Douglas Engelbart overleden

Started by danielo, July 4, 2013, 09:02:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

De meeste mensen kennen de naam hier denk ik niet en zoals ik al jaren voorspelde naar bekenden wordt er op het nieuws alleen aangegeven dat die uitvinder van de muis is overleden maar zijn bijdragen gaan diep, de reden waarom en de manier zijn indrukwekkend. Veel van de dingen die we nu als normaal vinden komen voort uit zijn werk. Ja de muis maar nog zoveel meer...

Als je even tijd hebt google zijn naam eens, lees/kijk wat van de video's over hem de computer heeft veel uitvinders en het nadeel is dat we soms vergeten hoe belangrijk sommige mensen hierin zijn geweest.

Laat ik alleen een link geven naar een demo die hij gaf in 1968 die nu te boek staat als 'The mother of all demo's' het is lastig om te bedenken dat dit meer dan 50 jaar oud is en lastig voor mensen zich nog in te leven hoe bijzonder dit was.

http://www.youtube.com/watch?v=yJDv-zdhzMY

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Nahpets

Quote from: danielo on July  4, 2013, 09:02:28dat dit meer dan 50 jaar oud is

Als 1966-er weet ik vrij zeker dat 1968 nog (net) geen 50 jaar terug is.

Doet uiteraard helemaal niets af aan de visie en prestatie van deze man.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

danielo

Quote from: Nahpets on July  4, 2013, 10:01:09
Als 1966-er weet ik vrij zeker dat 1968 nog (net) geen 50 jaar terug is.

Doet uiteraard helemaal niets af aan de visie en prestatie van deze man.

Ok was nog vroeg :), Maar de meeste dingen was die al meer dan 10 jaar mee bezig. De muis zelf bijvoorbeeld was uit 1964 dat is toch eng dichtbij.

Misschien is dit een aardig stukje om te lezen omdat het precies raakt waar het om gaat.

http://worrydream.com/Engelbart/

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

AbZ