Wordt dit de nieuwe MAC Pro?

Started by BernHardN, January 23, 2013, 18:54:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weust

Ook in een cilinder van 25cm hoog bij 17cm breed met een enkele fan?

Serieus, dat gezeik van mensen die altijd maar zeiken over dat hun systeem al kan wat een systeem van Apple kan (want dat merk gaat het hier om) ben ik zo klaar mee.
En vergeet vooral voor het gemak dat de Mac Pro een Xeon processorim zich heeft ipv een standaard desktop processor. En ECC geheugen. En een SSD die twee keer sneller is dan ieder standaard SATA model tot nu toe.

Ga lekker verder spelen met je hackintosh, als je überhaupt als Mac OS X draait.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

VlisChris

Weust, hou je reacties wel volwassen goed?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ProXius

#27
Zal nog wel wat foto's maken binnenkort, ben nu op vakantie, maar is niet zó bijzonder hoor.  ;D
Heb samen met een compagnon een eigen bedrijf in videoproductie, grafisch ontwerp, 3D animatie en visualisatie, etc. Een lekker vlot systeem is dan wel érg fijn!
Mijn compagnon heeft vrijwel dezelfde bak staan.

specs:

Intel Core i7 3930K
Asus P9-X79 Pro
XFX HD 6870 x2
Asus Xonar Essence STX
2x 2TB storage
32GB Kingston HyperX (8x 4gb)
850watt voeding
Crucial M4 128gb SSD (correctie, maar eentje)
Dell U2711
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

weust

Quote from: Christiaan S on June 13, 2013, 21:40:18
Weust, hou je reacties wel volwassen goed?

Geef bepaalde soorten personen dan mee dat ze een gefundeerd antwoord geven, ipv iets blaten.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

alexander2

Quote from: ProXius on June 13, 2013, 21:52:46
Zal nog wel wat foto's maken binnenkort, ben nu op vakantie, maar is niet zó bijzonder hoor.  ;D
Heb samen met een compagnon een eigen bedrijf in videoproductie, grafisch ontwerp, 3D animatie en visualisatie, etc. Een lekker vlot systeem is dan wel érg fijn!

Man je bent op vakantie dan ga je toch niet hier rondhangen.  ;) :D

BJF

Persoonlijk vind ik al het gehallelujah over een fancy kastje wat je in principe onder je bureau zet ietwat overdreven. En de specs zijn nog maar deels bekend. En ja, tegen de tijd dat het ding beschikbaar komt zijn er vast andere pc's goedkoper beschikbaar met vergelijkbare prestaties, maar in een 'gewone' kast.
NAD M10 V2
Elac FS247

ProXius

#31
@Weust:
Als je commentaar op mij gericht is vind ik dat érg misplaatst!
Ben niet perse een Apple fan, maar heb zelfs de nieuwe Mac Pro gedeeld op o.a. mijn timeline omdat ik hem zo gaaf vind.

Prachtig product, super design, maar ik had liever nog wat unieke features gezien. Nee, ik kan geen voorbeelden noemen maar ik bedoel alleen te zeggen; Workstation technisch is het mooi spul, maar geen revolutie, mocht je dat zoeken.... Een pro machine hoeft voor mij overigens ook niet klein te zijn, tenminste, dat heeft niet de prioriteit.

En nee, ik heb geen 'pro' spullen staan... Onze desktop spullen draaien 24/7 op 100% capaciteit en dat is voor ons voorlopig goed genoeg. Bedrijfje loopt nog niet zo lang, dus dan willen we gewoon relatief goedkoop lekker veel capaciteit hebben. ;)

Wilde dit toch even gezegd hebben, nu weer even goede vrienden en on-topic wat mij betreft. :D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

alexander2

Quote from: ProXius on June 13, 2013, 22:01:59
@Weust:
Als je commentaar op mij gericht is vind ik dat érg misplaatst!
Ben niet perse een Apple fan, maar heb zelfs de nieuwe Mac Pro gedeeld op o.a. mijn timeline omdat ik hem zo gaaf vind.

Prachtig product, super design, maar ik had liever nog wat unieke features gezien. Nee, ik kan geen voorbeelden noemen maar ik bedoel alleen te zeggen; Workstation technisch is het mooi spul, maar geen revolutie, mocht je dat zoeken.... Een pro machine hoeft voor mij overigens ook niet klein te zijn, tenminste, dat heeft niet de prioriteit.

En nee, ik heb geen 'pro' spullen staan... Onze desktop spullen draaien 24/7 op 100% capaciteit en dat is voor ons voorlopig goed genoeg. Bedrijfje loopt nog niet zo lang, dus dan willen we gewoon relatief goedkoop lekker veel capaciteit hebben. ;)

Wilde dit toch even gezegd hebben, nu weer even goede vrienden en on-topic wat mij betreft. :D

Zand erover... :D
over zand zon gesproken is dit het beeld wat ik van je vakantie heb?


ProXius

Over off-topic gesproken.  :D Maar nee hoor, stuk minder 'fancy'. We passen tijdelijk even op een huis van vrienden, die op vakantie zijn in een zonnig oord.  ;D Dus wij zijn op vakantie, maar gewoon hemelsbreed 50km verder.  ;D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Xstream

#34
@Weust: Zijn reactie was toch ontopic? Hij reageert op 't design, dat 't mooi in elkaar zit, maar qua specs niet baanbrekend is ofzo. Sorry, maar ECC geheugen en een laatste gen. Xeon processor is toch niet baanbrekend? Alleen gaaf dat 't in zo'n kleine cilinder zit.

Het design is mooi en origineel. Je moet er waarschijnlijk 5000 EU ofzo voor neerleggen. Nou, sorry, maar dan mag er potver ook wel even over nagedacht zijn of iets voor terug krijgen.
Ik wordt dan juist weer moe van die Apple fans die de realiteit niet meer onder ogen kunnen zien.

Het gaat in dit topic om de nieuwe Mac Pro te bespreken. Daarbij mag je dus je mening geven. Als je 't niet eens bent met die mening dan betekend 't nog niet dat die persoon slecht geïnformeerd of onderbouwt is. Hij geeft gewoon aan dat 't qua design mooi is (1 fan + cilinder), maar verder niet zo heel veel nieuws onder de zon - en daar ben ik 't mee eens.
Zeker omdat je verder vrij weinig met zo'n cilinder kunt doen behalve mooi zijn. Ik hou van design, maar een computer kast is nou niet bepaald een prio voor me. Ik zou 't mooier vinden om een kastje juist uit 't oog weg te werken dan te pronken met een onpraktisch als een baspijp ogende cilinder. Leuke gimmick, meer is 't niet en voor veel mensen al genoeg. Als ze nou een kastje hadden gemaakt die je heel mooi en praktisch weg kunt werken (kortom echt een functie heeft - behalve als design meubelstuk), dan zou ik enthousiaster zijn. Wat dat aangaat vond ik 't computer in de monitor idee een stuk sterker.

Als ik dan zie wat een beetje tweaker hobbyist in elkaar zet met een veel minder budget dan ben ik daar veel meer van onder de indruk. Onderdelen kopen en die in je bureau verwerken die dan dient als kast bijvoorbeeld. Ben je klaar voor de ruim helft van de prijs en is 't nog cooler ook. Maargoed, daar moet je wel weer wat voor doen.

Design is gaaf, maar voor mij hoeft 't persoonlijk niet (mening). Ik geef die paar 1000 EU die je aan 't design uitgeeft liever aan wat anders uit. Maar zo bepaald ieder voor zichzelf de prio's natuurlijk. Maar kom niet met dat gezeik als er 's iemand kritisch is of een andere mening heeft, daar wordt ik dan weer zo moe van.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

