Dual FI SP418

Started by Djauweh, January 29, 2013, 10:47:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Djauweh

Quote from: thonha on January 30, 2013, 14:01:31
Erg mooi project, deze ga ik zeker volgen! Ik neem aan dat je een vrijstaand huis hebt? ;)

Helaas niet, dat was helemaal geweldig geweest. Ik heb jammer genoeg aan beide kanten buren waar ik rekening mee moet houden al moet ik zeggen dat het enorm goed geisoleerd is. Paar maanden geleden opgeleverd gekregen, doen ze goed met de huizen van tegenwoordig.

Quote from: Martijn90 on January 30, 2013, 14:16:34
En anders wonen zijn buren straks vrijstaand.. :D

Mooi project inderdaad, wat een joekels zeg!

Bedankt! Ik denk dat het ook nog wel even schrikken wordt wanneer ze uitgepakt moeten worden  ;D

Quote from: morca on January 30, 2013, 15:13:51
De ascendant audio is niewt vergelijkbaar met deze monsterlijke TC ,ik zou zls je het kan missen 2 van deze TC importeren

Naar mijn weten is dit momenteel de beste driver die beschikbaar is waardoor het deze gewoon moet worden!

Quote from: flakkees on January 30, 2013, 15:27:29
is niet vergelijkbaar dat snap ik
maar bijkomende kosten zijn een nadeel en
krijg je er wat mee dan moet je ze terug sturen .
misschien ook wel op eigen kosten

Ik heb nog wel even getwijfelt in verband met wat je noemt. Bij defecten zit je inderdaad met een kleine uitdaging. Alles gaat uiteindelijk kapot, zo ook deze drivers. Het gaat me dan wat meer geld kosten om de boel gerepareerd te krijgen echter hoort dit er bij wanneer je iets importeerd wat hier te krijgen is. Ik weet dat er kosten kunnen komen, neem ik voor lief zeg maar.

flakkees

citaat
neem ik voor lief zeg maar.

dat is een sportieve opvatting , zoals het hoord  :thumbs-up:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

thonha

Quote from: Djauweh on January 30, 2013, 15:41:48
Helaas niet, dat was helemaal geweldig geweest. Ik heb jammer genoeg aan beide kanten buren waar ik rekening mee moet houden al moet ik zeggen dat het enorm goed geisoleerd is. Paar maanden geleden opgeleverd gekregen, doen ze goed met de huizen van tegenwoordig.



  :o Ondanks de goede isolatie ben ik toch blij je buurman niet te zijn ;)


flakkees

Toch wil ik mijn uitnodiging nog een keer herhalen
Voor dat je duizenden uit gaat geven , kom eens luisteren naar 2x 1000 watt rms 2x15"
Dan heb je denk ik een beter beeld van wat 2x 2000 of in de toekomst 10.000 watt op 2x 18"
Je gaat geven .

Ik ken je front speakers niet en weet ook niet waar je die mee aanstuurd
Maar die moeten flink zijn met de sub die je wil gaan bouwen
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

morca

Zeker een goeie orentatie,en zeer vriendelijk van Kees.
Ja deze TC hebben wel een paar goeie front,s nodig,om het een beetje aan te laten sluiten idd......

Djauweh

#31
Quote from: flakkees on January 30, 2013, 15:59:57
citaat
neem ik voor lief zeg maar.

dat is een sportieve opvatting , zoals het hoord  :thumbs-up:

Geen consessies!  ;D

Quote from: flakkees on January 30, 2013, 17:40:00
Toch wil ik mijn uitnodiging nog een keer herhalen
Voor dat je duizenden uit gaat geven , kom eens luisteren naar 2x 1000 watt rms 2x15"
Dan heb je denk ik een beter beeld van wat 2x 2000 of in de toekomst 10.000 watt op 2x 18"
Je gaat geven .

