KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Started by Mr.M, January 30, 2013, 21:32:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kingpin

Prachtige speakers  :worship:
Plaatsing bepaald idd meer dan menig kabeltje of tweak. Dat de AP plaatsing niet werkt kon ik zo wel zien, deze werkt over het algemeen alleen bij narrow baffle speakers, in jouw geval zou je dan ook in de breedte moeten spelen om in de juiste verhoudingen uit te komen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Charlemagne

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

sultankat

Hier alvast een impressie van de beryllium tweeter van mijn Kharma CE 2.3 BE Final Edition. Fraai hoe het logo van Kharma in de afscherming terugkomt.
En geen schroefje te zien: afdekplaat is magnetisch vastgezet.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

#53
Gaaf die sdss stands!En het zijn die kleine afwerkingkjes die het afmaken.

En AP speaker setup is audiofysic manier van speaker opstelling.
Je heb ook de WASP  wilson audio speaker setup
Rick paap setup  en die werkt bij mij het beste!
Want me oude master speakera waren ook rechtstralers, en je krijgt het meest ruimtelijkheid en diepte naarmaate je de speakers rechter opstelt.
Bij sommige speakera resulteerd dat in verlies van focus en centrering van stemmen.
Maar niet bij Kharma,
Je krijgt de focua vzoals je hoort met veel toe in maar de ruimtelijkheid en diepte omdat ze nauwelijks ingedraaid zijn.
En dat was nieuw voor me.
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Quote from: erik s. on January 31, 2013, 12:07:00
de nieuwe luisterruimte is hier nog niet helemaal klaar om de Kharma te showen....
Sprak hij met veel gevoel voor understatement.........

twani

#55
Quote from: Perfectionist on January 30, 2013, 22:45:31
Ben benieuwd idd......

Wel prima hoe TS de AP Tempo 25 beschrijft....  :pompom:
Audio physic tempo 25 ,(3500) voor de prijs zeer goed. Je moet van het geluid houden.

Goede beschrijving? Jij bent snel tevreden zeg :D

Mr.M

Quote from: jan-rotterdam on January 31, 2013, 11:03:46
Leuk topic  ;D

Even volgen...

Groeten Jan

Jan, ik hoor van ton bert dat jij de mooiste kharmas heb!!
Nu ben ik nieuwsgierig geworden,,,

**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

Waar kun je iets vinden van die 'Rick Paap Setup' ?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bama

Mijn tweeter :inlove:

Robiwan

Ze zullen vast niet zo mooi spelen als mijn Neats, maar ze zien er wel aardig uit :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Mr.M

#60
Quote from: cz79 on January 31, 2013, 20:38:16
Waar kun je iets vinden van die 'Rick Paap Setup' ?
Niet!!! Ik had hem gebeld om te vragen hoe ik de master3 moest opstellen.zijn manier van  setup systeem kwam overeen met die van kharma!

Je begint met een speaker, je zet die neer en gaat zitten luisteren , een tweede man moet de speaker steeds beetje verplaatsen in de diepte totdat je merkt waar je kamer het meest "energie " naar je luisterplek afbeeld.
Hij beschrijft geluid als energie en je kamer als een klank kast!
Je moet de juiste plek vinden waar de speaker en kamer elkaar aanvullen.

Daarna ga je de tweede speaker aanzetten en zoeken naar de juiste onderling afstand en daarna toe in.
Je rekent niet van de zijmuren maar gaat onderling schuiven totdat je focus en de stemmen dun gaan klinken.
Dat is de maximale afstand onderling en je moet ietsje terug.

Daarna ga je klein beetje met de toe in werken om de tweeter gedrag te beinvloeden,en de foCus scherp te stellen.

Volgens hem als je teveel toe in moet geven voor sterk centriring dan heb je de speakers tever uit elkaar en dat is bij mij ook gebleken.omadat je vrij recht afstraalt gaat veel energie (geluid en detail) verloren omdat het buiten je gehoorveld straalt, alsware langs je heen!
Max toe in 10 a 15 graden afhankelijk van je luister afstand.

