Mijn ht set

Started by ragverp, January 23, 2013, 21:20:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ragverp

Eindelijk draait alles weer, helemaal compleet.
Subwoofer gerepareerd, surround speakers nieuwe woofer en alles op zijn plek.

De hele HT bevind zich op zolder, de maximale maat van het scherm werd dus bepaald door de schuine kap maar alsnog ben ik dik tevreden met een diagonaal van 230 cm.

Hart van de ht zijn de yamaha dsp a1 en de zalmman case met daarin een quad processor pc.
Beeld wordt verzorgt door de Epson tw 2900.



De surround set heb ik helemaal zelf gebouwd (al wat jaartjes geleden) maar ben ik nog steeds dik tevreden mee.  deze is naar ontwerp van Joe D'Appolito.
http://users.accesscomm.ca/templed/audio/Audax/designer_series.htm

Alleen de sub ben ik van afgeweken en deze bestaat uit een 15 inch volt luidspreker (r3823)  in een gepoorte 85 liter kast met een hypex hs200 als versterking.   

al met al ben ik zover tevreden, ga wel nog is kijken naar een andere versterker maar dan moeten de financiën wat mee zitten.

Sub:


Surround :



Front:



Center:



Scherm:


Installatie:






de bedoeling is dat de kast waar de apparatuur in staat tzt dicht gaat en de beamer 1 etage naar boven verhuis waar ik dan een soort van klapluik maak en in de deur een gat maak met speakerdoek voor de sub.


RubenV.

Welkom hier! Dat is een fijne schermgrootte  :D Heb je al eens geprobeerd om je center wat meer in het midden te zetten? Bijvoorbeeld op een leeg kratje ofzo? En zie ik dat nou goed, heb je je fronts op spikes staan?
Zo te zien ben je nog al eens in de prijzen gevallen  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

ragverp

De fronts staan inderdaad op spikes, door de schuine schoorsteen is de plaatsing van de center eigenlijk niets anders mogelijk als dat hij nu staat, hij moet inderdaad nog is een keer wat omhoog.

Moest even denken obver de prijzen, maar inderdaad. Ik heb als andere hobby het africhten van honden en doe daar dan ook wedstrijden mee. De linkerkant van de prijzentafel is van de afgelopen 4 jaar :)