Ik ken je front speakers niet en weet ook niet waar je die mee aanstuurd
Maar die moeten flink zijn met de sub die je wil gaan bouwen

Ik wil het project hoe dan ook uitvoeren zoals ik het gepland heb. Qua SPL gaat het sowieso overkill zijn, 130dB plus room gain ga ik natuurlijk nooit draaien. dat is ook niet mijn doel. Ik weet van mezelf dat wanneer ik nu iets anders ga maken ik later meer wil en dan toch weer hier op uit ga komen. Ik doe het dan liever meteen nu het kan dan straks wanneer ik het alsnog wil en het wellicht niet meer kan. Ik wil de best mogelijke kwaliteit welke enigszins betaalbaar blijft. Er zal altijd beter zijn echter is dit een beetje de max van wat ik er aan uit wil geven.

Uiteraard ga ik graag in op je aanbod, ik ben altijd erg benieuwd naar dingen die ik nog niet gehoord heb. Een keer wat via PM plannen lijkt me het makkelijkst.

Ik heb mijn fronts en center zelf gebouwd, de center vanaf scratch en de fronts zijn compleet herbouwde Driade Model 33's, de driehoekige modellen. Alles hieraan is vervangen, van lak tot terminals. Er zitten Scan-Speak Revelator D2905 tweeters in met mid-woofers die eveneens van Scan-Speak zijn, ben even het type kwijt. Filters zijn ook compleet opnieuw opgebouwd. Voor de center heb ik dezelfde tweeter gebruikt en mid-woofers van Vifa, zo ook even geen type nummers. De rears zijn standaard Driade d70's. Die moeten ooit nog eens aangepakt worden.

Dit speelt makkelijk op referentie niveau echter speel ik meestal ver daar onder. Dit moet qua kwaliteit wel mee kunnen met de nieuwe sub, qua volume overduidelijk niet.

De boel wordt aangestuurd door een AV7005/MM7055 combi van Marantz.

flakkees

Even ter vergelijk
Ik speel met 2x 1000 watt rms op 2 15" sub met een x-max van 27 mm one way
Front surround Center van klipsch
Aangestuurd door 6 marantz ma-500 monoblokken
En 3 marantz ma-700 monoblokken
En de sub kan dit bij houden al gaat die op het einde wel op de knietjes de finisch over.

M&g , geen probleem laat maar weten als je langs wil komen maar let wel
Nu het beter weer word zal ik binnenkort wel weer aan het werk moeten .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Juriaan

simuleer de Fi-caraudio SP4 18inch maar eens tegenover de LMS-ultra , de SP4 is gewoon te bestellen  ;)



Djauweh

Quote from: Juriaan on January 30, 2013, 20:51:48
simuleer de Fi-caraudio SP4 18inch maar eens tegenover de LMS-ultra , de SP4 is gewoon te bestellen  ;)




Dat simuleert helemaal niet verkeerd, sterker nog, deze doet op papier niet veel onder voor een LMS met hetzelfde volume. Hoe zit het met geluid kwaliteit van deze dingen?

Juriaan

geluidskwaliteit is dik in orde , als het niet op zijn minst geduchte concurentie was had ik het niet gepost , Fi drivers worden in Europa wel alleen "Full-option" verkocht .

garantie gewoon in Nederland is ook wel lekker lijkt me .   

Djauweh

Ik kom ze hier in Europa niet veel tegen, ik vind wat franse toko's echter kom ik dan op dezelfde prijs uit als wanneer ik de LMS importeer. Ik heb FI gister gemaild met de vraag of ze vanuit de US kunnen shippen, hun site zegt van wel echter geeft deze een error wanneer je Nederland selecteert. Ik ga me er ondertussen wat meer in verdiepen.

knubbe

Vraag me af hoe deze unit(s) presteren tegenover de Stereo Integrity 18"!

Verder gaat dit weer een hele leuke build worden om te volgen! :):) Succes!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Exxar

Puh, 18inch en 1000 watt langs hier en langs ginder. Dit is er eentje om te volgen.

Djauweh

Quote from: knubbe on January 31, 2013, 10:46:42
Vraag me af hoe deze unit(s) presteren tegenover de Stereo Integrity 18"!

Verder gaat dit weer een hele leuke build worden om te volgen! :):) Succes!

Die spelen ze compleet weg, zijn enkel op inch maat te vergelijken en verder een compleet andere klasse. Er is maar weinig wat in de buurt kan komen, naar mijn weten enkel de FI Car Audio SP418 en de RE Audio XXX 18 welke beide nog steeds minder presteren.

knubbe

Duidelijk :)
Ik weet dat deze subwoofers het summum zijn maar omdat de SI's nogal in opkomst zijn vroeg ik het me gewoon af.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Timvg

Goh, de SI's zijn zo goedkoop dat indien je de ruimte hebt je er makkelijk 4 kan neerzetten voor de prijs van 1 LMS ultra, dan wordt het weer een ander verhaal. In kleine kisten is de LMS ultra wel de referentie.

Voor praktijktesten: www.data-bass.com

morca

Quote from: Djauweh on January 31, 2013, 08:52:44
Ik kom ze hier in Europa niet veel tegen, ik vind wat franse toko's echter kom ik dan op dezelfde prijs uit als wanneer ik de LMS importeer. Ik heb FI gister gemaild met de vraag of ze vanuit de US kunnen shippen, hun site zegt van wel echter geeft deze een error wanneer je Nederland selecteert. Ik ga me er ondertussen wat meer in verdiepen.
Volgens mij verkoopt forumsponser Captain jack /jacco FI,ik weet het haast zeker.

Djauweh

Thnx, ik heb hem een PM gestuurd. Even afwachten wat daar uit komt  ;D

Juriaan

Quote from: morca on January 31, 2013, 12:57:01
Volgens mij verkoopt forumsponser Captain jack /jacco FI,ik weet het haast zeker.

eigenlijk was t de bedoeling om zelf een PM te krijgen maar goed .


Juriaan

Quote from: morca on January 31, 2013, 17:04:18
oh sorry Juriaan ,jij doet ze ook,volgende keer zeg ik niks,want ik wil niet tussen jullie komen als hobbyist .
Mijn excuus.

het was ook niet mijn bedoeling om in de weg te gaan staan van een forumsponsor

basyamaha

Quote from: Djauweh on January 29, 2013, 20:02:03
Bedankt voor de reacties. Ik ben uit gegaan van de minimum kast grootte welke TC Sounds aanraad. In de bijlage een WINISD uitdraai van een 100 liter kast en een 150 liter kast, beide met 2 drivers en maximale boost om net onder max excursie te blijven onder full load.

Ik heb voornamelijk voor een dubbele gekozen vanwege de geluid druk welke met twee maal zoveel excursie ook dubbel zo hoog is. Vooral in het wat hogere gebied tussen de 80-120hz voelt het dan wat meer "live" aan zeg maar.
Kijk even bij winisd   bij file dan options  hoe winisd de max  x-max is ingesteld .
is dat P-P  of peak  .

Nu ga je tot 38mm  maar als dat peak is moet je de helft nemen .
Voor 38 mm moet ie op P-P staan .

Djauweh

Quote from: basyamaha on February  1, 2013, 17:58:49
Kijk even bij winisd   bij file dan options  hoe winisd de max  x-max is ingesteld .
is dat P-P  of peak  .

Nu ga je tot 38mm  maar als dat peak is moet je de helft nemen .
Voor 38 mm moet ie op P-P staan .


Zou je dat iets verder toe kunnen lichten? Wanneer ik google inschakel vind ik wat tegenstrijdige berichten namelijk. Ik wil de simulatie uiteraard wel kloppend hebben.

Timvg

De slag van de LMS ultra volgens de geupdate specs van 2012 is 34mm enkele slag of 68mm P-P (peak to peak)