'Vergeten' pareltjes

Started by Oeffel, January 25, 2013, 00:04:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

The Jerk, met Steve Martin.

Ben meestal meer een liefhebber van engelse komdies (Fawlty Towers, Absolutely Faboulous, Chef, etc) maar deze Amerikaanse komedie heeft mij ook tot tranen gebracht.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

W.Otter

een leuke amerikaanse komedie? dát moet ik zien :P
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MegaJ

Waar ik vreselijk om heb moeten lachen was een wat oudere film die "rocket man" heet, niet zo'n hoge waardering op imdb maar je moet wel van een beetje flauwe humor zijn om deze film te waarderen.

Hetzelfde geldt voor "grown ups", dat is wel een wat nieuwere, kon ik erg smakelijk om lachen.

Wat ik verder nog parels vind zijn:

"layer cake", in deze film heb Daniel Craig leren kennen voordat hij 007 ging vertolken.
"the island", leuke film wat mij betreft met ewan mcgregor en scarlett johansson  :inlove:
"das leben der anderen", sterke film over de geheime dienst in het voormalige Oost-Duitsland
"memoirs of a geisha", deze kijk je niet te vaak denk ik maar ik vond het een indrukwekkende film over de geisha's in Japan
"the last king of scotland", film over de dictator Idi Amin rond de jaren '70 in Oeganda en een arts die daar vrijwilligerswerk verricht
"crouching tiger hidden dragon", beetje aparte chinese vechtfilm die toch verder komt dan het bruce lee gehalte vind ik. Wel een film denk ik die je of leuk vindt of echt niets aan vindt.

Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

Quote from: MegaJ on January 25, 2013, 14:05:14
Waar ik vreselijk om heb moeten lachen was een wat oudere film die "rocket man" heet, niet zo'n hoge waardering op imdb maar je moet wel van een beetje flauwe humor zijn om deze film te waarderen.

Hetzelfde geldt voor "grown ups", dat is wel een wat nieuwere, kon ik erg smakelijk om lachen.

Wat ik verder nog parels vind zijn:

"layer cake", in deze film heb Daniel Craig leren kennen voordat hij 007 ging vertolken.
"the island", leuke film wat mij betreft met ewan mcgregor en scarlett johansson  :inlove:
"das leben der anderen", sterke film over de geheime dienst in het voormalige Oost-Duitsland
"memoirs of a geisha", deze kijk je niet te vaak denk ik maar ik vond het een indrukwekkende film over de geisha's in Japan
"the last king of scotland", film over de dictator Idi Amin rond de jaren '70 in Oeganda en een arts die daar vrijwilligerswerk verricht
"crouching tiger hidden dragon", beetje aparte chinese vechtfilm die toch verder komt dan het bruce lee gehalte vind ik. Wel een film denk ik die je of leuk vindt of echt niets aan vindt.

hmm.. alleen das leben der anderen is het wat mij betreft waard. Grown ups vond ik weer zo'n erg slechte Amerikaanse komedie, ik weet het niet ik kan gewoon niet lachen om dit soort films, de humor en al het Amerikaanse er om heen. Amerika, prachtig land maar de cultuur..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Geert

#30
The secret in their eyes aka El Secreto de Sus Ojos . Persoonlijk vind ik dit een van de beste films die ik ooit heb gezien. Drama, humor, thriller en dat in een film verwerkt.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

morca

Quote from: MVG on January 25, 2013, 11:20:45
Die jaren 90 thrillers zijn vaak ook van een beter niveau als tegenwoordig. Seven inderdaad bijvoorbeeld, laatst had ik zin om weer zo een 'ouderwets' goede film te zien, Generals Daughter meegenomen met John Travolta, moet zeggen vond hem verassend goed. Precies waar ik zin in had.
Jaren 90 was geweldig,toen huurde ik elke dag wel film,s.

Oeffel

Quote from: morca on January 25, 2013, 19:10:34
Jaren 90 was geweldig,toen huurde ik elke dag wel film,s.

Precies! Kan me geen weekend heugen dat er geen gehuurde film thuis lag. Aanbod (goede films) was ook groter!

Schoot me straks nog een film binnen, ooit gezien daarna niet veel meer van gehoord: Frequency met Dennis Quaid en Jim Caviezel (als iemand Person Of Interest tegenwoordig volgt..).

El secreto de Sus Ojos is me al eens vaker aangeraden; zal er eens naar op zoek gaan. Boondock Saints is ook zo'n film die me nog nooit echt getrokken heeft, maar moet ik misschien toch maar eens kijken..

Eens kijken of er nog meer filmtips onder het stof vandaan getrokken worden.. ;D

Zymotic

The Usual Suspects , voor mij 1 van de beste films ooit!

MVG

Quote from: Oeffel on January 25, 2013, 19:48:31
Precies! Kan me geen weekend heugen dat er geen gehuurde film thuis lag. Aanbod (goede films) was ook groter!

Schoot me straks nog een film binnen, ooit gezien daarna niet veel meer van gehoord: Frequency met Dennis Quaid en Jim Caviezel (als iemand Person Of Interest tegenwoordig volgt..).

El secreto de Sus Ojos is me al eens vaker aangeraden; zal er eens naar op zoek gaan. Boondock Saints is ook zo'n film die me nog nooit echt getrokken heeft, maar moet ik misschien toch maar eens kijken..

Eens kijken of er nog meer filmtips onder het stof vandaan getrokken worden.. ;D
Quote from: morca on January 25, 2013, 19:10:34
Jaren 90 was geweldig,toen huurde ik elke dag wel film,s.

Inderdaad, al zat ik toen nog op de basisschool, bij een vriendje waar ik altijd speelde waren ook altijd huurfiets aanwezig, en dan juist die die ik van moeder eigenlijk niet mocht kijken... Het leuke is nu om die films opnieuw te kijken, en t nu wel te begrijpen en opnieuw beleven.

Grindtegel

Ligt het nou aan mij of zijn 95% van de hier genoemde films gewoon standaard films waar niks verborgens of onbekends aan is (niet dat ze niet goed zijn hoor)?

Zal ik ook maar een duit in het zakje doen:

L'Illusioniste, prachtige Franse animatiefilm

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

negotiata

Amistad. niet te vergeten over slavernij.
Pulp fiction. Een van mijn favorieten.
13 days. over de cuba crisis.

To be continued...
- To be or not to be, thats the question -

Oeffel

#37
Quote from: Grindtegel on January 25, 2013, 20:06:06
Ligt het nou aan mij of zijn 95% van de hier genoemde films gewoon standaard films waar niks verborgens of onbekends aan is (niet dat ze niet goed zijn hoor)?

Zal ik ook maar een duit in het zakje doen:

L'Illusioniste, prachtige Franse animatiefilm

Quote from: Oeffel on January 25, 2013, 11:30:01
Nou ja twijfelde in het hele topic nog het meest aan de topicnaam, dekt misschien niet helemaal de lading.
Waar ik meer op doelde waren een beetje vergeten of ondergestofte titels, films die je ooit hebt gezien die niet perse Oscar of bioscoop materiaal waren maar wel verdomd goed in elkaar staken.

Zymotic

Quote from: Grindtegel on January 25, 2013, 20:06:06
Ligt het nou aan mij of zijn 95% van de hier genoemde films gewoon standaard films waar niks verborgens of onbekends aan is (niet dat ze niet goed zijn hoor)?

Zal ik ook maar een duit in het zakje doen:

L'Illusioniste, prachtige Franse animatiefilm



Is inderdaad waar.

Bij het plaatje moest ik meteen denken aan Professor Layton  ;D

MVG

Quote from: Grindtegel on January 25, 2013, 20:06:06
Ligt het nou aan mij of zijn 95% van de hier genoemde films gewoon standaard films waar niks verborgens of onbekends aan is (niet dat ze niet goed zijn hoor)?

Zal ik ook maar een duit in het zakje doen:

L'Illusioniste, prachtige Franse animatiefilm



Heb je wel gelijk in, wellicht zijn het ook wat vergeten films. De film die je noemde heb ik een vraag over, laatst een trailer van gezien en lijkt me super, alsook triplets of Belleville, weet je toevallig of de op blu ray met nl sub is te krijgen? Heb gezocht maar nog niks gevonden buiten Amazon, zonder subs. Of zit hier zo weinig dialoog in dat t niet nodig is?

Grindtegel

Ik heb triplettes nog niet gezien maar l'illusioniste heeft eigenlijk geen noemenswaardige tekst, als de personen wat zeggen is dat in 99% van de gevallen onverstaanbaar gebrabbel.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

W.Otter

vanavond the usual suspects kijken! ben benieuwd:)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Quote from: Grindtegel on January 25, 2013, 20:20:49
Ik heb triplettes nog niet gezien maar l'illusioniste heeft eigenlijk geen noemenswaardige tekst, als de personen wat zeggen is dat in 99% van de gevallen onverstaanbaar gebrabbel.
Top!  Eens aanschaffen dus.

Dan nog een nuttige bijdrage, de verfilming van het parfum.
Of wat te denken van radio!

Oeffel

#43
Quote from: W.Otter on January 25, 2013, 20:23:33
vanavond the usual suspects kijken! ben benieuwd:)

Foei! Nog niet gezien? Veel  :popcorn:! Kan ook niet alles gezien hebben of course!
Kevin Spacey  :pompom:

morca

Quote from: Oeffel on January 25, 2013, 19:48:31
Precies! Kan me geen weekend heugen dat er geen gehuurde film thuis lag. Aanbod (goede films) was ook groter!

Schoot me straks nog een film binnen, ooit gezien daarna niet veel meer van gehoord: Frequency met Dennis Quaid en Jim Caviezel (als iemand Person Of Interest tegenwoordig volgt..).

El secreto de Sus Ojos is me al eens vaker aangeraden; zal er eens naar op zoek gaan. Boondock Saints is ook zo'n film die me nog nooit echt getrokken heeft, maar moet ik misschien toch maar eens kijken..

Eens kijken of er nog meer filmtips onder het stof vandaan getrokken worden.. ;D
Keuze teveel soms  ;D
Ik heb nog spijt dat ik in een wilde verhuisactie al me filmglazen heb gedumpt.
Ik had er wel een paar 100 denk ik.....
Al die goeie films kwamen met een glas,en ik had ze alle.......

Harrr

Verdient het om goed voor te zitten, Mystic River...!

W.Otter

Quote from: Oeffel on January 25, 2013, 20:32:04
Foei! Nog niet gezien? Veel  :popcorn:! Kan ook niet alles gezien hebben of course!
Kevin Spacey  :pompom:

nee nog niet gezien! goede film maar niet heel erg mindblowing.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Zymotic


henk543

A river runs through it
Equilibrium

2 uitersten overigens, haha
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

robr