'Vergeten' pareltjes

Started by Oeffel, January 25, 2013, 00:04:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

#50
Je kunt ook films uit de IMDB top 250 kijken natuurlijk. Die hoef je ook niet te noemen, want die zijn niet echt vergeten.
Ik kan wel Shawshank Redemption, 12 monkeys, matrix, fightclub, usual suspects, etc zeggen, maar dat lijkt me nogal obvious.
Dus ik zou zeggen,  goeie films die niet in de Top 250 staan?

Films die me nu te binnen schieten en ik "vroeger" erg waardeerde waren (naast die al genoemd zijn):
- Sneakers
- U-turn
- Few good men
- Field of dreams
- Dances with wolves (ook in HD gereleased trouwens)
- The untouchables
- Almost famous
- Boogie nights
- The others
- Wonderboys
etc etc etc

TIP: Kijk ook eens bij de persoonlijke lijstjes op imdb (1000 movies you must see, dat soort dingen). Dan kom je zat goeie tips tegen.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

henk543

Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

robr


W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

robr

Quote from: W.Otter on January 26, 2013, 19:02:19
wel leuke film indd!

ik hou van films over schuld en boete.
Ik heb zelfs bij Seven Pounds onbedaarlijk zitten janken, wat een heerlijke bodemloze ellende.
(pak even een tissue nu)

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Mediasluis

#57
Quote from: robr on January 26, 2013, 19:29:47
ik hou van films over schuld en boete.
Ik heb zelfs bij Seven Pounds onbedaarlijk zitten janken, wat een heerlijke bodemloze ellende.
(pak even een tissue nu)

Die eerlijkheid kan ik wel waarderen.
Wat dat aangaat ben ik ook echt een wimp.

Into the wild moet ik nog steeds gaan kijken.

Zelf dacht ik aan de Once Upon a time -in the west, -in America.
Ohh eneh,... Groundhog day, kan ik steeds weer zien.
Mafia films, maar dan juist die met de familia sfeer, zoals Godfather.
Maar ook films als A walk in the Clouds, Return to me.
Oh oh ennehh, Doc Hollywood.
Allemaal films met sfeer, om te kunnen proeven hoe het is om zo/daar te leven.

Maar de meeste van hierboven vallen er ook onder en heb ik meer als 1x gezien.
The Prestige was ook erg goed.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

simsatit

12 angry men, uit 1954, fantastische film!
Vertigo, van Hitchcock.
Modern times, van charlie chaplin.
Nausicaa, van de maker van spirited away.
My neighbour totoro, idem boven.
The thing, john carpenter.
Drive, uit 2012.



>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

LuPo


MVG

Quote from: simsatit on January 27, 2013, 09:39:16
12 angry men, uit 1954, fantastische film!
Vertigo, van Hitchcock.
Modern times, van charlie chaplin.
Nausicaa, van de maker van spirited away.
My neighbour totoro, idem boven.
The thing, john carpenter.
Drive, uit 2012.

Zijn de 2 films van studio ghibli uit je lijstje op br te krijgen met nl sub dat je weet? Kan ze nergens vinden  >:(

Xstream

#61
Quote from: simsatit on January 27, 2013, 09:39:16
12 angry men, uit 1954, fantastische film!
Vertigo, van Hitchcock.
+1 Vooral 12 angry men is nog opvallend actueel en voor deze tijd nog steeds goed. Je ziet ook dat hij flink gestegen is op de imdb Top 250 de laatste jaren.
Vertigo vind ik prachtig qua sfeer en concept.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Xstream

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

simsatit

#63
Quote from: Xstream on January 27, 2013, 12:26:34
+1 Vooral 12 angry men is nog opvallend actueel en voor deze tijd nog steeds goed. Je ziet ook dat hij flink gestegen is op de imdb Top 250 de laatste jaren.
Vertigo vind ik prachtig qua sfeer en concept.

Deze film (12angry men) moet je echt op groot scherm zien, de br file is zo een 50gig, fantastische remaster van deze zwart wit film door Criterion.
De close-ups van de gezichten zijn zo sterk! Dit is puur acteer werk, de hele film speelt zich in 1 ruimte af.


Qua sfeer vind ik Hitchcock erg goed, North by Northwest, Rear window, de eerder genoemde Vertigo en Psycho hebben een mooie sfeer.
Zijn alle schitterend geremasterd op br.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Sonic Circle

Atonement; schitterende, hartverscheurende film die voor veel van mijn kennissen onder de radar is gebleven. Maar wel echt de moeite waard is.
Steven Pounds; terecht genoemd hierboven.
Inside Man; wat mij betreft 1 van de beste 'Heist' films die relatief weinig aandacht heeft gehad.
Children of Men; verrassende film in een unieke wereld.
The Road; idem. Erg deprimerend maar zo mooi en spannend.

