd.
We zijn all ruim  5000 jaar perzen en dat blijft zo ongeacht wie op de troon zit.
Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#38
Quote from: AbZ on January 31, 2013, 01:07:10
Vliegen kan ook alleen op een Perzisch tapijt
:whatsthat: niet op een Iranees vloerkleed.
Hij snapt het!
Iraanse kat levert ook weinig op!
Wie wilt nou een in een doek gewikkelde kat?
Haha :tongue2:
**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

Quote from: maz on January 31, 2013, 10:25:58
We zijn all ruim  5000 jaar perzen en dat blijft zo ongeacht wie op de troon zit.
Gr maz

Tuurlijk maar een Irakees noem je toch ook een Irakees en geen Mesopotamiër/Babyloniër?  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

koen1985

ik heb dezelfde speaker dan jou in het zwart glans,heb ze alleen op sdss-stands ipv natuursteen.
En bij de midtoner ook gelijk de tweeter meegenomen .
Zou even kijken of ik een foto kan maken.
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

jan-rotterdam


sultankat

Quote from: maz on January 31, 2013, 10:27:07
Hij snapt het!
Iraanse kat levert ook weinig op!

Maar Iraanse kaviaar weer wel  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

erik s.

de nieuwe luisterruimte is hier nog niet helemaal klaar om de Kharma te showen....
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

Quote from: koen1985 on January 31, 2013, 10:35:46
ik heb dezelfde speaker dan jou in het zwart glans,heb ze alleen op sdss-stands ipv natuursteen.
En bij de midtoner ook gelijk de tweeter meegenomen .
Zou even kijken of ik een foto kan maken.
De sdss stands waren me net iets te duur! 1000 euro!
Ik upgrade liever de tweeter eerst. Dan heb ik alles geupgrade!
En op de marmer vind ik ze heel mooi staan.
**UNDER CONSTRUCTION**

Jumping Jack

Quote from: erik s. on January 31, 2013, 12:07:00
de nieuwe luisterruimte is hier nog niet helemaal klaar om de Kharma te showen....

Ik zie het, nog iets te veel demping...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Quote from: koen1985 on January 31, 2013, 10:35:46
ik heb dezelfde speaker dan jou in het zwart glans,heb ze alleen op sdss-stands ipv natuursteen.
En bij de midtoner ook gelijk de tweeter meegenomen .
Zou even kijken of ik een foto kan maken.

Fotos zou leuk zijn.
Kan ik beetje kijken hoe ze opgesteld zijn!
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: jan-rotterdam on January 31, 2013, 11:03:46
Leuk topic  ;D

Even volgen...

Groeten Jan

Van u ook stadsgenoot.
Fotos zouden leuk zijn.
**UNDER CONSTRUCTION**

koen1985

2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

koen1985

zou vanavond kijken of ik wat scherpere fotos kan maken
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind