KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Started by Mr.M, January 30, 2013, 21:32:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr.M

Aangezien ik per ongeluk deze speakers ben tegen gekomen en geen bekendheid had met deze mooie speaker fabrikant uit eige bodem ga ik eens een kharma toppic beginnen.
Ik vind het raar dat kharma in ned relatief onbekend is, terwijl het in buitenland als ULTRA HIGH END wordt beschouwd.
All deze bekendheid in het  buiteland voor een relatiefklein bedrijf in breda!En ik woon half uur vandaan (rotterdam) en kende het niet eens !!! Totdat ik bij een forumgenoot Ton bert tegen kwam. hij heeft een partij spullen doorheen gechoud in paar jaar tijd waar je U tegen zegt , hij vond de rust in kharma en dat was voor mij toch een bijzonder iets, dat je na hebben van zoveel merken de rust ergens in vindt!

Ik zag de fotos van zijn kharmas en vond ze geweldig uitzien.
In die tijd was ik opzoek naar speakers en had diverse speakers beluisterd.
Dit is de lijst van de speakers die ik gedemod heb...

Dali epicon series varierend van 4 , 7 en 14000.( allemaal zeer slecht)

Harbeth hsl5   €3800(indrukwekkende speaker met een eigen soundkarakter)

Marten firm floor €5900 ( leuk geluid)maar niet wouw

Master 3  , €4000   ( mooie soundstage) maar mist beetje laag.

Vivid audio ,€38000 ( hemel op aarde....)

Marten djengo xl ,€10000 ( prachtig geluid)een van mijn favorieten.

Vector, €8000  ( waardeloos)

Pmc  van 3000 ,6500 en 14000euro   ( die van 6500 had een mooi geluid maar trok mijn aandacht niet)

B&w dimond 802  €  14000 ( mooi geluid maar voor de helft van de prijs heb je vergelijkbaare geluid)

beetje overprised vind ik de 802 in het geluid.maar qua looks wel weer een plaatje om naar te kijken.de 802 hebben we,( ik en leonidas,meedeforumgenoot) beluisterd nadat we naar kharma waren en we waren beide teleurgesteld in de 802 d in vergelijking met kharmas.)

Audio physic tempo 25 ,(3500) voor de prijs zeer goed. Je moet van het geluid houden.

wilson audio sophia 7000 tweedehands ( zeer gedetaild en rustgevend speaker. Je kan uren naar luisteren zonder moe te worden , je kan luisteren totdat je in slaap valt...alleen miste emotie en live beleving op mijn set thuis.)

En als laatst kwam ik de kharmas tegen per toeval.
Ik maakte een afspraak ging zitten en toen de play knop ingedrukt werd wist ik het all!
Dit waren ze!!!! Mijn geluid!
Heb ze thuis laten komen en klonk nogsteeds mooi en meteen gekocht.

Als ik een favorieten lijst moet maken dan is dit het.

Kharma ceramique 2.3,
Vivid
Marten djengo xl ( ongeloofelijk goed voor de prijs ) Vergelijkbaar met kharmas van rond 20,000- zo goed.
Harbeth shl5.

Dit zijn de speakers die me echt onder de indruk zetten tijdens me zoektocht.

Dus als je opzoek bent naar speakers is dit misschien een hulp toppicje voor je.

En ik ben benieuwd hoeveel kharma eigenarener eigelijk zijn? En of er nog audiofielen zij die deze mooie merk niet kennen?

Fotos van kharmas van medeforumgenoten zijn welkom.


Gr maz

hier staat compleet lijst kharma producten.

http://www.audiofederation.com/dealership/prices/kharma/index.htm

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

alvast fotos van me eige kharmas.


wie volgt???
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

foto update met nieuw rek.
**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

Verander even de topictitel aub het is TOPIC niet TOPPIC.
Ik wil niet zeiken, maar het zit zo bomvol spelfouten dat het echt niet prettig leest.

Mooi idee en nog mooiere set  :clapping: :clapping: :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rusher

Gefeliciteerd met jouw mooie luidsprekers. Een mooi "slot" nadat je veel luidsprekers hebt vergeleken.

Ik zie van de luidsprekers die je vergeleken hebt steeds een type, maar van jouw Kharma's niet..... of lees ik ergens overheen? Ik ben niet zo goed in plaatjes kijken en dan het type te weten van Kharma. Voor mij (ook) vrij onbekend....

Veel luisterplezier.  :music:

PS: om even te pesten.... ik zie dat je geen mooie Usher luidspreker hebt meegenomen in de zoektocht....

Mr.M

Quote from: Rusher on January 30, 2013, 21:44:13
Gefeliciteerd met jouw mooie luidsprekers. Een mooi "slot" nadat je veel luidsprekers hebt vergeleken.

Ik zie van de luidsprekers die je vergeleken hebt steeds een type, maar van jouw Kharma's niet..... of lees ik ergens overheen? Ik ben niet zo goed in plaatjes kijken en dan het type te weten van Kharma. Voor mij (ook) vrij onbekend....

Veel luisterplezier.  :music:

PS: om even te pesten.... ik zie dat je geen mooie Usher luidspreker hebt meegenomen in de zoektocht....
nee helaas niet jouw usher was niet te vinden!! vond zze superrrrr moooooiiii,,,, :pompom:
maar nergens te  demoen of  te vinden tweedehands....
**UNDER CONSTRUCTION**

Peerless Monster

Quote from: maz on January 30, 2013, 21:53:37
nee helaas niet jouw usher was niet te vinden!! vond zze superrrrr moooooiiii,,,, :pompom:
maar nergens te  demoen of  te vinden tweedehands....

Geloof me MaZ, jouw Karma's gaan veel mooier dan de Ushers ;).
Ushers zijn prachtig, maar de Kharma's zijn delicate ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rusher

Quote from: maz on January 30, 2013, 21:32:30
Dit waren ze!!!! Mijn geluid!

Kun je kort omschrijven wat je precies bedoelt met "mijn geluid". Want als we dat weten, dan weten we ook iets meer over de klank van jouw Kharma luidsprekers. (andersom ook waarschijnlijk) In ieder geval "delicate" zoals blijkt uit onderstaande reactie:

Quote from: Peerless Monster on January 30, 2013, 22:00:36
de Kharma's zijn delicate ;).

Wat is "delicate"? In de zin van fijngevoelig?

sultankat

Goed initiatief. Hier ook een liefhebber en eigenaar van Kharma inmiddels. Zie handtekening. Ik zal proberen wat fraaie foto's te plaatsen.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Peerless Monster

Quote from: Rusher on January 30, 2013, 22:05:31
Kun je kort omschrijven wat je precies bedoelt met "mijn geluid". Want als we dat weten, dan weten we ook iets meer over de klank van jouw Kharma luidsprekers. (andersom ook waarschijnlijk) In ieder geval "delicate" zoals blijkt uit onderstaande reactie:

Wat is "delicate"? In de zin van fijngevoelig?

Verfijnd meer... Zeker in het middengebied.
Begrijp me niet verkeerd he, ik ben Usher fan ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

twani

 Supermooie speakers :clapping: Waar heb jij op school gezeten zeg? :crazy:

Mr.M

#11
Quote from: cz79 on January 30, 2013, 21:39:23
Verander even de topictitel aub het is TOPIC niet TOPPIC.
Ik wil niet zeiken, maar het zit zo bomvol spelfouten dat het echt niet prettig leest.

Mooi idee en nog mooiere set  :clapping: :clapping: :clapping:
even een excuus voor de spelfouten iedereen, woon pas 15 jaar in NL.was 15 toen ik hier kwam.en de gramattica is een killer...hahaha
mij werk is ook niet schrijven ma meer rekenen!!!
**UNDER CONSTRUCTION**

Jumping Jack

Ik heb nog nooit in Nederland gewoond maar beheers het toch beter!   ;)  :D

Het enthousiasme waarmee je het brengt, maakt veel goed Maz!

Jan-Rotterdam is nog een forummer met Kharma's...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

#13
Quote from: Rusher on January 30, 2013, 22:05:31
Kun je kort omschrijven wat je precies bedoelt met "mijn geluid". Want als we dat weten, dan weten we ook iets meer over de klank van jouw Kharma luidsprekers. (andersom ook waarschijnlijk) In ieder geval "delicate" zoals blijkt uit onderstaande reactie:

Wat is "delicate"? In de zin van fijngevoelig?
lees stukje uit mijn topic toen ik opzoek was naar speakers.
ergens in het midden van de pagina staat een klein omschrijving van mijn geluid,

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128428.100
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Ik denk dat Maz van verder komt dan België qua roots. En inderdaad, zijn enthousiasme doet me de spelfouten gewoonweg vergeten.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Rusher

Thanks, ja, duidelijk. Interessant.

Dus wel/niet indraaien, afstand tot elkaar, enz.... is belangrijk? Bedoel je dat met onderstaande opmerking tussen haakjes? Maar kennelijk is het gewoon te vinden, een goede plaatsing, dus is het geen issue... Of heb ik wat meer uitleg nodig?

Quote from: maz on January 30, 2013, 22:27:07
De kharma is beetje combi van alles denk ik (mits goed geplaatst) anders klinkt het nergens naar.

twani



Nahpets

Mijn luidsprekers zijn zelfbouw, gebaseerd op Kharma. Kast en unit bezetting zijn op basis van de Kharma ( de 2.2 meen ik), filter is een eigen ontwerp. Geen foto's, niet mijn zelfbouw (heb 2 linkerhanden, op een goede dag, en die heb ik niet zo vaak).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CZ79

Quote from: maz on January 30, 2013, 22:17:48
even een excuus voor de spelfouten iedereen, woon pas 15 jaar in NL.was 15 toen ik hier kwam.en de gramattica is een killer...hahaha
mij werk is ook niet schrijven ma meer rekenen!!!

Was ook meer een attentie dan een verwijt  :D

Leuk topic (nogmaals) en je bent lekker enthousiast
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

sultankat

meer dan 20 reacties in een eerste uur na opening van dit topic. Gaat lekker zo.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Rusher

Quote from: Jumping Jack on January 30, 2013, 22:23:43
Ik heb nog nooit in Nederland gewoond maar beheers het toch beter!   ;)  :D
Quote from: twani on January 30, 2013, 22:34:07
:laugh:

Kwartje valt nu pas.... een zuiderbuur... met prettige humor! Was twani ook op de Nieuwjaarsborrel van BB&G...?

Jumping Jack

Straks steekt dit topic twani's praatbarak nog naar de kroon!

En idd, een zuiderbuur  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Perfectionist

Quote from: sultankat on January 30, 2013, 22:12:08
Goed initiatief. Hier ook een liefhebber en eigenaar van Kharma inmiddels. Zie handtekening. Ik zal proberen wat fraaie foto's te plaatsen.

Ben benieuwd idd......

Wel prima hoe TS de AP Tempo 25 beschrijft....  :pompom:
Een beter forum begint bij jezelf.