dennism

Uit mijn omgeving hoor ik juist veel negatieve reacties over de nieuwe Mac Pro, en dan vooral over het design. Hoewel bijna iedereen van mijn zakelijk relaties die Mac Pro's gebruiken het design mooi vinden zijn ze niet te spreken over het afwijken van productie standaarden. Waar dit bij Apple uiteraard in de consumenten lijnen en ook de zakelijke laptops nooit echt een issue is, was juist de Mac Pro een machine die redelijk makkelijk aangepast kon worden naar de wensen van zakelijke powerusers (alles was upgradeble, Cpu's, Ram. Videokaarten, SSD's, PCIE SSD's, normale schijven). Iets wat dan ook door redelijk wat powerusers gedaan werd. Met de nieuwe Mac Pro lijkt hier een einde aan te komen, en zullen veel upgrades niet meer mogelijk zijn, of  worden ook deze gebruikers aangewezen op flink duurder geprijsde apple alternatieven (heb het bij een relatie gezien met een vanzichzelf al zeer dure videokaart van zo'n 2500 euro, waar apple bij een upgrade via hun nog eens een 1000 euro premium op gooide voor dezelfde kaart). 

Verder is het qua design echt een zeer mooie machine, maar voor de doelgroep hardwarematig niets speciaals t.o.v. andere aanbieders van high end workstations op thunderbolt 2.0 na.

BJF

#36
Stiekem lachen om de nieuwe Mac Pro  :tongue2:

Deze springt er wat mij betreft uit:

NAD M10 V2
Elac FS247

Xstream

#37
Quote from: dennism on June 14, 2013, 17:09:02
Uit mijn omgeving hoor ik juist veel negatieve reacties over de nieuwe Mac Pro, en dan vooral over het design. Hoewel bijna iedereen van mijn zakelijk relaties die Mac Pro's gebruiken het design mooi vinden zijn ze niet te spreken over het afwijken van productie standaarden. Waar dit bij Apple uiteraard in de consumenten lijnen en ook de zakelijke laptops nooit echt een issue is, was juist de Mac Pro een machine die redelijk makkelijk aangepast kon worden naar de wensen van zakelijke powerusers (alles was upgradeble, Cpu's, Ram. Videokaarten, SSD's, PCIE SSD's, normale schijven). Iets wat dan ook door redelijk wat powerusers gedaan werd. Met de nieuwe Mac Pro lijkt hier een einde aan te komen, en zullen veel upgrades niet meer mogelijk zijn, of  worden ook deze gebruikers aangewezen op flink duurder geprijsde apple alternatieven (heb het bij een relatie gezien met een vanzichzelf al zeer dure videokaart van zo'n 2500 euro, waar apple bij een upgrade via hun nog eens een 1000 euro premium op gooide voor dezelfde kaart). 

Verder is het qua design echt een zeer mooie machine, maar voor de doelgroep hardwarematig niets speciaals t.o.v. andere aanbieders van high end workstations op thunderbolt 2.0 na.
Dat ook. Al vond ik de Mac Pro nou niet bepaald "flexibel" qua uitbouw opties. Je moest dan weer speciaal gecertificeerde hardware kopen waarin de opties bijzonder klein waren en bovendien natuurlijk weer 2x zo duur. Ik heb dus nooit zo begrepen waarom je een Mac Pro zou kopen omdat 't flexibel is. Al kun je natuurlijk je VGa upgraden, ram bijsteken enzo ... maar qua opties beperkt. Dan heb je bij een eigen samenstelling toch echt veel meer vrijheid en bovendien meer hardware voor je geld. Met als enige nadeel dat je geen OSX kunt draaien natuurlijk (voor velen een reden om voor Apple te kiezen). Tenzij je wilt gaan vogelen met Hackintosh.

De laptops werden steeds beter en sterker. Uitbreiding op de Mac Pro was voor velen niet echt een interessante optie dankzij een beperkt aanbod aan hardware mogelijkheden. Elke 2 jaar je laptop upgraden was immers net zo duur / goedkoper dan een Mac Pro kopen en deze uitbreiden. Het grote verschil was altijd de performance winst tov een laptop, maar dat verschil is nu niet meer zo groot. Je knalt een 27" scherm aan je laptop en je bent klaar. Daarom snap ik de keuze ook wel om 't concept te veranderen.