En Warrior staat bij mij op 1. Is een recente film die voor mij persoonlijk uit het niets kwam, maar zoveel snaren wist te raken. Is veel meer dan een vechtfilm.

simsatit

Warrior zal ik checken.
Atonement moet ik nog zien.

Welke ook leuk zijn;

District 9
9
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

MVG

Quote from: Xstream on January 27, 2013, 12:30:52
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=198117
http://www.blu-ray.com/news/?id=9551
http://www.madman.com.au/actions/catalogue.do?method=browse&releaseCollectionId=127&sortKey=3

De 1e 3 hits op Google. Als je zoekt kun je vast wel meer info vinden ;)
https://www.google.nl/search?q=ghibli+blu+ray&aq=0&oq=ghibli+blu&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Dank je! Maar die had ik natuurlijk zelf ook gevonden  ;) Het gaat erom dat er NL subs bij zitten, niet dat ik ze nodig heb maar mijn vriendin wel dus vandaar. De films die je aanhaalt moeten hier, als ze dat al doen, nog op BR uitkomen denk ik  ???

Oeffel

Quote from: Xstream on January 26, 2013, 11:47:33
Je kunt ook films uit de IMDB top 250 kijken natuurlijk. Die hoef je ook niet te noemen, want die zijn niet echt vergeten.
Ik kan wel Shawshank Redemption, 12 monkeys, matrix, fightclub, usual suspects, etc zeggen, maar dat lijkt me nogal obvious.
Dus ik zou zeggen,  goeie films die niet in de Top 250 staan?

Films die me nu te binnen schieten en ik "vroeger" erg waardeerde waren (naast die al genoemd zijn):
- Sneakers
- U-turn
- Few good men
- Field of dreams
- Dances with wolves (ook in HD gereleased trouwens)
- The untouchables
- Almost famous
- Boogie nights
- The others
- Wonderboys
etc etc etc

TIP: Kijk ook eens bij de persoonlijke lijstjes op imdb (1000 movies you must see, dat soort dingen). Dan kom je zat goeie tips tegen.

Dat bedoelde ik ook zoals al een keer vermeld! ;)
Juist mooie films die je ooit een keer gezien hebt, maar niet de overbekende films.
Sommige films die je noemde ken ik ook niet, dus zal eens gaan zoeken. Zal die lijstjes op IMDB ook eens nader bekeken, ook nog niet gedaan!

Raymond187

See no evil hear no evil
Coming to america
:worship:

Independence day

The machinist met C. Bale

Even een stukje terug in de tijd,

Dances with wolves
Waterworld

Van de "mannen" films
Kickboxer 1 met van Damme.
Bloodsport idem

Sci fi
   
The Last Starfighter
Krull
Labryrint met Meneer Bowie

Allemaal toppers voor mij  :worship:  :worship:  :worship:

W.Otter

thnx allemaal! heb weer heel wat films om te kijken :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187


W.Otter

even met de vrouw overleggen maar ik denk; seven pounds of the prestige of the illusionist.
er staan nog 20 films in de rij om te downloaden dus dat wordt leuk! denk dat ik daarvoor mijn fronts en sub uit de kamer hiernaast haal :P
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kjelt

#72
Quote from: Raymond187 on January 28, 2013, 14:10:39
Coming to america 
Als we dan toch de Murphy films nemen (niet op de top van mijn lijst maar heb er vroeger wel veel verslonden) zou ik zelf liever zijn eerste films kiezen, daar was ie nog een beetje authentiek, later vond ik hem erg fake worden  :(
Beverly Hills Cop 1, 48 hrs en zijn origineelste (vind ik): Trading Places.

Verder mijn geheime filmtip welke eerste 10 minuten bij mij horen tot de beste SciFi ooit (na Alien) : Flight of the Navigator.
Helaas wordt het een flinke infantiele kinderfilm waar je je kapot aan kunt ergeren maar als je daar doorheen (durft te kijken) kijkt is het een erg leuk verhaal die iedere scifi liefhebber wel eens gezien dient te hebben.
Overigens met een toen nog lekker jonge Sarah Jessica Parker   :D  :inlove:
http://www.youtube.com/watch?v=S9Ij_Z5Z9iI


roland p

Ik weet niet of ie al vergeten is, maar ik blijf 12 monkeys nog steeds briljant vinden.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

LuPo

Quote from: W.Otter on January 28, 2013, 15:39:43
even met de vrouw overleggen maar ik denk; seven pounds of the prestige of the illusionist.
er staan nog 20 films in de rij om te downloaden dus dat wordt leuk! denk dat ik daarvoor mijn fronts en sub uit de kamer hiernaast haal :P

Naar aanleiding van mijn post? :D