Dus als je meer toe in geeft om goed focus te krijgen dan is je onderling afstand te groot.
En juiste plaatsing heb ik ervaren alsof je een nieuw speaker neerzet! Die alles in een keer beter doet, terwijl je speakers hetzelfde zijn..

Als je in grote lijnen klaar bent ga je fine tunen , bij mij is dat half cm schuif werk.
Als een stemmen naar een kant trekken, dus niet helemaal los komen van de speaker dan is die speaker dichterbij waardoor het geluid eerder dan de andere speaker je gehoor bereikt.

Of is de toe in teveel in vergeleken met de andere speaker en er komt meer energie van die speaker .
Dat is te corrigere door je speaker een cm na achtere te schuiven.

Kan zijn dat je speakers niet exact symetrisch zijn en das bij mij ook, dat komt door de interactie van je kamer akoestiek,

Ik hoop dat ik te volgen ben.

Owja  als je aan fine tunen bent doe je dat alleen met een speaker en niet beide.

Dus als je kiest voor de linker speaker om mee te tunen dan blijf je van de rechter af.

Als je rechter speaker meer energie geeft dus meer hoorbaar is dan zorg je dat de linker iets meer na voren komt, of je maakt de onderling afstand kleiner.Door de linker naar bInnen te schuiven .

Let op dit is half cm werk!!

Bij mij staan ze nu exact 1.90 onderling afstand, ( gemeten van center van tweeter)
1.60 van achterwand ( tot tweeter)
Toe in minder dan 10 graden

Afstand tot luister positie is  3.70 m. Hoewel er binnen de afstand van 3.50 veel meer ruimtelijkheid heb om me heen(ook achter me zweven dan geluiden )

Maar dat haal ik niet met me luisterpositie omdat me bankstel heel groot en lang is.

1.20 diep en bijna 3 meter lang. Dus ik zit net buite me sweet spot. :nopompom:
**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

BuSpu

Mooi verhaal over plaatsing. Moet ik ook eens proberen.

paaj

#63
Mooi hoor! Ik heb het genoegen regelmatig naar een set 3.2 te mogen luisteren en dat is al een waar genot. Echt speakers die uit de weg stappen en muziek mogelijk maken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

sultankat

Maz, ik vind dat je het erg goed en helder hebt uitgelegd!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

jan-rotterdam

Quote from: maz on January 31, 2013, 20:35:26
Jan, ik hoor van ton bert dat jij de mooiste kharmas heb!!
Nu ben ik nieuwsgierig geworden,,,

Ik heb er maar liefst 6 staan  ::)

Groeten Jan


Mr.M

Quote from: jan-rotterdam on January 31, 2013, 22:15:35
Ik heb er maar liefst 6 staan  ::)

Groeten Jan

Jij woont in kharma hemel zo te horen!!!
6????? Dus een heele ht van kharma???
Mag ik persoonlijk fotos komen maken?
Hahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

jan-rotterdam

Hier wat plaatjes van mijn Kharma's

Exquisite Midi (front)





Custum "Ceramique"  center



Exquisite Mini (surround)



Custum subwoofer



Groeten Jan


Bama


CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

#71
Quote from: TonBert on January 31, 2013, 22:38:17
Ik heb niet overdreven he :inlove:
Compleet exquisit line!!!!
:worship:
:worship:
:worship: :worship:
:worship:


en de mini exquisit  als rear speakers!!!!

wil je niet genoegen nemen met een 2.3zoals die van mij?? hahaha
ik bedoel voor die 10 procent geluid wat er af en toe uit komt als rear kunnen ze best door toch???

Ik moet even luchten !!!

Overdrijven is licht  uitgedrukt ton!
**UNDER CONSTRUCTION**

AbZ


LeonArdusS

AND WE HAVE A WINNER.......!!!
Dit overtreft niemand op het forum, heb een hele kwijlplek in mijn trui.
Tering wat WAANZINNIG.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

jan-rotterdam


Quote from: maz on January 31, 2013, 22:43:57
Dat is je rear speakera jan???!

De Mini's waren voorheen de front speakers (toen 3.2-FE-S als surrounds), na de aanschaf van de Midi's zijn de Mini's naar achteren gegaan (ik kon er geen afscheid van nemen)  ::)

Groeten Jan