De Mac Pro wordt dus gewoon een gimmick. Voor wie 't leuk vind of waarde aan originaliteit hecht leuk, maar praktisch gezien niet echt toevoegend. Meer een lifestyle / collectors object ... of dus een luxe toilet borstel houder :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

dennism

Ram, cpu en schijven hoefden niet Apple gecertificeerd te zijn hoor ;-) Videokaarten was meer hit & miss, maar zolang dez de juist bios extenties hadden (of erop geflashed kunnen worden) was ook dit geen probleem en vaak flink goedkoper dan bij apple bestellen als je toegang hebt tot de juiste inkoop kanalen.

road rebel

Zou het niet een positieve evolutie zijn om alles extern te hebben ipv alles in 1 kast? Enkel rekenkern (GPGPU/CPU/OSSSD/RAM) centraal en die vervang je dan om de zoveel tijd?
Opslag extern, IO extern, bijkomende kaarten extern, schijven extern, netwerk extern. Uiteindelijk zou je in de toekomst zelfs de thunderbolt vervangen door een of andere draadloze communicatieprotocol. Win je dan niet juist aan evolutie mogelijkheden ipv alles in 1kast te willen duwen?
Ik zie het zelfs sterker: de PC toren is dood. Mensen gaan voor tablet/notebook en pro's gaan voor a-la-carte systemen.

Bij de vroegere plasma's was iedereen toch ook blij wanneer alles extern is ipv alles in 1kast? Idem met audio trouwens!

dennism

Dat zie ik niet echt voor me moet ik zeggen. Wordt een lekkere rommel op het bureau met alle bekabeling. Externe opslag of externe audio daar geloof  ik wel in voor consumenten dat zie je nu namelijk ook al steeds meer, zeker bij de beste audio oplossingen of bijvoorbeeld een NAS maar losse netwerk modules e.d. daar zie ik weinig in zeker daar het meeste dan via USB zou moeten daar behalve bij Apple Thunderbolt absoluut nog niet van de vloer komt en draadloze componenten geloof ik al helemaal niet in, alleen maar extra latencies en dus funest voor high end performance.

Komt nog bij dat ik niet zie hoe je in een zakelijke situatie dit wil beveiligen. Het laatste wat je in een goed beveiligd netwerk wil is dat er alle hande opslag media binnen het bedrijf kan rond slingeren met alle mogelijke gevolgen van dien.

Een zelfde situatie zie ik ook met laptops vs desktops, tablets laat ik even buiten beschouwing omdat deze performance technisch gezien nog speelgoed zijn in vergelijking met een goede laptop/desktop. je ziet bij de niet veeleisende tot gemiddelde consument zeker een verschuiving naar laptops, wat ook logisch is, ze zijn makkelijk in gebruik en voor een beetje office en aanwerwante taken en internetten. Echter voor powerusers (zakelijk en consumenten) en vooral ook gamers zal een laptop echt niet voldoen (op een aantal €2000+ modellen na, en zelfs die kunnen niet concurreren qua performance met een desktop binnen hetzelfde budget, hier zie ik dus nog zeker een markt, al zal deze kleiner zijn dan een paar jaar geleden. Ik denk dat vergelijking met bijv audio componenten ook enigzins mank gaat daar een desktop al bestaat uit allemaal losse (vervangbare/aanpasbare) componenten. Dat deze in dezelfde behuizing zitten wil natuurlijk niet zeggen dat het geen losse componenten zijn.

Jinsu

Quote from: road rebel on June 20, 2013, 16:29:21Ik zie het zelfs sterker: de PC toren is dood. Mensen gaan voor tablet/notebook en pro's gaan voor a-la-carte systemen.

Bij de vroegere plasma's was iedereen toch ook blij wanneer alles extern is ipv alles in 1kast? Idem met audio trouwens!

De desktop is nog lang niet dood, vooral mensen die high-end performance nodig hebben voor dtp/cad, video bewerking, gaming enzovoort zullen niet blij worden met een laptop. Mijn laptop, destijds een topmodel, is inmiddels 5 jaar oud en begint nu last te krijgen van mankementen. Voor hetzelfde geld kan ik echter een desktop kopen met 2 - 4 keer de performance, dan is de keuze snel gemaakt. Bovendien sleep ik mijn laptop ook niet constant mee als ik in de trein zit, of naar het werk ga. Ik zie een tablet en notebook meer als een gadget.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

TopGun2010

De combi van snelle Windows desktop met een iPad vind ik persoonlijk super.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...